W 2009 roku wartość badań opinii i rynku w Polsce wyniosła 621 mln zł

Na badania opinii i rynku wydano w ubiegłym roku w Polsce ponad 621 mln zł – wynika z szacunków OFBOR-u. Oznacza to spadek o 16 mln zł w porównaniu z 2008 rokiem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

621 mln zł, które przeznaczono w 2008 roku na badania opinii i rynku w Polsce, to o 3,5 proc. mniej niż w 2008 roku, kiedy wartość branży – szacowana przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku – wyniosła 637 mln zł (więcej). Natomiast obroty 20 objętych audytem firm należących do OFBOR-u wyniosły 515 ml zł, co oznacza spadek o 0,7 proc. w stosunku do 2008 roku.

– Badania rynku są dziedziną wrażliwą na fluktuacje gospodarki, a wiele zleceń trafia do Polski z Europy Zachodniej, gdzie portfel zamówień badawczych w ubiegłym roku zmniejszył się od kilku do kilkunastu procent w zależności od kraju – komentuje Janusz Durlik, prezes OFBOR-u. – Przez dużą część roku obserwowaliśmy pewne zamrożenie budżetów badawczych, późną jesienią – eksplozję zamówień, natomiast część projektów musiała czekać na realizację do stycznia i lutego, co nieco zamazało obraz wyniku finansowego agencji badawczych w kryzysowym roku 2009 – dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"