W 2014 r. sprzedaż smartfonów wzrośnie o 19,3 proc., wolniejszy rozwój w kolejnych latach

W 2013 roku globalna sprzedaż smartfonów po praz pierwszy w historii przekroczyła próg miliarda sztuk, rosnąc w porównaniu z rokiem 2012 o 39,2 proc. Kolejne lata przyniosą jednak spowolnienie tempa wzrostu - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
W 2014 r. sprzedaż smartfonów wzrośnie o 19,3 proc., wolniejszy rozwój w kolejnych latach
Shutterstock.com

Według IDC, w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 1,2 miliarda smartfonów, czyli o 19,3 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

W następnych latach wzrost ma być coraz mniejszy, aż spadnie do jednocyfrowych poziomów w 2017 (+8,3 proc.) i 2018 roku (+6,2 proc.), w którym sprzedaż smartfonów ma sięgnąć ponad 1,7 miliarda sztuk. Średnioroczne tempo wzrostu w latach 2014-2018 ma wynieść 11,5 proc.

IDC przewiduje, że w najbliższych pięciu latach pozycję zdecydowanie najpopularniejszego systemu operacyjnego instalowanego w smartfonach zachowa stworzony przez Google Android, a drugie miejsce utrzyma iOS od Apple. Trzecia pozycja i najszybszy wzrost sprzedaży mają należeć do systemu Windows Phone Microsoftu, natomiast marginalny ma być udział platformy BlackBerry.

Średnia cena smartfonów ma w 2014 roku wynieść 308 dolarów, wobec 335 dolarów w roku 2013. Według IDC, w kolejnych latach urządzenia te nadal będą tanieć, do średniej na poziomie 260 dolarów w 2018 roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech