W Associated Press roboty zredagują depesze dla telewizji i radia

Agencja Associated Press (AP) zapowiedziała, że będzie wykorzystywać roboty do tworzenia depesz dla telewizji i radia. Od 2015 roku automaty przygotowują w AP krótkie komunikaty sportowe i ekonomiczne.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Amerykańska agencja poinformowała, że specjalne algorytmy oparte na sztucznej inteligencji mają się zająć skracaniem standardowych depesz do formatu przeznaczonego dla stacji telewizyjnych i radiowych, z którymi współpracuje AP.

Pracownicy AP tłumaczą, że wykorzystanie robotów do czynności redakcyjnych w dużym stopniu odciąży zespół, który na przeróbkę depesz dla radia i telewizji poświęca tygodniowo ok. 800 godzin. W zaoszczędzonym czasie pracownicy będą mogli wykonywać bardziej skomplikowane zadania.

Jednocześnie kierownictwo AP zapowiedziało, że w 2020 r. 80 proc. materiałów agencji będzie przygotowywanych przez roboty. Algorytmy pracują dla AP od ub.r. tworząc dla agencji krótkie komunikaty o tematyce ekonomicznej i sportowej. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji