W II kw. 70 proc. rynku tabletów dla Androida, iOS w dół

W II kwartale br. na całym świecie sprzedano 52,9 miliona tabletów. 70 proc. z nich stanowiły urządzenia z Androidem - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:

Globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale 2014 roku tylko o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 - z 50 mln do 52,9 mln urządzeń.

Udział w rynku Androida zwiększył się z 66 proc. do 70 proc., a liczba sprzedanych tabletów z opracowanym przez Google systemem na pokładzie wzrosła w ujęciu rocznym z 33,2 mln do 36,8 mln sztuk.

Tymczasem Apple sprzedało 13,3 mln iPadów (wobec 14,6 mln rok wcześniej), co dało systemowi iOS 25 proc. rynkowego udziału - o 4 pkt. proc. mniej niż w II kwartale 2013 roku.

Z kolei dzięki 2,7 mln sprzedanych tabletów (wobec 2,1 mln rok wcześniej), z 4 proc. do 5 proc. zwiększył się udział w rynku systemu Windows od Microsoftu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały