Silne wejście na rynek kredytów gotówkowych jest konsekwencją przyjętych wcześniej założeń. Nadal chcemy być bankiem mocnym pod względem depozytów, ale jednocześnie chcemy budować stronę kredytową. Dotychczas byliśmy bardzo aktywni w kredytach hipotecznych, teraz chcemy rosnąć również w kredytach gotówkowych. Przykład wzrostu naszego portfela kredytów hipotecznych pokazuje, że potrafimy to zrobić. Mamy silną bazę kapitałową do rozwoju, inwestujemy również w nowoczesną ofertę i nowoczesny marketing. Jest to pierwsza tak duża kampania kredytu gotówkowego od 5 lat, potrzebna z uwagi na konieczność budowania świadomości ING, jako banku oferującego atrakcyjne kredyty gotówkowe – powiedział Ignacio Juliá Vilar, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego odpowiedzialny za bankowość detaliczną.
Nowa kampania ING Banku Śląskiego promuje Pakiet 5000 zł, który został stworzony, aby ułatwić klientom podjęcie decyzji i zaoszczędzić ich cenny czas. Na rynku jest wiele różnych pożyczek, których analizowanie i porównywanie pochłania bardzo dużo czasu. Pakiet 5000 zł wyróżnia się na prostotą i przejrzystością, dzięki czemu klienci mogą szybciej i łatwiej dokonać wyboru atrakcyjnej pożyczki.

Nowy produkt jest zgodny z strategią ING oferowania prostych i przejrzystych produktów finansowych, bez ukrytych opłat i gwiazdek opisywanych drobnym drukiem. Z kolei warunki finansowe oferowanej pożyczki są jednymi z najbardziej atrakcyjnych cenowo dla klientów – dodał Ignacio Juliá Vilar.
Pakiet 5000 zł zawiera pożyczkę na 5000 zł, która jest jedną z najbardziej popularnych kwot pożyczek branych przez Polaków. Z badań rynkowych przeprowadzonych w zeszłym roku wynika, że kredyt w wysokości od 2 000 do 5000 zł jest najczęściej zaciąganym zobowiązaniem przez klientów.
Pakiet 5000 zł obejmuje:
- Oprocentowanie zmienne 12% (RRSO 12,69%);
- Kwotę kredytu 5000 zł;
- Okres kredytowania 84 miesiące;
- Prowizję za udzielenie 0 zł;
- Ubezpieczenie na życie 0 zł;
- Termin ważność decyzji kredytowej - 1 miesiąc.
W nowych spotach reklamowych ING Banku Śląskiego, będących parodią teleturnieju audio-tele, wykorzystano prostą formę i humor. W rolę prowadzącego wcielił się Marek Kondrat, który zadaje łatwe i zabawne pytania. Podsumowaniem każdego spotu jest wypowiadane przez aktora stwierdzenie: „łatwiej pożyczyć, niż wygrać”. Pierwszy z serii spotów telewizyjnych dostępny jest na stronie http://youtu.be/yvnfjeRZCZg

Tytuł kampanii: Łatwiej pożyczyć niż wygrać.
Czas trwania: od 18 marca
Narzędzia:
- TV –spoty w stacjach ogólnopolskich oraz niszowych;
- Radio – spoty w największych stacjach, wspierające TV;
- Internet: własna strona oraz bannery na największych portalach;
- BTL: wyklejki, POS-y w oddziałach.
Kreacja: Brain.
Zakup mediów: PanMedia Western.
Grupa docelowa: Klienci, których dochody wystarczają na zaspokojenie bieżących potrzeb, ale nie pozwalają na większe wydatki, np. na remont.
Cele komunikacyjne:
- kreowanie wizerunku banku aktywnego na rynku kredytów;
- przekonanie klientów, że warto przyjść do ING, ponieważ ma łatwo dostępne pożyczki gotówkowe i jedną z najlepszych ofert cenowych na rynku.
Informacje na temat szczegółów oferty i kampanii można znaleźć na stronie www.ingbank.pl.











