W newsach i publicystyce Onet przed WP.pl, Interia wyprzedziła TVN24.pl

Onet awansował na pozycje lidera zasięgowego wśród witryn informacyjno-publicystycznych, wysuwając się minimalnie nad WP.pl. Interia wyprzedziła z kolei TVN24.pl, a i.pl po stracie 460 tys. użytkowników znalazł się poniżej Wyborcza.pl i Gazeta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z kategorii informacji i publicystyki ogólnej, czyli bez treści lokalnych i o pogodzie, w grudniu ub.r. w wersji www i aplikacji mobilnej odwiedziło 10,77 mln internautów, co dało 36,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 42 minuty i 49 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna część WP.pl tylko w odsłonie przeglądarkowej przyciągnęła 10,75 mln internautów (36,22 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 47 minut i 3 sekundy.

Interia przed portalami TVN24 i Polsat News

Ponad 2,5 mln użytkowników mniej miały w tej kategorii kolejne portale horyzontalne. Na Interii część informacyjno-publicystyczna zanotowała 7,94 mln odwiedzających, 26,76 proc. zasięgu oraz 28 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 7,29 mln internautów, 24,55 proc. zasięgu oraz 26 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu. Ta druga witryna jest dużo popularniejsze od portalu Polsat News, który zanotował 4,85 mln odwiedzających, 16,35 proc. zasięgu oraz 9 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

Na ponad 25 minut przyciągała każdego użytkownika w tej kategorii jeszcze platforma „Gazety Wyborczej” (Agora). Każdy z 5,74 mln odwiedzających (19,31 proc. zasięgu) spędził na niej średnio 25 minut i 49 sekund.

Niżej są witryny dwóch innych wydawnictw prasowych. Portal i.pl, uruchomiony przez Polska Press jesienią 2022 roku, zanotował 5,61 mln użytkowników, 18,91 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania, a serwis tygodnika „Do Rzeczy” (PMPG Polskie Media) - 4,73 mln internautów, 15,94 proc. zasięgu oraz 7 minut i 12 sekund średniego czasu.

Z kolei witrynę RMF24.pl odwiedziło 6,43 mln internautów (21,66 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 55 sekund.

grafika

Większość witryn z zestawienia zanotowały wyższą odwiedzalność niż w listopadzie. Nie zbliżyły się natomiast do wyników z października, miesiąca z końcówką kampanii i wyborami parlamentarnymi. W tamtym miesiącu dziesięć czołowych serwisów miało łącznie 81,5 mln użytkowników, natomiast w grudniu - 70,2 mln (oczywiście bez współodwiedzlaności).

Miesiąc do miesiąca Onet wyprzedził WP.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej dzięki wzrostowi liczby odwiedzających o 891 tys. (9 proc.). Średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 5 sekund (5,1 proc.). Za to WP.pl zwiększyła przewagę w tej drugiej statystyce, bo przy wzroście o 481,3 tys. użytkowników (4,7 proc.) zyskała 5 minut i sekundę (11,9 proc.) przeciętnego czasu korzystania.

O ponad 10 proc. zwiększyła się liczba internautów w sekcjach z informacjami publicystyką na Interii i Wyborcza.pl. Pierwsza zyskała 957,3 tys. użytkowników (13,7 proc.) i 10 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (0,6 proc.), a druga - 718,3 tys. użytkowników (13,4 proc.) oraz aż 9 minut i 42 sekundy średniego czasu (60,2 proc.).

Portal Polska Press ze spadkiem

W części informacyjno-publicystycznej TVN24.pl ubyło 394,8 tys. internautów (5,1 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 13 sekundy 99 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki dwóch innych witryn. RMF24.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 328,5 tys. (4,9 proc.) i minimalny wzrost średniego czasu korzystania (o 3 sekundy, czyli 0,6 proc.), natomiast portal Polsat News - spadek o 238 tys. użytkowników (4,7 proc.) i wzrost średniego czasu o 44 sekundy (8,7 proc.).

DoRzeczy.pl zyskało 339,2 tys. internautów (7,7 proc.), a przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 26 sekund (5,7 proc.). W obu statystykach zmalały wyniki i.pl: portal stracił 459,1 tys. użytkowników (7,5 proc.) i 7 sekund średniego czasu korzystania (3,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące