W sierpniu najtaniej w Biedronce i Auchan. Ceny wyższe niż w lipcu

Średnie ceny towarów szybkozbywalnych wzrosły w sierpniu o ok. 1 proc. w relacji do lipca. Najniższe ceny miały Biedronka  i Auchan, najwyższe - markety internetowe oraz Selgros - wynika z badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
W sierpniu najtaniej w Biedronce i Auchan. Ceny wyższe niż w lipcu

Wartość uśrednionego koszyka zakupowego przed końcem wakacji wyniosła 231,22 zł, czyli o 2,21 zł (ok. 1 proc.) więcej niż w lipcu 2020. Za to ceny są niższe niż w sierpniu ubiegłego roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/inflacja-w-sierpniu-wyniosla-2-9-proc-bedzie-spadac-ponizej-2-5-proc-na-koniec-2020-r-w-2021-ponizej-2-proc ##

Najdrożej w e-grocery, najtaniej w Biedronce i Auchan

Ponownie najwięcej płaciliśmy za zakupy online, które w sierpniu jeszcze podrożały (o 6,58 zł m/m) i wyniosły 256,41 zł. Zmalała za to różnica do najdroższego sklepu stacjonarnego (w sierpniu okazała się nim hurtownia Cash&Carry – Selgros). Oznacza to, że to tutaj ceny wzrosły najbardziej: w sierpniu w Selgrosie było aż o 18 zł drożej niż w lipcu.

Najdroższy przed miesiącem sklep stacjonarny – Makro, rekordowo potaniał (o ponad 12 zł), plasując się pośrodku rankingu, z wartością poniżej średniej. Z kolei najtańszy niemal co miesiąc Auchan zdrożał o ponad 6 zł, zwalniając miejsce na podium sieci Biedronka (z koszykiem zakupowym o wartości 214,74 zł).

grafika

W porównaniu do sierpnia 2019 r. pięć sieci podrożało, sześć potaniało.

Wzrosły ceny e-grocery, odczuwalnie zdrożał też koszyk w Tesco (o ponad 7 zł) i w Selgrosie (aż o 11,71 zł). Wyraźnie potaniały zaś zakupy w Biedronce (o 11,5 zł), Intermarche (aż o 14,45 zł) oraz rekordowo w Makro (o ponad 17 zł).

W sierpniu 2020 r. uśrednione ceny koszyka zakupowego badanego przez ASM SFA pozostały zbliżone do zeszłorocznych (niższe o 1,86 zł, a więc o 0,8 proc. r/r).

- Sierpień zwyczajowo przynosi wzrosty cen niektórych artykułów w sklepach – można to powiązać z powrotem z wakacji i wzmożonymi przygotowaniami do szkół i do pracy. Wracamy do gotowania i przebywania w domach, więc popyt na produkty szybkozbywalne codziennego użytku wzrasta (a co za tym idzie, rosną i ich ceny). Poza tym dane opublikowane przez GUS wykazały w sierpniu podwyżkę cen paliw, co ma bezpośrednie przełożenie na koszty transportu i towarów w sklepach. - komentuje Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.  
 

grafika

Więcej płacimy za wędliny i nabiał

Zestawienie cen poszczególnych kategorii produktowych pokazuje, że w górę poszły ceny mięsa, wędlin i ryb (o ponad 6 proc.) oraz mrożonek (o 3,84 proc.). Zdrożał także nabiał (o 1,5 proc.) oraz nieznacznie chemia domowa i kosmetyki. Pozostałe badane kategorie potaniały r/r. Stabilne pozostały ceny używek i alkoholu (w sierpniu br. tańsze niż przed rokiem o 0,34 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/raport-gdzie-najnizsze-ceny-w-sklepach-najtansze-auchan-i-biedronka ##

Najbardziej odczuwalnie spadły ceny słodyczy słodyczy (o ponad 7 proc.).

grafika
grafika

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen 40 produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

*Za sprawą polityki in-out w Lidlu część artykułów bywa niedostępna, dlatego w tych przypadkach uwzględniono ceny zmierzone przed miesiącem. Z kolei w Biedronce niektóre produkty oferowane są w opakowaniach o niestandardowej gramaturze, ich ceny zostały więc odpowiednio przeliczone.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku