Walmart pozwoli robić zakupy przez ChatGPT

Amerykańska sieć marketów Walmart zapowiedziała partnerstwo z OpenAI. Klienci największego na świecie detalisty mają wkrótce robić zakupy z pomocą aplikacji ChatGPT.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Walmart pozwoli robić zakupy przez ChatGPT
Unsplash

Największy detalista w USA ogłosił współpracę z OpenAI - podaje NBC News. Celem jest umożliwienie kupującym składania zamówień bezpośrednio w aplikacji ChatGPT. Według firmy to kolejny krok w stronę wykorzystania AI w codziennym życiu.

Przez lata e-commerce opierał się na pasku wyszukiwania i długiej liście wyników. To się zmieni. Nadchodzi natywne doświadczenie AI: multimedialne, spersonalizowane i kontekstowe

stwierdził prezes Walmart Doug McMillon

OpenAI podkreśla, że współpraca uprości codzienne zakupy. - Cieszymy się na partnerstwo z Walmart, by ułatwić codzienne wybory. To tylko jeden ze sposobów, w jaki AI będzie pomagać ludziom — przekazał Sam Altman w komunikacie. Warunki umowy nie zostały ujawnione.

Co oznacza partnerstwo Walmart i OpenAI?

  • zakupy bezpośrednio w aplikacji ChatGPT,
  • większe wykorzystanie AI w operacjach Walmarta
  • szersze dotarcie ChatGPT do konsumentów mniej obeznanych z asystentami AI

Współpraca wpisuje się w serię umów OpenAI z największymi firmami AI i półprzewodników, ogłoszonych w ostatnich tygodniach. Walmart liczy, że nowy model zakupów będzie prostszy dla klientów, a OpenAI zyska dostęp do ogromnej bazy użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów