Wanda Rapaczyńska: nie zniknie drukowana “Gazeta Wyborcza”

Wanda Rapaczyńska, prezes Agory, poinformowała, że spółka w ciągu najbliższych lat nie planuje zaprzestania sprzedaży drukowanej wersji “Gazety Wyborczej”. Spółka jednak planuje rozwój jej cyfrowej wersji.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Wanda Rapaczyńska: nie zniknie drukowana “Gazeta Wyborcza”
Wanda Rapaczyńska, prezes Agory

- Nie przewiduję wycofania drukowanej wersji „Gazety Wyborczej” w naszej średnioterminowej strategii do 2018 roku. Wciąż jest duże grono czytelników lubiących tradycyjną formę papierową - powiedziała Rapaczyńska w rozmowie z dziennikarzami. Powołała się także na przykład amerykańskiego “Newsweeka”, który po kilku latach obecności jedynie w formie elektronicznej, znów ukazuje się na papierze. - Branża jako taka przetrwa, ale niekoniecznie wszyscy gracze. Mam nadzieję, że „Gazeta Wyborcza” nie będzie „last man standing”. Konkurencja jest dobra dla wszystkich - dodała prezes Agory.

Agora w ub.r. dwa razy podnosiła cenę „Gazety Wyborczej”, kolejna podwyżka miała miejsce od stycznia br. Obecnie dziennik od poniedziałku do środy kosztuje 2,80 zł, a od czwartku do soboty - 3,20 zł. Na razie spółka nie precyzuje, czy w tym roku będzie kolejny wzrost ceny. - Uważamy, że za jakościowe dziennikarstwo trzeba płacić - podkreśliła jednak Wanda Rapaczyńska.

Za dodatkowa opłatą od 4 lutego br. dostępne są też treści z internetowego serwisu „Gazety Wyborczej” i jej magazynów. Po przeczytaniu 10 darmowych artykułów w miesiącu użytkownik jest przekierowywany do okna płatności, gdzie może wybrać jeden z trzech pakietów: „Wyborcza” w cenie 17,99 zł, „Wyborcza Plus” za 29,99 zł lub o 10 zł droższy pakiet „Wyborcza Premium” (więcej na ten temat). Do końca tego roku Agora chce pozyskać 40 tys. subskrybentów tej usługi. Dwa lata później ma ich być ich już 75 tys. Na razie spółka nie podaje, ile osób dotąd zdecydowało się na wykupienie tej usługi, m.in. dlatego, że przez pierwszy miesiąc oferowana jest w promocyjnej cenie 99 groszy.

Z raportu finansowego Agory wynika, że w 2013 roku przychody segmentu prasy tradycyjnej wyniosły 492,8 mln zł, czyli o 6,6 proc. mniej niż rok wcześniej.  Natomiast - według danych ZKDP -  średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w ub.r. wyniosła 197 882 egz. , czyli o 16,1 proc. mniej niż rok wcześniej (dowiedz się więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online