Warner Bros. Discovery zwolni tysiąc osób

Koncern Warner Bros. Discovery przymierza się do redukcji zatrudnienia. Z nieoficjalnych informacji Reutersa wynika, że po fuzji WarnerMedia z Discovery pracę stracić ma prawie co trzecia osoba zajmująca się sprzedażą reklam w firmie.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Warner Bros. Discovery zwolni tysiąc osób

Nie wiadomo czy i w jakim zakresie zwolnienia obejmą Grupę TVN. Jej przedstawiciele nie komentują informacji docierających zza oceanu. We wtorek Warner Bros. Discovery zaczął amerykańskim pracownikom proponować dobrowolne odejście z firmy. W globalnym zespole koncernu za sprzedaż reklam odpowiada trzy tysiące osób. Redukcja ma dotyczyć 30 proc. z nich, czyli niespełna tysiąca. Około połowa zespołu sprzedaży pracuje w Stanach Zjednoczonych.

Zwolnienia mają przybliżyć Warner Bros. Discovery do osiągnięcia celu 3 mld dol. oszczędności po połączeniu firm. Fuzja dwóch koncernów pozwoli im skuteczniej rywalizować na rynku serwisów streamingowych z m.in. Netfliksem czy Disney+. Planowana jest integracja platform HBO Max z Discovery+.

Fuzja WarnerMedia z Discovery

W kwietniu br. koncerny Discovery, Inc. oraz AT&T Inc. ogłosiły finalizację transakcji, w wyniku której doszło do połączenia WarnerMedia i Discovery. Efektem fuzji jest powstanie wiodącego podmiotu pod nazwą Warner Bros. Discovery. Kieruje nim David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery. Łącznie akcjonariusze AT&T otrzymali 71 proc. akcji połączonego podmiotu. Pozostała część udziałów nowej spółki należy do dotychczasowych akcjonariuszy Discovery.

Kilka tygodni później Katarzyna Kieli objęła stanowisko prezesa oraz dyrektora zarządzającego Warner Bros. Discovery w Polsce oraz dyrektora zarządzającego TVN. Raportuje do Gerharda Zeilera, prezesa międzynarodowego WarnerBros.Discovery, odpowiedzialnego za działalność firmy w ponad 200 krajach i terytoriach. Austriak wcześniej pełnił taką samą funkcję w WarnerMedia. Zeiler w maju odwiedził grupę TVN i przyglądał się polskim aktywom koncernu.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że z Grupy TVN po blisko 25 latach odchodzi dyrektor programowy i członek zarządu Edward Miszczak. Firma tworzy nową zintegrowaną strukturę w Polsce, która ma odpowiadać za programming.

Szefowa TVN w e-mailu do pracowników zdradziła, że dział programmingu docelowo „będzie odpowiedzialny za wszystkie kanały FTA (darmowe, obecne w telewizji naziemnej - przyp.) i płatne działające na polskim rynku, polską produkcję programową obu grup i - co dla nas wszystkich jest niezwykle ekscytujące - za wypracowanie strategii wykorzystania przeogromnej biblioteki TVN, Discovery i Warner Media na naszych antenach!”.

ag
Autor artykułu:
ag
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów