To pierwsza tak duża zmiana logo studia filmowego Warner Bros. od 1984 roku. W nowym znaku firmowym zamiast bogato zdobionej złotej wersji postawiono na prostotę oraz biel i niebieski. Odnowiona została „kultowa tarcza” Warner Bros., która została wprowadzona w 1993 roku - jak podano była zbyt szczegółowa i trudna w użyciu w treściach cyfrowych.
Nowe logo zostało zoptymalizowane do wykorzystywania w różnych platformach i skalach - od małych znaków w treściach cyfrowych po duże instalacje, takie jak kultowa wieża ciśnień w studiu Warner Bros.

W projekcie odświeżono również font Warner Bros. Condensed Bold. Krój pisma ma mieć charakterystyczny dla firmy wygląd i styl oraz skondensowane litery, które odnoszą się do wydłużonego monogramu w logo. Font ma być podobny do „przerysowanego logo” - nawiązywać do historii Warner Bros., ale także bardziej „czysty, nowoczesny i ponadczasowy”.

Za projekt odpowiada Emily Oberman ze studia Pentagram
O zmianie logo informowano już w 2019 roku. Projekt logo przygotowała Emily Oberman ze studia Pentagram.
Prace nad projektem trwały trzy lata i były poprzedzone 140 wywiadami z pracownikami Warner Brosa., którzy dzielili się swoimi odczuciami i uwagami na temat wyglądu znaku firmy.

Warner Bros. zaplanował zmianę identyfikacji wizualnej z okazji setnej rocznicy działalności na rynku, która przypada na 2023 rok.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marki-nowe-logo-rebranding-opinie-burger-king-pfizer-kia-general-motors,7170398737229441a ##

Logo Warner Bros "w trendzie minimalizmu"
Nowe logo filmowego giganta chwali Małgorzata Bieroza, założycielka studia brandingowego Wyraz. - Bardzo przyjemnie się na tą zmianę patrzy - nowy znak Warner Bros. nabrał zupełnie innego wymiaru, nomen omen te wymiary tracąc i stając się znakiem flatowym. Zamiast znaczka z telewizora dostajemy giganta biznesu rozrywkowego - bardzo ważny ruch przy mnożących się wszechobecnie platformach streamingowych. Podoba mi się również zmiana proporcji znaku na bardziej wydłużoną - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Bieroza.
- Wyprzedzając oburzone głosy przywiązanych do poprzedniej wersji przypominam, że Warner w swoją prawie stuletnią historię rozpoczął znakiem o podobnych proporcjach. Bardziej kojarzy mi się to z tarczą superbohatera - to jak dużo Warner ma bohaterów widzimy w systemie identyfikacji podglądając jak marka bawi się swoim nowym znakiem. Widzimy jak pracuje w zależności od okoliczności stając się przepustką/dziurką od klucza do innego świata. Doceniam to podwójnie, jako projektant i jako kinoman, bo moim ukochanym filmowym zabiegiem, który zawsze doceniałam było przemycanie klimatu filmu do logo wytwórni - dodaje ekspertka.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pfizer-nowe-logo-bez-pigulki-autor-opinie,7170404022658689a ##
Anita Kamila Sochacka, managing director agencji Lotna, zwraca uwagę na fakt, że nowa identyfikacja Warner Brosa nawiązuje do tej z lat 30. ubiegłego wieku. - Zmiana logo Warner Bros nawiązuje do wersji z lat 1936-1937. Ma na celu unowocześnienie i stworzenie plastycznej wersji znaku. W efekcie końcowym tarcza stała się podstawowym elementem identyfikacji wizualnej Warner Bros - komentuje.
Nasza rozmówczyni wskazuje, że nowe logo stało się "płaskie, pozbawione szczegółów". - To ważny aspekt w cyfrowym skalowaniu - wskazuje Sochacka, dodając: - Liternictwo "WB" pozostało w charakterystycznym ułożeniu, jednak jest unowocześnione. Nie mam wątpliwości, że jest to zgodne z obowiązującym trendem minimalizmu, który nie przeminie. Koncepcja jest przemyślana, plastyczna, zoptymalizowana i ma wiele zastosowań. Znak został wypracowany za zasadach złotego podziału - analizuje szefowa agencji Lotna.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/general-motors-nowe-logo-rozwoj-aut-elektrycznych,7170402545186945a ##
Sochacka uważa, że "na pierwszy rzut oka logo wydaje się surowe". - Pomimo pozytywnego odbioru nowej propozycji trochę żałuję, że zamykamy pewną erę, wiem jednak, ze to uczucie dyktowane jest przez sentyment. Błyszcząca, kultowa tarcza Warner Bros była piękną obietnicą emocji i rozrywki - podsumowuje.











