Warszawa zareklamowana w BBC World

Aż 7,9 milionów Europejczyków obejrzało na przełomie kwietnia i maja br. spot reklamowy Warszawy emitowany w stacji BBC World.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Jak podano w komunikacie to ogromny sukces w promocji Warszawy i kolejne osiągnięcie Warsaw Destination Alliance. Teraz Fundacja prezentuje efekty kampanii oraz opinie o Warszawie i Polsce wynikające z badań przeprowadzonych stację BBC World.

Kampania reklamowa Warszawy prowadzona przez Warsaw Destination Alliance w stacji BBC World trwała 4 tygodnie. Od 20 kwietnia do 19 maja wyemitowano 250. 30 - sekundowych spotów promujących stolicę Polski, jako dogodną i atrakcyjną destynację turystyczną, kulturalną i biznesową. Reklama skierowana była do szerokiego grona widzów stacji BBC World w całej Europie. Jej celem było budowanie atrakcyjnego wizerunku miasta na świecie.

Po zakończeniu kampanii promocyjnej Warszawy Fundacja Warsaw Destination Alliance chce podzielić się efektami działań reklamowych w międzynarodowej stacji BBC World. Badanie dotyczące opinii widzów o Warszawie i spocie reklamowym świadczy o sukcesie kampanii i stanowi cenną informację o opiniach Europejczyków na temat Warszawy i Polski.

Według szacunków BBC World kampania reklamowa Warszawy dotarła do szerokiej grupy 7,9 milionów wpływowych Europejczyków. 26% z nich to decyzyjni biznesmeni, 27% liderzy opinii publicznej, 26% odbiorców regularnie podróżuje w celach turystycznych, a 23% to osoby często wyjeżdżające na krótkie wycieczki.

Spot reklamowy Warszawy przedstawiał miasto wykorzystując motyw tradycji i historii w połączeniu z nowoczesnością, młodością i dynamizmem. 38% ankietowanych uznało przekaz za pozytywny, a 17% za intrygujący. Wśród indywidualnych opinii przedstawionych w badaniach powtarzały się stwierdzenia takie jak Cóż to za wspaniały, dynamiczny i piękny kraj? oraz Ta kampania przedstawia Warszawę jako nowe kosmopolityczne miasto Europy, a Polskę w ogóle jako miejsce, w którym należy bywać i robić interesy.

Po obejrzeniu spotu reklamującego Warszawę aż połowa z ankietowanych osób przyznała, że chciałaby w przyszłości odwiedzić stolicę Polski, która zaczyna być postrzegana jest jako alternatywa dla znanych Europejskich destynacji biznesowych. Miasto uznane zostało również za miejsce dogodne na organizację konferencji i uplasowało się na piątym miejscu po Wiedniu, Pradze, Berlinie i Budapeszcie.

W opinii ankietowanych najsilniejsze strony Warszawy to:LudzieWzrost ekonomicznyMożliwości dla rozwoju biznesuDuży rynekHistoria

- Reklama w BBC World to doskonały sposób na dotarcie do wpływowej grupy ludzi w całej Europie. Chcemy zmieniać opinie o Warszawie i budować zainteresowanie wokół stolicy Polski. Badania przeprowadzone przez BBC World wśród widzów stacji dowodzą, że udaje nam się osiągnąć zamierzony cel – mówi Alex Kloszewski Prezes Warsaw Destination Alliance. Planujemy dalsze etapy kampanii w stacji BBC World, a informacjami uzyskanymi z badań opinii widzów BBC World w całej Europie będziemy się dzielić. To, czy Warszawa będzie coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla biznesu, turystyki i kultury zależy od wszystkich –przedstawicieli turystyki, biznesu, jak również osób indywidualnych.

- Kampanie reklamowa i późniejsze badania przeprowadzone na potrzeby WDA pokazują wsparcie BBC World dla promocji Polski – mówi Rufus Weston BBC World Research Manager. Wyniki badań wskazują na sukces kampanii WDA i są przykładem efektywności działań reklamowych realizowanych w BBC World. Wyniki zebranych opinii widzów zapewniają doskonały wgląd w obraz Polski jako dynamicznie rozwijającego się rynku. Dowodzi to, że Warszawa powinna budować swój wizerunek na sile tradycji, młodzieńczości i dynamizmie.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów