Wartość globalnej sprzedaży chipsów firmy PepsiCo przekroczyła 10 mld USD

W skład globalnego portfolio firmy PepsiCo wchodzą legendarne marki chipsów Lay’s, Walkers, Smith’s i Sabritas .

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

 Firma PepsiCo ogłosiła, że chipsy ziemniaczane z charakterystyczną „Słoneczną Wstęgą” („Banner Sun”) osiągnęły sprzedaż detaliczną o wartości ponad 10 miliardów dolarów rocznie, głównie dzięki marce Lay’s, niekwestionowanemu liderowi na rynku chipsów ziemniaczanych.

 „Słoneczna Wstęga” widoczna na opakowaniach wiodących marek chipsów ziemniaczanych, takich jak Lay’s, Walkers, Smith’s i Sabritas stała się symbolem jakości na całym świecie. Ponadto, Lay’s i Walkers znajdują się wśród wiodących marek PepsiCo, z których każda generuje sprzedaż detaliczną na poziomie przynajmniej miliarda dolarów rocznie. Od 2000 roku ich liczba zwiększyła się dwukrotnie i obecnie obejmuje 22 linie produktów. 

 Ekspansja na rynkach międzynarodowych przyczyniła się do sukcesu marek chipsów ziemniaczanych firmy PepsiCo. Około 60% sprzedaży produktów ze „Słoneczną Wstęgą” pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych. Dziesięć kluczowych rynków to: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Rosja, Kanada, Hiszpania, Australia, Chiny, Meksyk, Holandia i Indie.

„PepsiCo koncentruje się na rozwoju największych marek artykułów żywnościowych i napojów. Sukces rynkowy udowadnia, że podejmowane przez nas wysiłki przynoszą efekty” - powiedział Salman Amin, dyrektor marketingu PepsiCo. „Dzięki produktom Lay’s, Smith’s i Sabritas, budujemy jedną z najsilniejszych marek, uwielbianych przez konsumentów na całym świecie. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania pracowników firmy PepsiCo - od rolników po osoby, które każdego dnia zajmują się produkcją, sprzedażą i dystrybucją naszych produktów” - dodał Salman Amin.

 Międzynarodowy sukces chipsów z charakterystyczną „Słoneczną Wstęgą” możliwy jest dzięki:

  • Doskonałemu smakowi produktów: PepsiCo dostosowuje smak chipsów do lokalnych gustów konsumentów na całym świecie. Najpopularniejsze smaki to: Lay’s Magic Masala z Indii, Lay’s Red Caviar z Rosji, Lay’s Numb & Spicy Hot Pot z Chin, Lay’s Cheese & Onion z Wielkiej Brytanii, Lay’s Sabritas Adobadas (tomato & chili) z Meksyku oraz Lay’s Classic ze Stanów Zjednoczonych.

  • Innowacyjnym działaniom marketingowym: PepsiCo wykorzystuje siłę swojej marki na całym świecie, aby wspólnie z konsumentami rozbudowywać portfolio chipsów ziemniaczanych. Przykładowo, w ramach kampanii „Wymyśl nowy smak”, którą po raz pierwszy przeprowadzono w Wielkiej Brytanii w 2008 roku, PepsiCo jako jedna z pierwszych firm wprowadziła na rynek nowe produkty, opracowane wspólnie z konsumentami. Za pośrednictwem mediów tradycyjnych i portali społecznościowych zaproszono konsumentów do zaprezentowania pomysłów na nowy smak chipsów ziemniaczanych. Kampanię „Wymyśl nowy smak” ogłoszono już w 30 krajach.

  • Lokalnym uprawom: Jako jedna z największych na świecie firm typu „seed-to-shelf”, czyli kontrolujących proces powstawania produktu, od upraw aż po dystrybucję do sklepów, PepsiCo dostarcza ponad 4 miliony ton ziemniaków rocznie do produkcji artykułów żywnościowych. Aby zapewnić stałą dostawę wysokiej jakości ziemniaków, potrzebnych do wytwarzania chipsów o doskonałym smaku, firma współpracuje z lokalnymi rolnikami.

  • Skutecznej strategii biznesowej: Firma PepsiCo posiada jedną z najlepszych na świecie strategii wejścia na rynek, obsługując ponad 100 000 tras dostaw i docierając do około 10 milionów punktów sprzedaży tygodniowo, generując dzienną sprzedaż na poziomie ponad 300 milionów dolarów. Zdolność produkcji, sprzedaży i dostawy swoich produktów na tak dużą skalę jest kluczowa dla rozwoju portfolio marek chipsów ziemniaczanych. Frito-Lay North America była jedną z pierwszych firm, które zaadoptowały system bezpośrednich dostaw produktów do sklepów, pozyskując w ten sposób ponad 500 000 klientów detalicznych tygodniowo.

 W Polsce „Słoneczna Wstęga” kojarzy się jednoznacznie z marką Lay’s, która towarzyszy polskim konsumentom już od 16 lat i jest niekwestionowanym liderem na rynku chipsów ziemniaczanych. Frito Lay Poland, dystrybutor chipsów Lay’s, podejmuje nieustanne starania, aby sprostać wymaganiom konsumentów, oferując coraz to nowe smaki i unikalne receptury:

  • Klasyczne chipsy Lay’s doceniają nawet najbardziej wymagający konsumenci, którzy dzięki szerokiej i różnorodnej ofercie smakowej zawsze znajdą przekąskę odpowiadającą swoim preferencjom.

  • Z kolei Lay’s Prosto z Pieca to jedyne na polskim rynku chipsy wypiekane w piecu, dzięki czemu mają wyjątkowy smak i aromat. Ponadto zawierają o 70% tłuszczu mniej niż zwykłe chipsy i są doskonałą lekką przekąską.

  • Lay’s Strong  stanowią propozycję dla amatorów ostrych smaków. Grubo krojone, karbowane chipsy z dodatkiem specjalnej mieszanki pikantnych przypraw to przekąska, która pasuje idealnie do spotkań w męskim gronie.

Ponadto w marcu br. na polskim rynku pojawiły się cztery zupełnie nowe smaki: aromatyczna Holenderska Deska Serów, bogata Włoska Pizza Pepperoni, pikantne Węgierskie Leczo i kremowe Polskie Kurki w Śmietanie. Konsumenci sami mogą zdecydować, który smak jest najlepszy biorąc udział w konkursie „Puchar Smaków Lay’s”.

O firmie PepsiCo

PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów żywnościowych i napojów, ze średniorocznymi przychodami sięgającymi ponad 65 mld dolarów. Portfolio marek PepsiCo obejmuje 22 linie produktowe, z których każda generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Nasze główne przedsiębiorstwa – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay i Pepsi-Cola – wytwarzają setki pożywnych i smacznych artykułów spożywczych i napojów, które niosą radość konsumentom na całym świecie. Wszystkich pracowników PepsiCo łączy wyjątkowe zaangażowanie w sprawy zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Performance with Purpose”. Starając się oferować szeroki wybór zdrowych, łatwo dostępnych i przynoszących radość produktów, ograniczając swój wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań, zapewniając znakomite warunki pracy naszym współpracownikom, szanując, wspierając i inwestując w rozwój społeczności lokalnych, gdzie działamy. Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com  oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

 Odwiedź PepsiCo na:

·         Twitter (@PepsiCo)

·         Facebook (@http://www.facebook.com/PepsiCoPolska)

·         PepsiCo Blogs

·         PepsiCo Press Releases

·         PepsiCo Multimedia

·         PepsiCo Videos

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"