Wartość reklamy zewnętrznej wzrosła o 25%

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła wpierwszym kwartale bieżącego roku 143 mln zł i wzrosła w porównaniuz pierwszymi trzema miesiącami 2007 roku o ponad 25% - wynika zraportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Natomiast wartośćreklamy tranzytowej, czyli obejmującej środki komunikacjizmniejszyła się w tym okresie o 6%.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosław pierwszym kwartale 2008 roku - nie uwzględniając wydatków nareklamę na środkach komunikacji, czyli tzw. reklamę tranzytową -dokładnie 143 435 713 zł i była wyższa z porównaniu z pierwszymitrzema miesiącami ubiegłego roku o 26,5 procent. Trend wzrostowy wreklamie outdoorowej utrzymuje się zresztą od kilku lat wzrost, cojest związane przede wszystkim z dobrą kondycją polskiej gospodarkioraz coraz większym docenianiem tej formy marketingu przezreklamodawców. Dzięki korzystaniu z najnowocześniejszych technik itechnologii outdoorowe nośniki coraz częściej zastępują tetradycyjne.

Jeśli chodzi o sektory gospodarki, które w pierwszym kwartale2008 roku w największym stopniu korzystały z tej formy reklamy, tosą one następujące:

1. Rozrywka/kultura 18,43%2. Sprzedaż 16,35%3. Telekomunikacja 15,61%4. Motoryzacja/transport 11,10%5. Żywność 10,76%

Zresztą powyższe branże dominują na liście niezmiennie odpoczątku prowadzenia raportu, czyli od 2003 roku. Warto podkreślić,że coraz większe wydatki w reklamie zewnętrznej ponosi także sektorfinansowo-marketingowy oraz usługowy.

Natomiast wśród kategorii produktów reklamowanych w outdoorzepierwsza piątka wygląda następująco:

1. Sieci handlowe/hipermarkety 14,82%2. Systemy telefonii komórkowej 12,69%3. Samochody 9,42%4. Stacje TV 6,16%5. Gazety codzienne 3,83%

Z kolei jeśli chodzi o wielkość sprzedaży w zakresie reklamytranzytowej, czyli obejmującej środki komunikacji, to w pierwszymkwartale 2008 wyniosła ona w Polsce roku dokładnie 5 508 098 zł ibyła niższa o sześć procent w stosunku pierwszych trzech miesięcyubiegłego roku. Ten spadek spowodowany jest zmniejszeniemstandardowych pojazdów oraz ograniczeniem ich wykorzystywania atakże mniejszymi możliwościami ekspozycji zapewnianymi przeznowoczesny tabor autobusowy i tramwajowy. Ponadto w niektórychmiastach instytucje odpowiedzialne za ten tabor znaczącoograniczyły powierzchnie do wykorzystania w celach reklamowych.

W korzystaniu w reklamy tranzytowej korzystały firmy działającew następujących sektorach:

1. Sprzedaż 28,91 %2. Motoryzacja/transport 13,14 %3. Telekomunikacja 10,58 %4. Rozrywka/kultura 10,47 %5. Finanse/marketing 9,85 %

W odróżnieniu do poprzednich dwóch lat tranzytowe mediumreklamowe zdominował sektor "sprzedaż" zdominował mobilne medium.Na środkach komunikacji reklamowały się natomiast najczęściejnastępujące produkty:

1. Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 27,15 %2. Ubezpieczenia 6,96 %3. Budownictwo 6,91 %4. Stacje benzynowe 5,82 %5. Internet 5,71 %

Dominacja sieci i galerii handlowych oraz hipermarketów świadczyo tym, że reklama tranzytowa jest dla nich podstawą promocjiróżnych usług. - Przemieszczające się z określoną częstotliwościąpo danym mieście lub aglomeracji tramwaje i autobusy są wyjątkowymnośnikiem reklamy wielkich sklepów i galerii, które występują nadanym obszarze najczęściej pojedynczo, a zachęcają do zakupówwszystkich mieszkańców (niezależnie od rejonu ich zamieszkaniawzględem usytuowania sklepu) - komentuje ten wynik Lech Kaczoń,prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

IGRZ ocenia na podstawie wyników minionego kwartału, żesprzedaży w całym bieżącym roku wzrośnie o co najmniej 15 procent wstosunku do 2007 roku. Na rozwój branży wpłyną na pewno rozgrywanew czerwcu mistrzostwa Europy w piłce nożnej w których pierwszy razw historii uczestniczyć będzie także reprezentacja Polski. - Sądzę,że w związku z tą imprezą sprzedaż powierzchni na nośnikach reklamybędzie rekordowa dla tego okresu - przewiduje Lech Kaczoń.

Raport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej dotyczący wielkościsprzedaży reklamy outdoorowej w pierwszym kwartale 2008 rokuobejmuje następujące firmy: AMS S.A., Cityboard Media, ClearChannel Poland, Ströer Out of home Media, News Outdoor Poland.Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska orazMini Media/Publiprox.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"