TVN24 Biznes i Świat będzie kanałem informacyjno-publicystycznym o tematyce rynkowej i międzynarodowej. - Uruchomienie TVN24 Biznes i Świat jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości treści o tematyce międzynarodowej. Coraz większa grupa widzów dostrzega, jak istotne są nasze powiązania gospodarcze i polityczne z Europą i resztą świata. Jednocześnie na rynku istnieje luka - media elektroniczne oferują bardzo mało relacji z wydarzeń za granicą podawanych z polskiej perspektywy - mówi Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych oraz redaktor naczelny TVN24 oraz TVN24 Biznes i Świat.
Zastępcą redaktora naczelnego nowego kanału został Sebastian Podkościelny. W skład kierownictwa stacji wejdą też Rafał Wojda (pokieruje redakcja Biznes) i Jacek Stawiski (będzie szefem redakcji Świat).

Do obecnego grona dziennikarzy biznesowych dołączą znani komentatorzy zajmujący się tematyką międzynarodową: Ewa Ewart, Bartosz Węglarczyk, Jacek Pałasiński i Maciej Wierzyński.
TVN24 Biznes i Świat będzie także na stałe współpracować z ekspertami zajmującymi się poszczególnymi rejonami świata.

Stacja będzie miała nową oprawę graficzną. Opracowane w jej ramach logo TVN24 Biznes i Świat posiada elementy wspólne z logotypem TVN24. - Nowy projekt opiera się na bardzo dobrze rozpoznawalnej marce TVN24, a równocześnie stanowi o indywidualnym charakterze stacji i wyraźnie obrazuje profil nowego kanału - mówi Marek Szafarz, dyrektor działu marketingu TVN.
Trwają prace nad budową nowoczesnego studia TVN24 Biznes i Świat. Powstanie ono w lokalizacji dotychczasowego studia TVN CNBC, w wyniku gruntownej przebudowy, zmiany aranżacji i wystroju. Obecnie kanał TVN CNBC nadaje ze studia wirtualnego.
Wizualizacja studia TVN24 Biznes i Świat

O tym, że Grupa TVN planuje zastąpić TVN CNBC nowym kanałem portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy w lipcu br. Zdecydowano wtedy o zwolnieniu części zespołu stacji, w tym jej szefa Romana Młodkowskiego (więcej na ten temat). Powodem tej decyzji był fakt, że kanał nie miał oczekiwanych wyników finansowych.Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział TVN CNBC w rynku w październiku br. wyniósł 0,06 proc. (dowiedz się więcej).











