Western Union udanie dostosowuje się do trendów migracyjnych i zmieniających się potrzeb polskich klientów

·         Oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się wraz z nowymi falami emigracji Polaków oraz napływem imigrantów do Polski

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

·         Klienci Western Union mają do dyspozycji szerokie możliwości wyboru sposobu realizacji przekazów pieniężnych: w placówce, online, za pośrednictwem bankomatu, telefonu lub bezpośrednio w domu 

Warszawa, 7 stycznia 2015 – Firma Western Union, światowy lider w dziedzinie przekazów pieniężnych, udanie realizuje w Polsce strategię polegającą na zapewnieniu wielokanałowego dostępu do zróżnicowanych produktów i usług. Sprzyjają temu obecne trendy migracyjne, które wskazują na zwiększający się przepływ osób zarówno z jak i do Polski. Sukces strategii rynkowej firmy jest wynikiem monitorowania aktualnych trendów migracyjnych i umiejętnego dopasowania oferty do zmieniających się potrzeb klientów.

Western Union systematycznie zwiększa zakres usług oferowanych klientom,  dzięki współpracy z lokalnymi liderami sektora bankowego (PKO Bankiem Polskim, Bankiem Pekao SA, Bankiem Zachodnim WBK SA) oraz poprzez oferowanie przekazów w punktach detalicznych: salonach prasowych w centrach handlowych, na lotniskach i dworcach kolejowych oraz wprowadzenie możliwości odbioru przekazów w domach klientów dzięki współpracy z siecią InPost.

Strategia firmy, oparta na zapewnieniu wielokanałowego dostępu do jej usług i wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań sprawia, że klienci Western Union w Polsce mają do dyspozycji szerokie możliwości wyboru sposobu wpłat i wypłat przekazów pieniężnych. Mogą oni wybrać nie tylko nowoczesne kanały elektroniczne takie jak: Internet,  bankomaty czy bankowość internetowa, ale również korzystać z usług firmy w trakcie zakupów w galeriach handlowych, podczas podróży, a nawet odbierać przekazy bezpośrednio w miejscu zamieszkania. Co więcej, Polska jest obecnie jedynym krajem w Europie, w którym Western Union oferuje swoim klientom szerokie możliwości wypłaty gotówki w 4 walutach, zarówno w złotówkach jaki i w walutach obcych: funtach brytyjskich, euro oraz dolarach.

Potrzeby polskich konsumentów wyraźnie się zmieniają w kierunku rozwiązań samoobsługowych. Dostrzegamy między innymi rosnącą popularność operacji realizowanych za pośrednictwem bankomatów i kanałów online. Coraz więcej osób korzysta też z dostępu do Internetu za pośrednictwem smartfonów. Tendencje te określają kierunek rozwoju naszej firmy, ponieważ chcemy zapewnić konsumentom większy wybór i elastyczność, umożliwiając im korzystanie z usług Western Union poprzez nowe, innowacyjne kanały” – mówi Konrad Olszaniecki, Dyrektor Sprzedaży na Region Europy Centralnej i Wschodniej, Western Union. „Z dużym zadowoleniem obserwujemy również fakt, że Polska jest nie tylko odbiorcą przekazów pieniężnych, ale także coraz silniej rozwija się jako ich nadawca" - dodaje Olszaniecki.

Według szacunków Banku Światowego wartość przekazów przychodzących do Polski rosła przez ostatnie trzy lata, osiągając w 2014 roku wartość 7,96 mld USD (2012: 6,94 mld, 2013: 6,98 mld). Jednocześnie, Bank Światowy odnotowuje od 2010 roku stały wzrost przekazów pieniężnych wysyłanych z Polski, których wartość w 2013 roku wyniosła 1,7 mld USD.

Rosnąca wartość, zarówno przychodzących jak i wychodzących, przekazów pieniężnych, jest związana z nowymi falami migracji w Polsce. Według Ośrodka Badań nad Migracjami, od 2011 roku liczba osób wyjeżdżających z kraju sukcesywnie rośnie. Głównymi kierunkami emigracji Polaków pozostają Wielka Brytania (650 000) i Niemcy (560 000). Trend ten potwierdzają dane opublikowane przez Narodowy Bank Polski, z których wynika, że wielkość środków przekazywanych do Polski przez migrantów, głównie z Niemiec i Wielkiej Brytanii, wzrosła w I kwartale 2014 roku w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Równocześnie, dzięki stabilnie rozwijającej się gospodarce, Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla imigrantów, zwłaszcza z krajów Europy Wschodniej (Rosji, Białorusi, Ukrainy). Według danych Eurostatu, Polska w 2013 roku wydała obcokrajowcom blisko 274 tys. pierwszych zezwoleń pobytowych, zajmując pod tym względem drugie miejsce w UE, zaraz po Wielkiej Brytanii. Jednocześnie, Polska przyznając 141 tysięcy zezwoleń na pobyt w celach zarobkowych, uplasowała się na pierwszym pod względem zatrudniania osób spoza Unii Europejskiej.

Również dane opublikowane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych wskazują na rosnące zainteresowanie Polską ze strony obcokrajowców - na początku grudnia ubiegłego roku ważne karty pobytu posiadało 121 tys. cudzoziemców, co oznacza wzrost o 57% w porównaniu do stanu z roku 2008.[3]

Adekwatnie do trendów migracyjnych notowany jest wzrost wartości przekazów wysyłanych z Polski. W dalszym ciągu zwiększają się również przepływy pieniężne do kraju, które wciąż pozostają ważne dla rodzimej gospodarki.

W nadchodzącym 2015 roku Western Union zamierza konsekwentnie realizować przyjętą strategię oraz rozwijać na polskim rynku nowe produkty i innowacyjne rozwiązania, które zwiększą dostępność usług firmy i dodatkowo ułatwią klientom odbieranie oraz wysyłanie przekazów. W tym celu Western Union będzie kontynuować współpracę biznesową z obecnymi partnerami, wzmacniając swoją pozycję na rynku.

Plany firmy obejmują także aktywne zaangażowanie w realizację projektów w mediach społecznościowych oraz w działania wynikające z uprawnień sponsora Ligi Europejskiej UEFA, przede wszystkim przy okazji finału Ligi Europejskiej UEFA, który w 2015 roku zostanie rozegrany na Stadionie Narodowym w Warszawie.

O Western Union

Spółka Western Union (NYSE: WU) jest liderem w zakresie usług płatności o zasięgu globalnym. Western Union, wliczając także usługi płatności oferowane pod markami Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil oraz Western Union Business Solutions oferuje klientom indywidualnym i biznesowym szybkie, niezawodne i wygodne sposoby wysyłania i odbierania pieniędzy na całym świecie, jak również dokonywania płatności oraz wysyłania przekazów pieniężnych. Na dzień 31 grudnia 2013 roku usługi pod markami Western Union, Vigo i Orlandi Valuta oferowane były w ramach połączonej sieci około 500 tys. placówek w ponad 200 krajach i terytoriach na świecie i 100 000 bankomatów. W 2013 r. firma Western Union wykonała 242 mln transakcji pomiędzy klientami na całym świecie, przekazując 82 miliardy dolarów, a także zrealizowała 459 milionów płatności biznesowych. Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie: http://www.westernunion.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"