WhatsApp, TikTok i Netflix w TOP20 polskiego internetu (Mediapanel z grudnia)

W głównym rankingu z wynikami badania Mediapanel nastąpiły zmiany polegające utworzeniu grup właścicielskich z kanałów mediowych dotąd niezgrupowanych. W efekcie w pierwszej dwudziestce pojawiły się. m.in. Grupa WhatsApp, Grupa TikTok i Grupa Netflix. Na TikToku polski użytkownik spędza średnio 19 godzin, a na platformach Google'a i Meta Platforms - po 25 godzin.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od grudnia ub.r. w ramach Grupy Google w badaniu Mediapanel obejmuje także YouTube’a, dotychczas klasyfikowanego osobno. W zeszłym miesiącu serwisy i aplikacje koncernu odwiedziło 29,19 mln polskich internautów, co dało 98,38 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 25 godzin.

Z kolei Grupa Meta Platforms, obejmująca Facebooka i Instagrama, ale już nie klasyfikowanego osobno WhatsAppa, zanotowała 27 mln użytkowników, 91,01 proc. zasięgu oraz 25 godzin średniego czasu korzystania. Poprzednio osobno klasyfikowane był przeglądarkowe wersje Facebooka i Instagrama. Natomiast WhatsApp przyciągnął w grudniu 15,46 mln internautów (co dało 52,11 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 godziny, 54 minuty i 27 sekund.

W czołowej dwudziestce jest jeszcze jedna globalna platforma społecznościowa - TikTok, w którym 13,49 mln polskich użytkowników (45,46 proc. zasięgu) spędziło przeciętnie po 19 godzin, 2 minuty i 54 sekundy.

W nowych zasadach grupowania właścicielskiego Gemius opiera się na regulaminach bądź politykach prywatności zamieszczonych w serwisach i aplikacjach. Na tej właśnie podstawie połączone zostały Grupa Google i Grupa YouTube - mają jednego właściciela wskazanego w regulaminie.

Natomiast w regulaminie komunikatora WhatsApp jako właściciel wskazany jest podmiot WhatsApp, dlatego chociaż tak jak Instagram i Facbook należy do Meta Platforms, w badaniu jest klasyfikowany osobno, a nie jest część Grupy Meta Platforms.

Polsat z Interią przed Allegro

Wśród wydawców portali horyzontalnych najwyżej jest Grupa Wirtualna Polska z 23,12 mln użytkowników (w listopadzie miała ich 22,46 mln), 77,93 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 26 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Grupa Polsat-Interia zanotowała 21,16 mln odwiedzających, 71,3 proc. zasięgu oraz godzinę, 21 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania. W tej pierwszej statystyce wyprzedziła Grupę Allegro, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmalała z 22,19 do 20,77 mln.

Dużo niżej są inni wydawcy platform ogłoszeniowych i sprzedażowych. Grupa OLX zanotowała 17,97 mln użytkowników, 60,57 proc. zasięgu oraz godzinę, 34 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Terg (właściciel m.in. sieci Media Expert) - 14,09 mln odwiedzających, 47,49 proc. zasięgu oraz 8 minut i 7 sekund średniego czasu, a Grupa Ceneo.pl - 13,49 mln użytkowników, 45,45 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 10 sekund średniego czasu.

Natomiast Netflix przyciągnął 12,92 mln polskich internautów, każdego średnio na 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięgowo jest już niewiele poniżej Grupy TVN (należą do niej przede wszystkim Player, TVN24.pl i TVN.pl), która miała 13,44 mln użytkowników oraz 59 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Prawie 30 mln internautów w Polsce

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, tyle samo co w listopadzie. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie zmalała miesiąc do miesiąca z 25,9 do 25,8 mln.

grafika

WP i Onet przed Allegro

Google.pl zanotowało 27,81 mln polskich użytkowników, 93,72 proc. zasięgu orz 2 godziny, 11 minut i 57 sekund średniego czasu korzystania, wobec 27,76 mln internautów, 93,45 proc. zasięgu oraz 2 godzin, 5 minut i 32 sekund średniego czasu miesiąc wcześniej.

Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost z 22,79 do 23,04 mln użytkowników, wysuwając się nad przeglądarkowego YouTube’a, na którym liczba odwiedzających zmalała z 23,14 do 22,84 mln.

Natomiast Allegro.pl zanotowało spadek z 18,46 do 15,97 mln użytkowników. W konsekwencji zostało wyprzedzone przez WP.pl (wzrost z 18,13 do 18,29 mln) i Onet.pl (spadek z 17,69 do 17,43 mln).

grafika

Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż platformy Mety

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała 23,55 mln użytkowników, 79,38 proc. zasięgu oraz 8 godzin, 39 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Meta Platforms - 17,66 mln internautów, 59,52 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 53 minuty i 23 sekundy średniego czasu.

Grupa Wirtualna Polska miała podobne wyniki jak miesiąc wcześniej (liczba odwiedzających wzrosła z 12,03 do 12,07 mln, średni czas korzystania zmalał z godziny, 58 minut i 51 sekund do godziny, 58 minut i 24 sekund), dzięki czemu wyprzedziła Grupę Allegro (spadek z 12,69 do 11,22 mln użytkowników).

W drugiej części rankingu są trzy podmioty z branży finansowej: PayPro (właściciel platform Przelewy24 i Dotpay) z 5,27 mln użytkowników, PKO BP z 4,63 mln i PayU z 4,39 mln.

grafika

Miesiąc do miesiąca Google.com zanotował spadek liczby użytkowników z 22,77 do 22,64 mln, przeglądarkowy YouTube - z 18,26 do 17,97 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 17,37 do 17,12 mln.

W przypadku YouTube’a przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał z 8 godzin, 35 minut i 34 sekund do 8 godzin, 30 minut i 4 sekund.

Natomiast przeglądarkowy Netflix osiągnął wzrost liczby użytkowników z 5,48 do 5,58 mln i średniego czasu korzystania z 6 godzin, 42 minut i 55 sekund do 7 godzin, 43 minut i 25 sekund.

grafika

W mobile’u dłużej na TikToku niż na platformach Google’a

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,51 mln internautów (co dało 89,34 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 godzin, 37 minut i 45 sekund.

W tej ostatniej statystyce lepszy wynik zanotował jedynie TikTok - każdy z 12,31 mln użytkowników spędził na platformie przeciętnie 20 godzin, 48 minut i 49 sekund.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała wzrost z 20,34 do 21,35 mln, a Grupa Allegro - spadek z 18,87 do 17,47 mln.

grafika

Google.com w mobile’u osiągnął miesiąc do miesiąca wzrost liczby użytkowników z 21,77 do 22,43 mln i średniego czasu spędzonego przez każdego z 28 minut i 29 sekund do 38 minut i 55 sekund. W przeglądarkowym Facebooku liczba odwiedzających zwiększyła się z 14,82 do 15,85 mln, a przeciętny czas korzystania - z 25 minut i 39 sekund do 28 minut i 40 sekund.

Natomiast na Allegro.pl liczba internautów zmalała z 14,29 do 11,62 mln, przy czy średni czas korzystania wydłużył się z 29 minut i 45 sekund do 35 minut i 3 sekund.

grafika

Instagram z krótszym czasem korzystania, 25 godzin na TikToku

Aplikacja mobilna Google zanotowała nieznaczny wzrost liczby użytkowników (z 24,62 do 24,63 mln) i spadek średniego czasu spędzonego przez każdego (z godziny, 44 minut i 17 sekund do 1 godziny, 40 minut i 28 sekund).

W aplikacji Facebooka przeciętny czas korzystania wydłużył się z 15 godzin, 55 minut i 18 sekund do 16 godzin, 15 minut i 15 sekund, w aplikacji YouTube’a - z 15 godzin, 50 minut i 28 sekund do 16 godzin, 29 minut i 14 sekund, a w tej Messengera - z 7 godzin, 4 minut i 21 sekund do 7 godzin, 32 minut i 31 sekund.

Natomiast Instagram zanotował pod tym względem spadek z 6 godzin, 10 minut i 37 sekund do 5 godzin, 35 minut i 25 sekund. W aplikacji TikToka liczba użytkowników zwiększyła się z 9,74 do 9,99 mln, a przeciętny czas korzystania - z 24 do 25 godzin.

grafika

Aplikacja Allegro, będąca zdecydowanym liderem wśród tych audytowanych w Mediapanelu, zanotowała wzrost liczby użytkowników z 8,89 do 9,07 mln i spadek średniego czasu korzystania o 2 minuty i 46 sekund, do 2 godzin, 12 minut i 53 sekund.

W aplikacji Jakdojade liczba internautów zwiększyła się z 3,18 do 3,29 mln, a w aplikacji Playera zmalała z 1,31 do 1,16 mln,

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"