Wydawca „Wiadomości Handlowych” i „Wiadomości Kosmetycznych” bez 25 proc. wpływów, strata zmalała o połowę

Wydawnictwo Gospodarcze, publikujące m.in. „Wiadomości Handlowe” i „Wiadomości Kosmetyczne”, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 25,1 proc. do 5,4 mln zł, a przy mocniejszym zmniejszeniu kosztów jej strata netto zmalała z 3,05 do 1,48 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy krajowe Wydawnictwa Gospodarczego zmniejszyły się z 6,98 do 5,17 mln zł, te z innych krajów Unii Europejskiej wzrosły ze 152,4 do 196,7 tys. zł, a z pozostałych rynków zmalały z 78,8 do 34,2 tys. zł.

Dla firmy 2022 to kolejny mocno spadkowy rok. W 2020 roku jej przychody zmniejszyły się o 23,4 proc. - z 11,62 do 8,89 mln zł, a rok później o dalsze 19 proc. W sumie przez trzy lata skurczyły się o ponad połowę.

Żeby minimalizować kolejne straty, spółka pod koniec 2021 roku zaplanowała restrukturyzację obejmującą m.in. zmniejszenie nakładu i zmianę grupy docelowej „Wiadomości Handlowych”, zamknięcie wersji drukowanej „Wiadomości Kosmetycznych” (ostatecznie w ub.r. ukazał się ich jeden numer, w grudniu), skupienie się na organizacji jednej konferencji oraz reorganizację działu sprzedaży.

Plany pokrzyżowały perturbacje gospodarcze po wybuchu wojny w Ukrainie, m.in. niepewność na rynku reklamowym i inflacja kosztów wydawniczych. - Odczuwalne przez wszystkich wzrosty cen energii i podstawowych czynników produkcji spowodowały wzrost kosztów funkcjonowania spółki. Najbardziej był on odczuwalny w obszarach kosztów materiałów i utrzymania biura. Istotnie wzrosły też koszty organizacji konferencji co było spowodowane częściowo wzrostem cen usług a częściowo przywróceniem stacjonarnej formuły spotkań - wyliczono w sprawozdaniu Wydawnictwa Gospodarczego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-wydawnictwo-rolnicze-ile-zarabia-restrukturyzacja,7169643396499585a ##

Koszty operacyjne spółki kolejny raz były znacznie wyższe od przychodów, w ub.r. zmalały o 29,4 proc. do 6,86 mln zł. Wydatki na usługi obce zmniejszono z 4,32 do 2,81 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,23 do 3,05 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 793,8 do 597,5 tys. zł.

Na koniec ub.r. w spółce pracowało na etatach 29 osób (z czego 11 na stanowiskach redaktorskich), o pięć mniej niż rok wcześniej.

Z kolei koszty zużycia materiałów i energii poszły w górę z 83,6 do 144,9 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 593,8 do 69,1 tys. zł.

Ścięcie wydatków o mniej więcej jedną trzecią sprawiło, że rentowność firmy, chociaż nadal ujemna, mocno się poprawiła: strata sprzedażowa zmalała z 2,5 d 1,46 mln zł, strata operacyjna - z 2,97 do 1,39 mln zł, a strata netto - z 3,05 do 1,48 mln zł.

Właściciel znów dokapitalizował Wydawnictwo Gospodarcze

Na koniec ub.r. kapitały własne Wydawnictwa Gospodarczego wynosiły -1,07 mln zł, wobec -1,39 mln zł rok wcześniej. Mimo straty z 2021 roku polepszył się, bo kapitał podstawowy zwiększył się z 2,85 do 4,65 mln zł. To efekt kolejnego dokapitalizowania spółki przez jej niemieckiego właściciela LPV. W br. dopłacił on do kapitału dalsze 1,35 mln zł.

W najbliższych latach Wydawnictwo Gospodarcze zamierza m.in. rozwijać swoje serwisy internetowe (także treści wideo i oferty subskrypcyjne) oraz wersję drukowaną „Wiadomości Handlowych” (m.in. prenumeratę w ramach pakietów WH+).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji