„Wiadomości” najchętniej oglądane na Podlasiu, a „Fakty” - na Śląsku

„Wiadomości” TVP1 najchętniej są oglądany na Podlasiu, a "Fakty" TVN najlepsze wyniki osiągają na Śląsku - wynika z analizy agencji mediowej MEC.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Wiadomości” najchętniej oglądane na Podlasiu, a „Fakty” - na Śląsku
Justyna Pochanke, fot. tvn

Średni udział w rynku telewizyjnym „Wiadomości” TVP1 w pierwszym półroczu wśród widzów w grupie wiekowej 18+ wyniósł 19,90 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszył się on o 11,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MEC.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-programow-informacyjnych-i-polrocze-2017 ##

Wyższy udział zanotowały konkurencyjne „Fakty” TVN, których wynik w analizowanym okresie wyniósł 23,40 proc. Dziennik ten zanotował mniejszą stratę od serwisu Telewizji Polskiej. Wyniosła ona 4,10 proc.

grafika

MEC przeanalizował dane oglądalności obu serwisów w rozbiciu na województwa. Wynika z nich, że oba dzienniki w zależności od regionu cechują się dużymi dysproporcjami udziałów w rynku telewizyjnym.

„Wiadomości” telewizyjnej Jedynki najwyższe udziały notują w województwie podlaskim (w pierwszym półroczu br. SHR% w grupie 18+ wyniósł 31,7 proc.), podkarpackim (30,3 proc.) i lubelskim (28,5 proc.). Dziennik TVP1 najsłabiej wypada w woj. wielkopolskim (14,6 proc.), łódzkim (14,7 proc.) i śląskim (15 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-bada-ogladalnosc-wsrod-klientow-netii-kurski-wyniki-szokujaco-inne-panel-nielsena-jak-yeti ##

Z kolei „Fakty” TVN najlepiej wypadają w tym regionach, w których źle radzą sobie „Wiadomości”. Dziennik ten najwyższy udział w pierwszym półroczu miał właśnie w województwie śląskim (28,1 proc.) i łódzkim (27 proc.). Serwis Telewizji TVN dobrze wypadł również w Małopolsce (26,3 proc.). Najgorszy wynik „Fakty” zanotowały w województwie lubuskim (15,8 proc.), lubelskim (18 proc.) i warmińsko-mazurskim (20,4 proc.).

grafika

Czołowy dziennik TVP w pierwszej połowie br. w 12 województwach zanotował spadki udziałów (największy nastąpił w Wielkopolsce - było to 31 proc.), a w 4 - wzrosty (największy na Lubelszczyźnie - 18 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/44-proc-polskich-telewidzow-chce-samodzielnie-wybierac-platne-kanaly ##

Dla porównania serwis TVN stracił w 11 województwach (najbardziej na Lubelszczyźnie - 24 proc.), w jednym regionie miał taki sam wynik, a w 4 województwach nastąpił wzrost (Podlasie - 32 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online