Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że "Wiadomości" w listopadzie br. oglądało średnio 4,89 mln widzów, czyli o 7,91 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z kolei widownia "Faktów" wyniosła 4,78 mln osób i była o 9,41 proc. wyższa niż w listopadzie 2008 roku. Mimo przegranej pod względem oglądalności, dziennik TVN-u cały czas wygrywa z serwisem TVP 1 pod względem udziału w rynku.
Na trzecim miejscu w rankingu serwisów informacyjnych znalazł się "Teleexpress", także nadawany w Jedynce, który jako jedyny zanotował spadek widowni. W ubiegłym miesiącu oglądało go 4,77 mln widzów, czyli mniej o 7,79 proc. niż w analogicznym okresie ub.r.
Czwartą lokatę zajęły natomiast "Wydarzenia" Polsatu z oglądalnością wynoszącą 3,34 mln osób. Dziennik Polsatu zyskał najwięcej w rankingu, bo przybyło mu aż 12,44 proc. oglądających.

Piąta była "Panorama" TVP 2, emitowana o 22.45, której oglądalność wyniosła 1,32 mln widzów. Rok temu program ukazywał się o 18.30 i śledziło go 1,96 mln osób.
W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem rankingu programów informacyjnych były "Fakty", które zyskały najwięcej. W dół poszła tylko oglądalność "Teleexpressu".
Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach prym wiodły "Fakty", które jednak jako jedyne zyskały widzów. Największy spadek zanotował "Teleexpress".
Spośród programów publicystycznych towarzyszących czołowym dziennikom "Fakty po Faktach" w TVN 24 oglądało w zeszłym miesiącu 410 tys. osób przy udziale w rynku na poziomie 2,68 proc. Oznacza to spadek widowni wynoszący 6,3 proc. w porównaniu do listopada ub.r. Natomiast "Gość Wydarzeń" przyciągał do Polsat News 80 tys. widzów (udział stacji wynosił 0,51 proc.).











