Średnia oglądalność emitowanej od 10 marca do 16 czerwca br. w TVN czwartej serii „Niani” wyniosła 3,04 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 22,51 proc. Nieco wyższe były udziały sitcomu w komercyjnej grupie docelowej, gdzie wyniosły 24,86 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Wszyscy 4+16 - 49DataAMRAMR %SHR %SHR %10-03-20073 877 62910,78%23,96%27,08%17-03-20073 895 09110,83%23,53%23,50%24-03-20073 633 49410,10%21,86%24,64%31-03-20073 424 3809,52%23,75%29,11%07-04-20073 542 1519,84%24,05%25,20%14-04-20073 010 4128,37%23,52%26,46%21-04-20073 062 0548,51%21,17%22,83%28-04-20072 935 1628,16%24,06%27,19%05-05-20072 649 9127,36%20,26%24,19%12-05-20073 246 8129,02%23,45%25,45%19-05-20072 260 7096,28%21,21%25,01%26-05-20072 355 0206,55%21,82%24,66%02-06-20072 782 4567,73%19,97%20,12%09-06-20072 216 4176,16%20,90%23,39%16-06-20072 578 2207,17%22,94%24,02%średnia3 036 7248,44%22,51%24,86%

Nadawana rok wcześniej, w okresie od 3 marca do 10 czerwca 2006 roku, druga seria „Niani” miała nieco większą widownię, która wyniosła 3,17 mln osób i trochę lepsze udziały w grupie 16-49 lat – 25,43 proc. Minimalnie niższe były natomiast udziały wśród ogółu widzów, które ukształtowały się na poziomie 22,31 proc.
Podczas emisji zakończonego właśnie sezonu, w soboty pomiędzy 20 a 20.30, największą oglądalność miała publiczna Jedynka. Kanał wybierało 3,68 mln osób, a nadawał on Pogodę i filmy fabularne. Na drugim miejscu znalazły się - z niemal identyczną widownią - Polsat (emitujący „Jak oni śpiewają”) i TVN – obie stacje miały po około 3,04 mln widzów. Czwartą pozycję zajęła Dwójka (1,61 mln).
Wszyscy 4+16 - 49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %TVP13 685 54410,24%27,24%25,34%Polsat3 044 9608,46%22,50%24,25%Niania - TVN3 036 7248,44%22,51%24,86%TVP21 608 0534,47%11,88%9,57%

Na reklamach nadawanych wokół czwartej odsłony „Niani” TVN zarobił 10,05 mln zł. To więcej niż rok temu, gdy wpływy ze spotów emitowanych przed, w trakcie i po odcinkach drugiej serii wyniosły 8,88 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W sobotnie wieczory perypetie Frani Maj śledziły głównie kobiety, widzowie pomiędzy 30 a 39 rokiem życia i ci mający więcej niż 45 lat, a także mieszkańcy średnich i dużych miast.
ADH %AFFPłećMężczyźni36,85%76Kobiety63,15%122Wiek4- 9 2,58%4210- 156,25%7916 - 194,20%6720 - 244,68%5225 - 297,49%8930 - 347,95%10535 - 396,69%10240 - 446,03%8945 - 498,61%10750 - 5412,31%14955 - 5912,13%17460+21,08%117Wlk.miastaWieś25,30%66< 50 tys.22,59%9450-100 tys.9,38%106100-200 tys.11,15%139> 200 tys.31,57%153ZawódTop management7,81%97Pracownicy szczebla średniego15,17%126Pracownicy fizyczni i rolnicy17,66%92Emeryci35,63%136Inne23,73%69WykształceniePodstawowe47,33%104Średnie32,46%109Wyższe11,37%106Inne8,84%63

Serial „Niania” będzie kontynuowany. Zdjęcia do kolejnych dwóch serii rozpoczną się końcem czerwca. W nowych odcinkach, które TVN pokaże jesienią, pojawi się wiele gwiazd m.in. Krystyna Janda, Alina Janowska, Urszula Dudziak, Maria Pakulnis, Rafał Królikowski, Krzysztof Tyniec i Krzysztof Kowalewski. Dwa epizody mają być kręcone w Paryżu.











