Więcej z reklam McDonald's, Allegro i Pepco. Rekordowe wyniki DDB Warszawa

W 2024 roku agencja reklamowa DDB Warszawa osiągnęła wzrost przychodów o ponad jedną piątą do 181,9 mln zł, zarabiając na czysto 28,7 mln. Firma zarabia zarówno na usługach reklamowych, jak i posiadanych pakietach udziałów agencji z grupy OMD.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Więcej z reklam McDonald's, Allegro i Pepco. Rekordowe wyniki DDB Warszawa
Borys Szyc w reklamie McDonad’s

DDB Warszawa w ujęciu jednostkowym wypracowała w 2024 roku 181,86 mln zł przychodów sprzedażowych, o 22,5 proc. więcej niż przed rokiem. Jej wpływy rosną od kilku lat: w 2022 roku wyniosły 133,22 mln zł, a rok wcześniej 104,12 mln.

W ub.r. przychody agencji od kontrahentów krajowych poszły w górę ze 144,73 do 177,22 mln zł, a od tych z zagranicy – z 3,76 do 4,65 mln. Wpływy wypracowane w ramach koncernu Omnicom Group w ub.r. zmalały z 6,12 do 3,21 mln.

Agencja od lat zajmuje się przygotowywaniem reklam McDonald’s Polska. Z początkiem ub.r. przejęła też obsługę Allegro (przygotowała dla niego m.in. wizerunkową reklamę na Boże Narodzenie) i Pepco. Natomiast z końcem 2022 straciła na rzecz PZL obsługę T-Mobile Polska (od br. dla telekomu pracuje VML Poland, przygotowując cykl kampanii z Dawidem Podsiadło).

Szymon Gutkowski, partner zarządzający i udziałowiec DDB Warszawa, przed rokiem wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl, że w przypadku agencji reklamowych ważniejszą miarą biznesową od przychodów są honoraria od klientów (przy czym kwot honorariów agencje nie podają w sprawozdaniach finansowych).

– Wpływy to w potocznym rozumieniu obroty, a większość z nich są to pieniądze, które za pośrednictwem agencji trafiają do dostawców, którzy realizują bądź emitują kampanie na rzecz klientów agencji. Tacy dostawcy to wszystkie dostępne media tradycyjne i internetowe, domy produkcji filmowej czy digitalowej, firmy eventowe, drukarnie, influencerzy, dostawcy nagród w loteriach, etc. – wyliczył.

W DDB Warszawa ponad 110 pracowników

Jak struktura kosztów operacyjnych DDB Warszawa wyglądała w 2024 roku? Ogółem zwiększyły się one nieco słabiej od przychodów: o 19,8 proc. do 174,42 mln zł, z czego wydatki na usługi obce poszły w górę ze 129,96 do 154,54 mln.

Agencja więcej niż rok wcześniej przeznaczyła też na pracowników. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 12,04 do 15,68 mln, zaś na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 2,56 do 3,39 mln.

Firma w ub.r. zatrudniała przeciętnie 115 pracowników etatowych, wobec 88 przed rokiem.

W efekcie jej zysk operacyjny poszedł w górę z 3,76 do 7,36 mln zł.

22 mln zł z dywidend

Pozostałe wyniki zyskowności DDB Warszawa podbijają dywidendy otrzymywane od przynoszących regularne zyski spółek zależnych. Do agencji należą przede wszystkim po 70 proc. udziałów w tworzących grupę OMD agencjach Omnicom Media Group (w ub.r. osiągnęła 23,56 mln zł zysku netto), OMD (8,74 mln czystego zysku), PHD (1,32 mln) i OmniConsole (2,56 mln).

Ma też 100 proc. walorów w spółce DDC (1,14 mln zł zysku netto w ub.r.), 85 proc. w Gutenberg Networks Warszawa (1,91 mln zysku), 48,3 proc. w BNA (735 tys.) i 43,2 proc. w Corporate Profiles Consulting (433 tys.). Ta druga wiosną br. przekształciła się w DDB basket. https://www.wirtualnemedia.pl/gutenberg-agency-zmienia-sie-w-ddb-basket,7179300015736449a

W 2024 roku DDB Warszawa uzyskała 21,98 mln zł dywidend, wobec 19,51 mln rok wcześniej. Natomiast jej łączne przychody finansowe zwiększyły się z 20,76 do 23,36 mln.

Przełożyło się to na wzrost zysku netto agencji z 23,56 do 28,72 mln zł, mimo zwiększenia się kwoty podatku dochodowego z 854 tys. do 1,75 mln.

W planach więcej AI i marketingu rozrywki

DDB Warszawa w sprawozdaniu wskazała, że w br. chce więcej korzystać z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, m.in. tych rozwijanych przez Omnicom Group. – Używając wiodących, dostępnych platform tworzymy asystentów i agentów dopasowanych do potrzeb klientów, oraz do potrzeb wewnętrznych – opisała.

– Widzimy w AI szansę na wzrost efektowności naszej firmy. Chcemy, żeby większość naszych pracowników w codziennej pracy wspierała się narzędziami AI – podkreśliła.

Agencja chce także dalej rozwijać się w obszarze marketingu rozrywki. – Wyróżniamy tu trzy filary: muzyka, gaming i sport. Dla gamingu utworzyliśmy wyspecjalizowaną komórkę i działamy pod marką DDB FTW (For the Win), w sporcie usługi oferujemy pod marką Sporting Agency. We wszystkich przypadkach DDB dostarcza wiedzę i narzędzia komunikacyjne – wyliczyła.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Wyniki DDB Warszawa
Wyniki DDB Warszawa © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"