Wieczorami widzowie najchętniej wybierają TVN. TVP Seriale zyskują dzięki „Ranczu”

TVN był w marcu br. liderem oglądalności w paśmie prime-time. Drugie miejsce w grupie wszystkich widzów zajęła TVP1, a w grupie 16-49 - Polsat. Wzrosty w pierwszej dziesiątce kanałów zanotowały tylko TVP Seriale i TVN24.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

W marcu br. w godz. 18.00-23.00 udział TVN w całym rynku telewizyjnym wynosił 15,80 proc. Kanał ten stracił co prawda względem marca ub.r. o 1,92 proc., ale awansował z drugiej pozycji.  Z pierwszego na drugie miejsce spadła Jedynka tracąc aż 13,56 proc. i notując wynik na poziomie 15,04 proc. Trzecie miejsce zajął Polsat (14,24 proc., spadek o 2,93 proc.), a poza podium znalazła się Dwójka (13,40 proc., - 3,53 proc.).

TVN w zeszłym miesiącu był najpopularniejszy w paśmie wieczornym także w grupie komercyjnej, kluczowej dla reklamodawców. Jego udział tam wyniósł 17,05 proc., o 1,96 proc. mniej niż rok wcześniej, ale stacja utrzymała pierwszą pozycję. Druga lokata należała do Polsatu, który zanotował spadek o 3,69 proc. do 16,46 proc.

- W przypadku TVN i Polsatu spadki w marcu br. przyhamowały - to efekt dobrych ramówek. Rok wcześniej udział największych komercyjnych nadawców w czasie oglądania widzów 16-49 lat stopniał względem marca 2012 roku o kilkanaście proc. - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Piotrowska, TV media manager z domu mediowego MEC.

Polsat wiosną wprowadził na antenę dwa cieszące się dużą popularnością widowiska - w piątki o 20.00 emituje „Dancing with The Stars. Taniec z Gwiazdami”, który notuje w grupie komercyjnej 20,62 proc. udziału (więcej na ten temat), a w soboty o 22.00 nadaje show „Twoja twarz brzmi znajomo” (25,49 proc., dowiedz się więcej). Z kolei hitem w TVN pozostają m.in. „Kuchenne rewolucje” (22,90 proc.) czy „X Factor” (21,57 proc.).

O wiele większe spadki zanotowały zajmujące kolejne miejsca TVP1 i TVP2. Udział Jedynki spadł o 15,31 proc. do 11,62 proc., a Dwójki - od 8,19 proc. do 11,32 proc.  Anna Piotrowska, TV media manager z domu mediowego MEC zwraca uwagę, że w marcu 2013 roku TVP1 przyciągało widzów meczami polskiej reprezentacji, transmisjami z konklawe czy hitowym serialem o Annie German.

Spadki udziału w prime-time notują jednak nie tylko główni gracze, ale także trzy kolejne stacje nadające na multipleksie naziemnym. Wynik zajmującej piąte miejsce TV Puls zmalał w tym ujęciu o 2,12 proc., TVN7 stracił 0,33 proc., a TV4 – aż 14,05 proc.

- Jeszcze rok temu w marcu 2013 r. w porównaniu z marcem 2012 r. obserwowaliśmy skokowe wzrosty tych stacji (w ujęciu całodobowym), które korzystały wówczas z zasięgowego napędu, jaki zapewniła im obecność na multipleksach. Dziś mają już większą konkurencję w postaci kolejnych kanałów i wydaje się, że tylko mocne inwestycje w ramówkę mogą im pozwolić na dalsze znaczące wzrosty - uważa Anna Piotrowska.

Zdaniem Piotrowskiej, największym rozczarowaniem w marcu 2014 roku wydaje się być wynik TV4. - Przykład tej stacji pokazuje, że nie wystarczy być na multipleksie, by zdobywać widzów. W ub.r. stacja zadbała o ciekawszą dla widzów ofertę filmową  (Kevin, „Dirty dancing”, „Pani Doubtfire”) - wprawdzie nie nowości, ale samograje - podkreśla Piotrowska.

W pierwszej dziesiątce kanałów wzrosty udziału zanotowały tylko TVN24 i TVP Seriale. Anna Piotrowska podkreśla, że TVP Seriale dalszy sukces zawdzięczają m.in. „Ranczu” - Polacy kochają ten serial, a w marcu stacja emitowała go prawie dwie godziny dziennie, o jedną trzecią dłużej niż rok wcześniej - mówi nam TV media manager z MEC.

Top 10 kanałów w prime-time w grupie wszystkich widzów

Top 10 kanałów w prime-time w grupie komercyjnej

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online