W niedzielę 1 czerwca wieczorem aż 11 stacji telewizyjnych nadawało na swojej antenie wyborcze programy specjalne. Punktem kulminacyjnym było ogłoszenie wyników exit poll w drugiej turze wyborów prezydenckich.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, między godziną 21.00 a 21.10 przed telewizorami zasiadło 9 206 668 mln widzów, chcących poznać pierwsze sondażowe wyniki wyborów, które w większości stacji bazowały na badaniu pracowni IPSOS (jedynie Republika podobnie jak w pierwszej turze skorzystała z sondażu OGB).

Najwięcej widzów, bo aż 2,3 mln, wybrało w tym czasie kanał TVN24, dostępny tylko w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych.
Drugą najpopularniejszą stacją była TV Republika z 2,03 mln widownią, a następnie TVN, nadający te sam program co TVN24, który włączyło 1,15 mln osób (obie stacje nadają też w telewizji naziemnej).
Anteny Grupy Warner Bros. Discovery przyciągnęły w sumie 3,44 mln odbiorców.
Telewizyjną Jedynkę w kluczowym momencie wyborczego wieczoru wybrało 1,12 mln widzów, a TVP Info 569 tys. odbiorców. Biorąc pod uwagę oglądalność TVP Polonia (112 tys.), łączna widownia wszystkich trzech anten TVP sięgnęła 1,79 mln odbiorców.
864 tys. widzów obejrzało wyniki exit poll w Polsacie, który w czasie pierwszej tury wyborów nie transmitował wieczoru wyborczego na swojej głównej antenie. Wszystkie cztery kanały Grupy Polsat osiągnęły łączny wynik 1,67 mln osób, a spośród kanałów informacyjnych najwięcej widzów miał Polsat News: 366 tys. widzów, następnie Wydarzenia24: 342 tys. widzów i Polsat News Polityka, który z widownią 99 tys. widzów zamyka nie tylko zestawienie kanałów należących do Polsatu, ale i wszystkich 11 anten transmitujących prezentacje wyników exit poll w niedzielny wieczór.

Na dziewiątej pozycji w zestawieniu z wynikiem 269 tys. widzów zanotowała stacja wPolsce24 należąca do braci Karnowskich.
Exit poll sprzeczny z ostatecznym wynikiem wyborów
Podane o 21.00 wyniki exit poll - zarówno pracowni IPSOS, jak i OGB - wskazywały na nieznaczne zwycięstwo Rafała Trzaskowskiego. Kolejny sondaż tzw. late poll z godz. 23 dawał już wygraną Karolowi Nawrockiemu, którą w poniedziałek rano potwierdziła oficjalnie Państwowa Komisja Wyborcza. Na kandydata popieranego przez PiS zagłosowało 50,89 proc. wyborców, na Rafała Trzaskowskiego 49,11 proc.
Sondażowe wyniki po II turze z jeszcze większą widownią
W porównaniu do pierwszej tury wyborów prezydenckich oglądalność wieczorów wyborczych z 1 czerwca była wyższa o ok. 800 tys. widzów. Wówczas liderem oglądalności także było TVN24, następna była Republika, a podium zamykała TVP1.

Ilu widzów miały poszczególne wieczory wyborcze?
Wieczory wyborcze poszczególnych stacji były nadawane w różnych godzinach, na głównych antenach trwały krócej, a w stacjach newsowych trwały do nocy. Program TVN “Czas decyzji. Prezydent 2025”, między godz. 20.55 a 21.46, zgromadził średnio 993 tys. widzów, a program w TVN24, między 20.19 a 00.20 w nocy 1,6 mln. W tym samym czasie czterogodzinny wieczór wyborczy TV Republiki śledziło średnio 1,16 mln osób, a program w TVP Info wybrało średnio 452 tys. widzów.
Spośród anten informacyjnych należących do Grupy Polsatu, które między godz. 20.19 a 00.20 nadawały program „Polska wybiera. Wybory prezydenckie”, największą widownię miały Wydarzenia24, gromadząc przed odbiornikami 308 tys. osób. Następny był Polsat News ze średnią 279 tys. widzów.
Zestawienie zamknęło Polsat News Polityka z wynikiem 96 tys. osób. W sumie wszystkie trzy kanały newsowe Polsatu oglądało w czasie wieczoru wyborczego średnio 684 tys. widzów. Stację wPolsce24 w tym samym czterogodzinnym paśmie wyborczym włączyło średnio 211 tys. osób.











