Popularność urządzeń mobilnych w konsumpcji newsów rośnie w USA od kilku lat, obecnie 58 proc. użytkowników wykorzystuje regularnie smartfony i tablety do czytania i oglądania aktualnych wiadomości. To znaczący wzrost biorąc pod uwagę, że w 2013 r. odsetek ten wynosił 21 proc.
Obecnie odbiór newsów w urządzeniach mobilnych przerasta ich przeglądanie w komputerach biurkowych oraz laptopach - według badania do takiej konsumpcji treści informacyjnych przyznaje się 39 proc. respondentów.

Wśród mobilnych odbiorców newsów w USA najwięcej jest osób w wieku od 18 do 29 lat (71 proc.). Po informacje z użyciem smartfona lub tabletu nieco chętniej sięgają mężczyźni niż kobiety (60 proc.), w przewadze są także użytkownicy dobrze wykształceni (66 proc.) oraz osiągający dochody przekraczające rocznie 75 tys. dol. (67 proc.).
Badanie Pew Research Center przeprowadzono metodą internetową w okresie od maja do października 2017 r. na próbie ponad 5,4 tys. dorosłych mieszkańców USA.











