Osoby, które najczęściej przyznają, że znają się na trendach w aranżacji wnętrz, to głównie kobiety do 53. roku życia, często prowadzące działalność gospodarczą, określające swoją pozycję materialną jako bardzo dobrą.
Szukając informacji zarówno na temat trendów, jak i materiałów budowlanych, badani kierują się w pierwszej kolejności do punktów sprzedaży. W przypadku samych trendów tak samo wysoką rolę odgrywają czasopisma i tematyczne strony internetowe.

Respondenci przyznają, że wiele prac remontowych, takich jak montaż ceramiki, malowanie ścian czy kładzenie drewnianej podłogi, wykonują we własnym zakresie.
Z kolei wybierając farbę, respondenci kierują się przede wszystkim jej jakością, a w przypadku podłogi i ceramiki łazienkowej - ceną i wzornictwem.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 4-10 kwietnia 2014 r. metodą CAWI (wywiady online) wśród osób w wieku 25-65 lat, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy były w trakcie prac wykończeniowych lub remontowych. Próba N=518.











