Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w styczniu 2015 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2014 roku zmniejszył się o 12,70 proc. i wyniósł 16,01 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,74 proc., po spadku w skali roku o 5,81 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,41 proc. i wyniósł 11,45 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 7,76 proc. do 9,98 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 25,22 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 6. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,76 proc.Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w styczniu br. miała 5,04 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,51 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Dalej znalazły się konkurencyjne stacje TVN7 (4,22 proc. udziału; spadek o 6,43 proc.) i TV4 (4,16 proc.; do góry o 12,06), która rok wcześniej była dziewiąta.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jedynka-i-polsat-liderami-w-styczniu-tvp-dominuje-w-rankingu-top-programow ##
Z kolei najwięcej straciło Polo TV, które spadło z miejsca 15. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 23,08 proc. do 1,30 proc. udziału.
W grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,44 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 4,12 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zwiększył się o 5,10 proc. do 11,95 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,20 proc., po spadku w skali roku o 17,87 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,66 proc.; w dół o 7,03 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 9,28 proc. do 6,65 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,80 proc. udziału; spadek o 11,28 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 33,14 proc. do 2,33 proc.
Zaś najwięcej - również i w tym ujęciu - straciło Polo TV - było to 29,35 proc. do 2,07 proc.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











