Według badania Mediapanel w styczniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,33 mln polskich użytkowników, czyli 97,4 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. W porównaniu z grudniem ub.r. zyskały 44,6 tys. odwiedzających.
Liczba polskich użytkowników YouTube’a wzrosła miesiąc do miesiąca z 25,82 do 25,88 mln. Natomiast przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 21,48 do 21,38 mln odwiedzających, przez co został wyprzedzony przez Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,39 do 21,75 mln) i Grupę Ringier Axel Springer Polska (wzrost z 21,31 do 21,6 mln).
Grupa OLX przed Agorą, TVN i RMF przed TVP
Strony i aplikacje Agory osiągnęły wzrost liczby użytkowników z 17,8 do 18,04 mln. Mimo to zostały wyprzedzone przez Grupę OLX, w której liczba odwiedzających zwiększyła się z 17,52 do 18,62 mln.

Z kolei Grupa ZPR Media dzięki wzrostowi z 15,58 do 16,32 mln wysunęła się nad Wikipedię. Natomiast liczba użytkowników Grupy Polsat-Interia zwiększyła się z 19,73 do 20,1 mln.
W zestawieniu pojawiła się Telewizja Polska, której serwisy i aplikacje odwiedziło 10,27 mln internautów. Więcej użytkowników miały Grupa TVN (13,35 mln), Eurozet (12,84 mln) i Grupa RMF (10,35 mln).
25,4 mln Polaków codziennie w internecie
W badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,1 mln, to 0,1 mln więcej niż w listopadzie.
Codziennie z internetu korzystało średnio 25,4 mln osób, też o 0,1 mln więcej niż miesiąc wcześniej.

Allegro przed Onetem i WP.pl, w górę SE.pl i OLX.pl
Google.com z miesiąca na miesiąc zanotowało wzrost liczby użytkowników z 27,14 do 27,33 mln, a Google.pl - spadek z 12,03 do 11,16 mln.
Na siedmiu czołowych pozycjach kolejność jest taka sama jak przed miesiącem. Allegro.pl odwiedziło 18,67 mln internautów, Onet.pl - 17,73 mln, WP.pl a - 16,87 mln, a Wikipedia.org - 15,09 mln.
OLX.pl dzięki po wzroście liczby użytkowników z 13,36 do 14,54 mln awansował o dwie pozycje, a SE.pl dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 11,48 do 12,38 mln przesunął się pięć pozycji w górę, wyprzedzając m.in. Radiozet.pl (wzrost z 11,84 do 12,38 mln), Gazeta.pl (spadek z 12,35 do 12,31 mln) i o2.pl (wzrost z 11,73 do 12,11 mln).

Rekord Netflixa na komputerach
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,27 mln użytkowników i 76,6 proc. zasięgu, a YouTube - 16,08 mln użytkowników (wobec 16,44 mln w lisopadzie) i 55,3 proc. zasięgu.
Liczba odwiedzających przeglądarkowy Facebook zmalała z 15,64 do 15,23 mln, Grupy Allegro - z 13,32 do 13,05 mln, natomiast Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 13,37 do 13,49 mln.
W przeglądarkowym Netfliksie liczba odwiedzających zwiększyła się z 4,87 do 5,5 mln. W czołowej dwudziestce pojawiło się CDA.pl z 4,24 mln użytkowników.

Google.com zanotowało minimalny wzrost liczby użytkowników (z 21,77 do 21,79 mln), a Google.pl - spadek z 9,97 do 9,2 mln.
Liczba użytkowników OLX.pl poszła w górę z 6,34 do 6,84 mln. Netfix ma już niewiele mniej odwiedzających niż Interia.
Na smartfonach i tabletach Grupa Google osiągnęła wzrost z 25,82 do 26,01 mln użytkowników, a YouTube - z 23,81 do 24,08 mln.

Grupa OLX po wzroście liczby odwiedzających z 16,1 do 17,13 mln awansowała o dwie pozycje. Natomiast liczba użytkowników Grupy ZPR Media zwiększyła się z 14,53 do 15,49 mln.
Google.com osiągnął wzrost z 23 do 23,39 mln użytkowników, Onet.pl - z 15,19 do 15,75 mln, Facebook.com - z 15,17 do 15,39 mln, a WP.pl - z 14,31 do 14,49 mln.
Liczba odwiedzających OLX.pl poszła z górę z 11,51 do 12,72 mln, a SE.pl - z 11,16 do 12,18 mln.

Allegro i OLX na czele aplikacji mobilnych
Aplikacja Allegro miesiąc do miesiąca zanotowała wzrost liczby użytkowników z 7,1 do 7,76 mln, a aplikacja OLX - spadek z 5,54 do 5,38 mln.
Z aplikacji Playera skorzystało 1,41 mln internautó, z WP Poczta - 1,18 mln, a z Nowej Poczty Interii - 986,9 tys.

W wynikach prezentowane są tylko aplikacje objęte w badaniu Mediapanel audytem.
Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.











