Wirtualna Polska: konkurujemy z Onetem

Po deklaracji prezesa Interii, że głównym rywalem jest Wirtualna Polska, nie trzeba było długo czekać na odpowiedź WP.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

W czwartek na konferencji prasowej prezes portalu Interia.pl powiedział, że celem portalu Interia.pl jest przegonienie portalu Wirtualna Polska (więcej).

"Chcielibyśmy zaatakować pozycję Wirtualnej Polski i znaleźć się na drugim miejscu, jeśli chodzi o popularność. To jest nasz pośredni cel na przyszły rok" - powiedział Jacek Pasławski.

Mają w tym pomóc nowe serwisy i unowocześnianie dotychczasowych. Pojawią się też nowe oferty usług telekomunikacyjnych i nowe programy wideo.

Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź Wirtualnej Polski.

"Naszym głównym konkurentem wciąż pozostaje Onet - powiedziała w piątek Joanna Pawlak, dyrektor Pionu Martketingu i Sprzedaży Wirtualnej Polski.  - Przewaga Onetu nad WP w okresie styczeń-sierpień 2005 wynosi średnio 13% i ulega nieustannym wahaniom - dodaje Woźniak. Nasze podstawowe wskaźniki portalowe - odsłony i liczba użytkowników - od miesięcy utrzymują tendencję wzrostową. Wszystko wskazuje na to, że październik będzie miesiącem rekordowym. Liczba odsłon stron Wirtualnej Polski to prawie dwukrotność odsłon Interii i od roku nie widać znaczącej zmiany w tym porównaniu. Jeżeli chodzi o liczbę użytkowników (real users), to przewaga Wirtualnej Polski nad Interią utrzymuje się od dłuższego czasu na bardzo podobnym poziomie - 26%. Różnicę tę notujemy zarówno w zeszłym roku, w I oraz II kwartale roku 2005, jak też w tegorocznych lipcu i sierpniu. Tak więc tendencja "ścigania" WP przez Interię nie jest raczej zauważalna. - dodaje Pawlak.

Z przesłanej informacji WP, że na rynku reklamy internetowej Wirtualna Polska sukcesywnie wzmacnia swoją pozycję. Przychody WP z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej za okres styczeń-wrzesień 2005 zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu roku 2004 o około 100%. "Październik 2005 jest rekordowym miesiącem, a porównując ten miesiąc do analogicznego okresu w 2004, to przychody z reklamy zwiększyły się o 198%. Taki wynik cieszy nas ogromnie, ale niespecjalnie dziwi - we wrześniu 2005 wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu 2004 wyniósł 132%. Oznacza to, że WP nieustannie wzmacnia swoją pozycję na rynku reklamy internetowej, choć - pamiętać trzeba - że rok 2005 był bodaj najtrudniejszym rokiem w dziejach istnienia firmy. Teraz, kiedy wyszliśmy już na prostą, prognozujemy, że w IV kwartale 2005 osiągniemy najprawdopodobniej 25% udziału w rynku reklamy - informuje Pawlak.

Liczba użytkowników portalu Wirtualna Polska (real users) od miesięcy utrzymuje się na poziomie przekraczającym 6 milionów, w sierpniu 2005 r. wyniosła 6,07 miliona (Onet.pl: 7,01 miliona, Interia.pl: 4,81 miliona). W maju liczba real users wynosiła odpowiednio: WP - 6,4 miliona, Onet.pl - 7,26 miliona, Interia.pl - 5,04 miliona.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"