Wakacyjny Świat działa od 2012 roku, obecnie obejmuje 103 salony sprzedaży.
- Zakup Wakacyjnego Świata to kolejny etap realizacji strategii konsolidacji rynku turystyki zorganizowanej w Polsce, a jednocześnie potwierdzenie, że stawiamy na zrównoważony rozwój w obu kanałach sprzedaży, tj. online’owym i stacjonarnym. Co ważne, część salonów Wakacyjnego Świata zlokalizowana jest w miejscowościach, gdzie nie byliśmy obecni ani z marką Wakacje.pl, ani My Travel. Tym samym będziemy jeszcze bliżej naszego klienta, maksymalizując dostępność usług w miejscu i czasie dla niego dogodnym - komentuje Dariusz Górzny, prezes Wakacje.pl.
W maju ub.r. Wakacje.pl kupiły spółkę My Travel, do której należy 116 salonów sprzedaży wycieczek. Wartość transakcji wyniesie od 10 do 19 mln zł, zostanie ona rozliczona w trzecim kwartale 2019 roku. Natomiast w październiku ub.r. Wakacje.pl przejęły serwis Parklot.pl pośredniczący w rezerwacji miejsc parkingowych przy największych lotniskach w Polsce (nie podano wartości tej transakcji).

Wakacje.pl po przejęciu Wakacyjnego Świata będą mieć ponad 360 stacjonarnych punktów sprzedaży. Firma szacuje, że to 70 proc. krajowego rynku salonów turystycznych funkcjonujących w ramach sieci agencyjnych.
Zmiany w kierownictwie sieci Wakacyjny Świat
Prezesem spółki Travel Network Solutions zostanie Damian Ozga, założyciel My Travel, a obecnie dyrektor zarządzający siecią franczyzową i produktem w Wakacje.pl. Wiceprezesem przejętej właśnie firmy pozostanie Jolanta Kołodziejczyk, a poprzedni prezes Andrzej Studnicki wejdzie do rady nadzorczej. Przewodniczącym rady będzie teraz Dariusz Górzny.
- Nie wyobrażam sobie akwizycji bez dalszej współpracy z osobami, które stały za sukcesem Travel Network Solutions. Damian Ozga to skuteczny menedżer, który nie boi się podejmować kolejnych wyzwań i zapewni przeniesienie najlepszych rozwiązań jakie wypracowaliśmy w sieciach Wakacje.pl i My Travel do Wakacyjnego Świata. Obecność Jolanty Kołodziejczyk w zarządzie to z kolei gwarancja, że będziemy czerpać wiedzę z najlepszych praktyk Wakacyjnego Świata dla wszystkich naszych salonów. Liczę także na mocne wsparcie ze strony Andrzeja Studnickiego, dla którego będzie to swoisty powrót do Wakacje.pl - komentuje decyzje personalne Górzny.

Wirtualna Polska też kupuje
Wakacje.pl wchodzą w skład segmentu turystycznego e-commerce Wirtualna Polska Holding. Obejmuje on także specjalizujące się w turystyce krajowej serwisy Nocowanie.pl i eHoliday.pl. Ponadto Wirtualna Polska w połowie 2017 roku za 15,6 mln zł kupiła 6,3 proc. akcji eSky.pl.
W ub.r. WP zrealizowała akwizycja w innych kategoriach tematycznych rynku e-commerce. W październiku za 75 mln zł przejęła firmę Extradom.pl zajmującą się sprzedażą internetową projektów architektonicznych, a w grudniu wydała 21,1 mln zł (z ewentualną dopłatą w 2020 roku) na 50,8 proc. udziałów serwisu Superauto24.com agregującego oferty sprzedaży nowych samochodów.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Wirtualna Polska Holding osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 20,1 proc. do 393,8 mln zł oraz 49,4 mln zł zysku netto (wobec 30,3 mln zł rok wcześniej). W segmencie internetowym, stanowiącym zdecydowaną większość jej działalności, przychody sprzedażowe zwiększyły się rok do roku o 18,5 proc. do 383,1 mln zł, wpływy gotówkowe - o 22,4 proc. do 367,1 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA - o 21,5 proc. do 127,3 mln zł.











