CEEId to identyfikator, który umożliwia efektywną realizację kampanii reklamowych bez plików cookie stron trzecich. Pozwala na przeprowadzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych w różnych przeglądarkach, w tym w środowiskach, które blokują identyfikację użytkowników z wykorzystaniem plików cookie 3rd party. CEEId łączy wydawców i reklamodawców poprzez budowanie wspólnego ekosystemu reklamowego bazującego na skutecznej identyfikacji użytkowników.
– Dzięki tej współpracy reklamodawcy korzystający z DSP Adform będą mogli realizować skuteczniejsze kampanie reklamowe. CEEId umożliwi efektywne działania reklamowe bez naruszania prywatności użytkowników w środowisku bez plików cookie – w przeglądarkach Safari i Firefox – powiedział Mikołaj Twardowski, dyrektor ds. platformy analitycznej i rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w Wirtualnej Polsce Holding.

– Wcześniej umowę na wykorzystanie CEEId podpisał także największy na rynku czeskim wydawca – Seznam, przez co reklamodawcy działający także na tamtym rynku będą mogli korzystać z CEEId z wykorzystaniem technologii Adform – dodał.
– Integracja z CEEId to kolejny, niezbędny krok w kierunku uniezależniania się od plików cookie czy rozwiązań dyktowanych przez Big Techy, z jednoczesnym poszanowaniem prywatności użytkowników. Dzięki wykorzystaniu identyfikatorów wydawców oraz technologii Adform ID Fusion, reklamodawcy będą mogli efektywniej docierać do swoich odbiorców, w pełni kontrolując częstotliwość emisji kreacji na użytkownika bez względu na przeglądarkę, z której korzysta – stwierdził Bartosz Malinowski, prezes regionalny Adform.

Jakie korzyści zyskają reklamodawcy?
W komunikacie podkreślono, że decyzja o integracji z CEEId, dostarczanym przez ID Exchange, umożliwi reklamodawcom korzystającym z Adform odzyskanie dostępu do użytkowników w przeglądarkach Safari i Firefox, które do tej pory ograniczały możliwości wykorzystania danych i realizacji kampanii retargetingowych. Rozwiązanie przyniesie lepszą personalizację i precyzyjne targetowanie reklam, dzięki dostępowi do wysokiej jakości identyfikacji użytkowników.
Możliwa będzie optymalizacja budżetów reklamowych poprzez kontrolę częstotliwości kontaktu z reklamą i pomiary efektywności kampanii. Umowa pozwoli też na budowę wspólnego, otwartego ekosystemu identyfikacyjnego z wydawcami i reklamodawcami, co wzmocni współpracę w całym regionie.
CEEId działa w oparciu o technologię ID Exchange i wcześniej w tym roku, podpisał umowę współpracy z największą czeską firmą internetową Seznam.cz, umożliwiając tym samym prowadzenie kampanii na rynkach czeskim i polskim. CEEId buduje realną przeciwwagę do tzw. Big Techów, stając się jednym z najważniejszych uniwersalnych identyfikatorów w Europie.

Adform, założony w 2002 roku w Kopenhadze, to dostawca technologii reklamowej specjalizujący się w zautomatyzowanej reklamie cyfrowej. Firma oferuje zintegrowaną platformę Adform FLOW, która łączy funkcje DSP, DMP i Ad Servera w jednym środowisku. Jej atutami mają być przejrzystość, zgodność z RODO oraz innowacyjne podejście do reklamy bez plików cookies, m.in. dzięki rozwiązaniu ID Fusion.











