Partnerem tegorocznej edycji jest Białowieski Park Narodowy, dla którego Fundusz Żubra dla Przyrody zakupi sprzęt o wartości 1 mln zł, m.in. leśny ambulans terenowy, dron czy laboratorium diagnostyczne do lecznicy dla zwierząt.
Podczas ubiegłorocznej, pierwszej edycji akcji na puszkach i butelkach Żubra pojawili się wilk, ryś i sóweczka, a marka wsparła kwotą 1 mln zł programy ochronne zagrożonych gatunków prowadzone przez WWF Polska.
- Sukces 1. edycji akcji bardzo nas ucieszył – aż 95% Polaków oceniło ją pozytywnie! Zaangażowanie w tę akcję, nie tylko konsumentów Żubra, przekroczyło wszelkie nasze oczekiwania. Cieszy, że wzrosła świadomość konieczności ochrony zagrożonych gatunków i sympatia do samego wilka, rysia czy sóweczki. Teraz idziemy za ciosem i dajemy miłośnikom Żubra możliwość wsparcia aż 5 gatunków zwierząt, a Fundusz Żubra zakupi sprzęt, który będzie je ratował. Tą akcją realizujemy misję Żubra i przyczyniamy się do ochrony bezcennej polskiej przyrody. Nikt z nas nie chciałby przecież, żeby z polskich lasów bezpowrotnie zniknęły rysie czy niedźwiedzie - przekonuje Radosław Czapczyk, senior brand manager marki Żubr.

Start tegorocznej edycji akcji CSR-owej poprzedziło powołanie w kwietniu tego roku Funduszu Żubra dla Przyrody, który wsparł finansowo ratowanie płonących torfowisk Biebrzańskiego Parku Narodowego i którego celem jest ochrona dzikiej polskiej przyrody.
Celem tegorocznej akcji jest uświadomienie Polakom, jak poważna i trudna jest sytuacja zagrożonych gatunków, które są naszymi symbolami narodowymi oraz realna pomoc dla nich. Dlatego też w tym roku Żubr przekaże Białowieskiemu Parkowi Narodowemu sprzęt o wartości 1 mln zł, który będzie służył ratowaniu zwierząt zamieszkujących Puszczę Białowieską.











