eCom Group z 19,8 mln zł wpływów i 330 tys. zł straty

W ub.r. spółka eCom Group, wydawca księgarni internetowych (m.in. Znak.com.pl, a od br. także Woblink.com i Matras.pl), zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 79,7 proc. do 19,84 mln zł oraz 330,2 tys. zł straty netto (wobec 232,6 tys. zł zysku netto w 2016 roku).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
eCom Group z 19,8 mln zł wpływów i 330 tys. zł straty

Przychody sprzedażowe eCom Group zwiększyły się z 11,04 mln zł w 2016 roku do 19,84 mln zł w ub.r.

W ub.r. firma przygotowywała się do przejęcia od Wydawnictwa Otwartego serwisu Woblink.com. - Ta operacja wymagała przygotowania w różnych obszarach działania spółki, w tym rozwoju technologii, kapitału ludzkiego i struktur organizacyjnych, a także zmian lokalowych i formalnych. Włączenie Woblink.com do eCom Group ma na celu osiągnięcie intensywnego wzrostu sprzedaży i skali działalności, a także synergię działań i wiedzy związanych ze sprzedażą książek w internecie, powiększenie bazy klientów, uwspólnienie procesów i narzędzi - opisano w sprawozdaniu z działalności firmy złożonym w KRS.

Ostatecznie eCom Group przejęła Woblink.com z początkiem kwietnia br., a od marca jest dzierżawcą Matras.pl.

eCom Group, tak samo jak Wydawnictwo Otwarte, należy do Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak. Ma on 98 proc. udziałów eCom Group, natomiast po 1 proc. - jej menedżerowie Paweł Polański i Tomasz Mika. Polański od września ub.r. jest prezesem eCom Group, zastąpił na tym stanowisku Aleksandra Urbańskiego.

W sprawozdaniu nowy zarząd spółki podkreśla, że w pierwszych miesiącach po przejęciu zarządzaniu nią skupił się na utrzymaniu procesów i wyników w kluczowym, jesienno-zimowym okresie sprzedaży. - Spółka została przejęta bez większych problemów organizacyjnych, ale pomimo potencjału marketingowego i popytu nie udało się zrealizować zakładanych celów sprzedażowych, głównie ze względu na problemy związane z wydajnością i organizacją pracy magazynu, a w efekcie koniecznością wyłączenia kanału Allegro w kluczowym okresie sprzedaży. Eliminacja tego negatywnego czynnika pozwoliłaby na zbliżenie się do celów sprzedażowych - stwierdzono.

Z kolei w pierwszej połowie ub.r., jeszcze z poprzednim składem zarządu, uruchomiono serwis Flowbooks.pl oferujący specjalne wydania książek blogerów (z autografami i gadżetami). - Sklep został uruchomiony w bardzo szybkim tempie, z uwzględnieniem zasad responsive web design. Dopracowania wymaga strategia długofalowa, ze względu na brak perspektyw na szybkie skalowanie - skomentowano w sprawozdaniu eCom Group.

Pod koniec ub.r. zaczęto rekrutację nowych pracowników zajmujących się SEO, rozwojem oprogramowania, księgowością i kadrami. - Zatrudniono kompetentne osoby, które zajęły się poszczególnymi obszarami, czego efekty będą widoczne w 2018 roku - podkreśla kierownictwo firmy.

Dwa razy wyższa sprzedaż

Koszty operacyjne eCom Group zwiększyły się ze 10,74 mln zł w 2016 roku do 20,15 mln zł w ub.r. Najbardziej przyczynił się do tego wzrost wartości sprzedanych towarów i materiałów z 7,85 do 15,25 mln zł.

Z kolei wydatki na usługi obce poszły w górę z 2,13 do 3,95 mln zł, a na wynagrodzenia - z 483,2 do 649,2 tys. zł. W firmie było zatrudnionych 8 pracowników etatowych, o dwóch więcej niż rok wcześniej.

Wynik ze sprzedaży pogorszył się z 299,9 tys. zł zysku do 306,4 tys. zł straty. Po uwzględnieniu pozostałych kosztów i wpływów, a także podatku dochodowego, strata netto w ub.r. wyniosła 330,2 tys. zł, wobec 232,6 tys. zł w 2016 roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"