Lenovo to obecnie jeden z największych producentów sprzętu komputerowego na świecie. Jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 mld dol. rocznie. Oferta urządzeń Lenovo obejmuje m.in. smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur.
Do lipca 2020 r. oddziałem Lenovo Polska zarządzał Andrzej Sowiński, który jednak po 9 latach postanowił zrezygnować z tego stanowiska i odszedł z firmy. Jego obowiązki przejął wówczas tymczasowo Ivan Bozev, dyrektor generalnego odpowiedzialny w Lenovo za kraje Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej.
Z Samsunga do Lenovo
Teraz poinformowano, że stanowisko dyrektora Lenovo Polska z początkiem maja 2021 r. objął Wojciech Zaskórski, który będzie raportował do Ivana Bozeva.

Wojciech Zaskórski z rynkiem IT związany jest od ponad 20 lat. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora Enterprise Business Division w Samsung Electronics Polska, w ramach której przez ostatnie 5 lat zarządzał biznesem produktów IT marki Samsung w Europie Środkowo-Centralnej.
Wcześniej Zaskórski pracował w polskiej grupie kapitałowej spółek z branży informatycznej Sygnity S.A., gdzie odpowiadał za nadzór nad wdrożeniem technologii i rozwiązań wykorzystanych m.in. w sektorze publicznym oraz bankowym.
Wojciech Zaskórski jest absolwentem wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wojskowej Akademii Technicznej, gdzie uzyskał tytuł doktora nauk o bezpieczeństwie informacyjnym. Ukończył także studia Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz kilka studiów podyplomowych m.in. na University of Oxford, Fuqua School of Business w Duke University, University of Stockholm oraz London School of Business.

- Poprowadzenie Lenovo na polskim rynku to wyzwanie i odpowiedzialność, które z entuzjazmem podejmuję – zaznaczył Zaskórski w komunikacie. - Jestem dumny, że trafiam do firmy w przełomowym momencie cyfrowej transformacji pracy oraz biznesu. W Lenovo wierzymy, że technologia może rozwiązać największe wyzwania ludzkości, dlatego podstawą prowadzonych przez nas działań, od momentu tworzenia innowacji do ich wdrożenia, jest zorientowanie na potrzeby oraz oczekiwania klienta. Jestem skoncentrowany na systematycznej realizacji naszej strategii i wspieraniu dalszego rozwoju marki, który umożliwi nam urzeczywistnianie tej wizji i tym samym oferowaniu wszystkim użytkownikom inteligentniejszych technologii.











