Rok wojny w Ukrainie: 64 mln publikacji w mediach i social mediach

W piątek 24 lutego mija dokładnie rok od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę. W tym czasie, zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w przestrzeni mediów społecznościowych, opublikowano w Polsce ponad 64 mln publikacji – wynika z analizy PSMM Monitoring & More, która przygotowała raport podsumowujący rok wojny w Ukrainie w przestrzeni medialnej.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 24 lutego 2022 roku do 19 lutego 2023 roku, na podstawie których opracowano raport podsumowujący szeroki przekaz w mediach na temat wojny w Ukrainie. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

W okresie objętym analizą w mediach tradycyjnych pojawiło się ponad 8,4 mln publikacji. Z kolei w mediach społecznościowych dyskusja wygenerowała łącznie prawie 54 mln postów i komentarzy. 

Wojna a media tradycyjne

W lutym 2022 roku udział artykułów na temat wojny w Ukrainie na tle wszystkich publikacji wyniósł 35,4 proc. – jest to czas, kiedy rozpoczęła się inwazja na naszych wschodnich sąsiadów. Później zainteresowanie mediów, choć wciąż na wysokim poziomie, malało z miesiąca na miesiąc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/24-lutego-rocznica-wojna-ukraina-rosja-polskie-radio-piosenka-mamy-siebie-adam-sztaba,7169693159602305a ##

Ponowny delikatny wzrost odnotowano we wrześniu, kiedy miały miejsce przełomowe zwycięstwa Ukraińców. Przynosząca zdumiewające sukcesy kontrofensywa wpłynęła na zmianę układu sił w tej wojnie – rosyjska armia została zepchnięta do defensywy, a ukraińska wyzwoliła znaczący obszar okupowanych dotąd terenów, odbijając tym samym dziesiątki miejscowości, w tym kilka znaczących miast” – tłumaczy Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM Monitoring &More.

grafika

Najwięcej publikacji w mediach tradycyjnych ukazało się w internecie (82 proc.). W pierwszej trójce najaktywniejszych serwisów internetowych znalazły się: wnp.pl, wiadomości.onet.pl. oraz rp.pl. Udział publikacji na temat wojny w Ukrainie w radiu, prasie oraz telewizji był znacznie niższy i stanowił kolejno 10 proc., 5 proc. i 3 proc. Najwięcej audycji radiowych opublikowało Polskie Radio 24, z kolei najaktywniejszym medium w segmencie prasy i telewizji były: "Rzeczpospolita" oraz TVP Info.

grafika

Aspekt wojny w mediach społecznościowych

Najpopularniejszym miejscem dyskusji na temat wojny w Ukrainie były Facebook (47 proc.) oraz Twitter (40 proc.). Ponad 1,5 mln aktywności odnotowano na YouTube. Na portalu wykop.pl ukazało się z kolei 2,8 mln wzmianek.

Do najbardziej angażujących profili na Facebooku zaliczymy: SokzBuraka (2 705 847 interakcji), FAKT24.pl (2 593 275) oraz Onet Wiadomości (2 540 086). Z kolei na Twitterze najwięcej treści w temacie wojny pojawiło się na profilach: Radosław Sikorski MEP (733 956 interakcji), Tomasz Lis (577 285) oraz Kancelaria Prezydenta (520 320).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/napasc-rosja-na-ukraina-koncert-tvp1-tvp2-polsat-kiedy-emisja,7169692729542785a ##

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online