WP.pl przed Onetem, Facebook wyprzedził Allegro (Mediapanel z sierpnia)

W sierpniu br. WP.pl miała więcej użytkowników niż Onet.pl, a przeglądarkowy Facebook wyprzedził Grupę Allegro i Wirtualną Polskę. W aplikacji mobilnej TikToka polscy internauci spędzali średnio ponad 23 godziny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
WP.pl przed Onetem, Facebook wyprzedził Allegro (Mediapanel z sierpnia)

Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło w Polsce 28,86 mln internautów, co dało 97,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 6 godzin, 44 minuty i 15 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,74 mln użytkowników, 96,73 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 48 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest niezmiennie klasyfikowany osobno YouTube. Jako strona www i aplikacja przyciągnął w sierpniu 26,64 mln internautów (wobec 26,18 mln w lipcu), każdego średnio na 19 godzin, 30 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania (miesiąc wcześniej było to 19 godzin, 51 minut i 53 sekundy).

Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 21,93 do 23 mln (przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał z 4 godzin, 13 minut i 7 sekund do 3 godzin, 39 minut i 52 sekund). W efekcie wyprzedził Grupę Allegro (spadek liczby użytkowników z 22,92 do 22,71 mln) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,99 do 22 mln).

Grupa Wirtualna Polska zanotowała wzrost średniego czasu korzystania z 2 godzin, 25 minut i 59 sekund do 2 godzin, 30 minut i sekundy, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 2 godzin, 2 minut i 50 sekund do 2 godzin, 3 minut i 4 sekund.

Liczba użytkowników Grupy OLX zwiększyła się z 17,98 do 18,35 mln, Grupy TVN - z 12,99 do 13,52 mln, a Grupy ZPR Media - z 14,81 do 15,93 mln. Natomiast Grupa Agora zanotowała spadek z 17,95 do 17,8 mln, a Grupa Ceneo.pl - z 12,12 do 11,44 mln.

Do czołowej dwudziestki wskoczyła Grupa Iberion z 10,07 mln użytkowników (w lipcu miała poniżej 8,8 mln).

W Polsce jest prawie 30 mln internautów

Według Mediapanelu w sierpniu łączna liczba polskich internautów wyniosła 29,6 mln (tyle samo co w lipcu), a tych korzystających z sieci codziennie - 25,5 mln (o 0,1 więcej niż przed miesiącem).

grafika

WP.pl wyprzedził Onet.pl, o2 przed Gazeta.pl

Google.com odwiedziło w sierpniu 27,68 mln polskich internautów (to 93,3 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 50 minut i 59 sekund. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 27,49 mln użytkowników oraz godzinę, 52 minuty i 30 sekund.

WP.pl osiągnęła wzrost z 16,95 do 17,51 mln odwiedzających i wyprzedziła Onet.pl, na którym liczba internautów zwiększyła się z 17,02 do 17,24 mln. Na o2.pl liczba odwiedzających wzrosła z 13,55 do 14,1 mln, dzięki czemu serwis wysunął się przed Gazeta.pl (wzrost z 13,57 do 13,65 mln).

SE.pl zanotował wzrost z 10,62 do 11,08 mln internautów, a TVN24.pl - z 9,87 do 10,34 mln.

grafika

Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała minimalny spadek liczby użytkowników (z 22,25 do 22,24 mln) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego (z 2 godzin, 3 minut i 38 sekund do 2 godzin, 5 minut i 46 sekund).

Na YouTubie przeciętny czas korzystania zmalał z 9 godzin, 33 minut i 49 sekund do 8 godzin, 51 minut i 7 sekund, a w przeglądarkowej wersji Facebooka - z 5 godzin, 2 minut i 6 sekund do 4 godzin, 39 minut i 31 sekund.

grafika

Przeglądarkowego Netflixa odwiedziło na komputerach 5,01 mln internautów, każdy spędził tam średnio 6 godzin, 7 minut i 38 sekund. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 5,3 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

15 godzin na YouTubie w mobile’u, Onet przed WP.pl

Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała 26,48 mln użytkowników oraz 5 godzin, 34 minuty i 59 sekund średniego czasu korzystania, wobec 26,3 mln użytkowników, oraz 5 godzin, 41 minut i 22 sekund miesiąc wcześniej.

Na YouTubie liczba odwiedzających zmalała z 23,87 do 23,34 mln, natomiast średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 14 godzin, 54 minut i 34 sekund do 15 godzin, 13 minut i 59 sekund.

Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 19,84 do 20,07 mln wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 20,01 do 19,97 mln.

grafika

Na Google.com przy wzroście liczby odwiedzających w mobile’u z 22,19 do 22,42 mln przeciętny czas korzystania zmniejszył się z 28 minut i 38 sekund do 25 minut i 14 sekund. Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost z 15,61 do 16,66 mln użytkowników, wyprzedzając Onet.pl, na którym liczba internautów zwiększyła się z 15,83 do 15,96 mln.

Na Onecie średni czas spędzony przez odwiedzającego wydłużył się z 51 minut i 11 sekund do 53 minut i 10 sekund, a na WP.pl - z 57 minut i 5 sekund do 57 minut i 56 sekund.

grafika

TikTok przyciąga na dłużej niż Facebook i YouTube

Wśród aplikacji dominują te należące do Grupy Google i Meta Platforms. Aplikacja YouTube’a osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 22,87 do 23,16 mln, a średni czas spędzany przez każdego wydłużył się z 15 godzin, 10 minut i 26 sekund do 15 godzin, 39 minut i 16 sekund.

Natomiast aplikacja Facebooka przy wzroście liczby odwiedzających z 22,16 do 22,23 mln zanotowała spadek przeciętnego czasu korzystania z 16 godzin, 33 minut i 27 sekund do 16 godzin, 11 minut i 9 sekund.

Na TikToku liczba użytkowników zwiększyła się z 10,4 do 10,55 mln oraz średniego czasu korzystania z 22 godzin, 24 minut i 10 sekund do 23 godzin, 12 minut i 47 sekund.

grafika

Aplikacja Allegro, pozostająca zdecydowanym liderem w rankingu tych audytowanych w badaniu Mediapanel (czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności) osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 11,47 do 11,58 mln i spadek średniego czasu korzystania z 80 minut i 14 sekund go 79 minut i 28 sekund.

Natomiast w aplikacji Playera liczba internautów poszła w górę z 508,2 tys. do 1,05 mln, za to przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z 5 godzin, 25 minut i 19 sekund do 2 godzin, 41 minut i 57 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"