WP.pl wyprzedziła Onet, Interia przez OLX.pl. WhatsApp mocno w górę (Gemius/PBI z października)

W październiku br. Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Facebook w naszym kraju, a portal WP.pl wyprzedziła pod tym względem Onet.pl. Duży wzrost odwiedzalności zanotowała aplikacja WhatsApp.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,39 mln realnych polskich użytkowników (to 94,01 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), wykonując 6,74 mld odsłon. W porównaniu z wrześniem straciły 183 tys. odwiedzających, zyskując 510,6 mln odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała w zeszłym miesiącu 21,26 mln użytkowników i 2,95 mld odsłon (wobec 20,97 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon we wrześniu), wyprzedzając w tej pierwszej statystyce Facebooka, który miał w polskim internecie 21,03 mln użytkowników i 3,27 mld odsłon (miesiąc wcześniej zanotował 21,16 mln użytkowników i 2,57 mld odsłon).

W serwisach i aplikacja Ringier Axel Springer Polska 20,81 mln internautów wykonało 2,11 mld odsłon, a w przeglądarkowej wersji YouTube’a 18,79 mln odwiedzających wygenerowało 835,3 mln odsłon. Grupa Interia.pl przy 18,62 mln użytkowników miała 1,4 mld odsłon, a Grupa Allegro.pl - 17,57 mln użytkowników i 2,08 mld odsłon.

Grupa Polska Press zanotowała 17,45 mln odwiedzających i 742,4 mln odsłon (we wrześniu miała 16,72 mln użytkowników i 700,9 mln odsłon), dzięki czemu pod względem odwiedzających wyprzedziła Grupę OLX, która w minionym miesiącu miała 16,85 mln użytkowników i 4,4 mld odsłon).

Wśród nadawców telewizyjnych liderem jest Grupa TVN, której serwisy i aplikacje zanotowały 12,42 mln użytkowników i 304,4 mln odsłon. Niżej są Grupa Cyfrowy Polsat (9,79 mln odwiedzających i 157,6 mln odsłon) oraz Grupa TVP (7,09 mln użytkowników i 96 mln odsłon).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,1 mln, z czego 23,1 mln korzysta z sieci na komputerach, a 23,9 mln na smartfonach i tabletach.

grafika

Na Google.com w zeszłym miesiącu 25,72 mln polskich internautów wykonało 5,79 mld odsłon, a na Google.pl 14,07 mln internautów wygenerowało 877,8 mln odsłon.

WP.pl zanotowała 17,13 mln użytkowników i 1,9 mld odsłon (wobec 16,53 mln odwiedzających i 1,83 mld odsłon we wrześniu), dzięki czemu wyprzedziła w tym pierwszym wskaźniku Onet, który miał 16,89 mln użytkowników i 1,44 mld odsłon (miesiąc wcześniej zanotował 16,95 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon).

Interia.pl z 13,51 mln odwiedzających jest nad OLX.pl (13,18 mln), przy czym ten drugi serwis zanotował dwa razy więcej odsłon (1,56 mld wobec 750,5 mln).

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 21,6 mln użytkowników (76,95 proc. zasięgu) i 3,03 mld odsłon.

YouTube z 16,56 mln odwiedzających i 546 mln odsłon pod względem zasięgu był przed Facebookiem (16,42 mln użytkowników i 1 mld odsłon). Natomiast Grupa Wirtualna Polska (15,05 mln odwiedzających i 1,38 mld odsłon) w obu statystykach wyraźnie wyprzedzała Ringier Axel Springer Polska (13,91 mln użytkowników i 893,5 mln odsłon), a Grupa Allegro.pl (11,56 mln użytkowników i 728,6 mln odsłon) przed Grupą Interia.pl (10,92 mln użytkowników i 482,1 mln odsłon).

grafika

Na Google.com na komputerach 20,51 mln polskich internautów wygenerowało 2,43 mld odsłon, a na Google.pl 11,44 mln odwiedzających wykonało 555,6 mln odsłon.

Ta druga domena pod względem liczby użytkowników została wyprzedzona przez Allegro.pl (11,56 mln odwiedzających i 728,9 mln odsłon) i WP.pl (11,48 mln użytkowników i 982,5 mln odsłon).

grafika

Na smartfonach i tabletach w serwisach i aplikacjach Grupy Google 19,9 mln polskich internautów wykonało 3,71 mld odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 15,351 mln użytkowników i 1,58 mld odsłon, minimalnie wyprzedzając w tej pierwszej statystyce Ringier Axel Springer Polska (15,348 mln użytkowników i 1,22 mld odsłon). Natomiast Grupa OLX przy 13,59 mln użytkowników miała 3,52 mld odsłon, a Facebook.com zanotował 12,54 mln odwiedzających i 2,26 mld odsłon.

grafika

Google.com w internecie mobilnym zanotowało 19,5 mln użytkowników i 3,36 mld odsłon, a Google.pl - 5,59 mln użytkowników i 322,1 mln odsłon.

Onet.pl wyprzedzał WP.pl pod względem liczby odwiedzających (12,19 mln wobec 11,98 mln), mając mniej odsłon (685,2 mln wobec 920,2 mln).

grafika

Wśród aplikacji mobilnych nie zmieniła się kolejność w czołowej dziesiątce. Na czele jest aplikacje Google (19,16 mln użytkowników) przed YouTube’em (18,83 mln), Mapami Google (16,25 mln), Messengerem (15,29 mln) i Gmailem (14,31 mln).

W skali miesiąca WhatsApp osiągnął wzrost liczby użytkowników z 7,65 do 9 mln, dużo zyskała też aplikacja McDonald’s Polska, która we wrześniu była poza czołową dwudziestką, mając poniżej 3,44 mln użytkowników.

grafika

Liczebność próby: N= 182160. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"