WP przed YouTube’em, NK.pl w dół. Grupa TVN w top20

W październiku więcej polskich użytkowników odwiedziło strony Wirtualnej Polski i Orange niż YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl oraz serwisy Money.pl i Mediów Regionalnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku br. strony Google odwiedziło ok. 85 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a serwisy Onetu - ok. 90 tys. mniej. Oba portale straciły przez to po ponad punkcie procentowym zasięgu.

Podobną liczbę real users jak miesiąc wcześniej zanotowały serwisy Wirtualnej Polski i Orange, dzięki czemu wyprzedziły one YouTube’a, którego odwiedziło prawie 250 tys. polskich użytkowników mniej. Strony Gazeta.pl zanotowały nieznaczny wzrost odwiedzalności, a strony Allegro.pl - minimalny spadek. Natomiast witryny Interii odwiedziło ok. 300 tys. real users więcej niż we wrześniu.

Za to Grupa NK.pl - w której prawie cały ruch generuje sam portal NK.pl (patrz zestawienie domen) miała ok. 570 tys. użytkowników mniej. W konsekwencji została wyprzedzona przez Allegro i Interię.

W dalszej części zestawienia spore spadek odwiedzalności zanotowały strony Mediów Regionalnych i Muratora, które miały, odpowiednio, ok. 600 tys. i 400 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Money.pl straciły prawie 200 tys. real users, a strony Polskapresse - ponad 150 tys.

Z drugiej strony witryny Next Infor odwiedziło ok. 200 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem, a serwisy Ringier Axel Springer - prawie 150 tys. więcej. Natomiast ponad 300 tys. real users w skali miesiąca zyskały strony TVN, przekraczając poziom 4 mln RU.

Adres google.pl odwiedziło prawie 100 tys. polskich użytkowników mniej niż we wrześniu, za to domenę google.com - prawie 200 tys. więcej. W drugiej części zestawienia po ok. 450 tys. real users zyskały chomikuj.pl i blogspot.com. 

Strony Allegro zanotowały ponad 700 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej, a serwisy Onetu - ponad 120 mln, a witryny WP i Orange - ponad 70 mln. Natomiast Gazeta.pl zanotowała pod tym względem nieznaczny spadek, przez co została wyprzedzona przez Interię. 

Onet oraz WP i Orange przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ponad 20 minut dłużej niż we wrześniu, a Allegro - na ponad 40 minut dłużej. Zdecydowanym liderem pod tym względem pozostały serwisy Eurozetu. 

Cztery najpopularniejsze aplikacje zanotowały większy ruch niż miesiąc wcześniej. Gadu-Gadu miało ok. 300 tys. użytkowników więcej, Skype - prawie 650 tys. więcej, Windows Media Player - niemal 700 tys. więcej, a Winamp - ok. 500 tys. więcej. 

 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 12 771. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"