Zdecydowana większość Polaków docenia pozytywny wpływ sponsoringu na rodzimy sport

W ciągu ostatniej dekady o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Coraz więcej Polaków docenia także zaangażowanie komercyjnych firm w promocję sportu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W tym roku 83 proc. badanych przyznało, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. 10 lat temu odsetek ten wynosił 62 proc – o 19 p. proc. mniej.

grafika

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-lewandowski-w-reklamie-coca-coli-zero-sluszny-wybor-marketera-czy-marketingowa-rysa-na-wizerunku-sportowca-opinie ##

Respondenci też przyznają, że fakt sponsorowania sportu przez różne firmy wpływa na to, jak je oceniają. W porównaniu z badaniem przeprowadzonym 10 lat temu, więcej osób korzystnie postrzega sponsorów. W roku 2007 było to 42 proc., dekadę później - 53 proc.

grafika

Tylko o 5 p. proc wzrósł odsetek respondentów deklarujących, że chętniej korzystają z produktów i usług firm zaangażowanych w sponsoring sportu. W tym roku z tym stwierdzeniem zgodziło się 27 proc. badanych, podczas gdy 10 lat temu – 23 proc.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/top-50-sportowcow-w-polsce-adam-malysz-robert-lewandowski ##

- Polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją ideę sponsoringu. O ile kiedyś wielu z nich postrzegało sponsoring tylko w kategoriach promocyjnych i reklamowych, o tyle obecnie w większym stopniu dostrzegają niewątpliwie pozytywny wpływ sponsoringu na rozwój sportu. Główną zasadą sponsoringu jest czerpanie korzyści zarówno przez sponsora jak i sponsorowanego. W przypadku sponsoringu sportowego niewątpliwymi beneficjentami są również kibice, którzy dzięki temu mogą śledzić rozgrywki na coraz wyższym poziomie i w coraz lepszych warunkach – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Sponsoring Monitor to kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W drugiej fali badania w 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało łącznie N=1710 wywiadów metodą CATI oraz CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. W informacji wykorzystano również dane z badania Sponsoring Monitor za 2007 rok.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"