Wpływy OTO Film wzrosły o 58 proc., a studia Orka o 42 proc. 3,8 mln zł łącznego zysku

W ub.r. studio filmowe OTO, działające pod marką OTO Film, osiągnęła wzrost wpływów o 57,9 proc. do 28,49 mln zł i zysku netto z 2,21 do 2,75 mln zł. Natomiast studio produkcyjne Orka (obie firmy należą do Jacka Kulczyckiego) zanotowało wzrost przychodów o 41,6 proc. do 15,83 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 856,1 tys. zł straty do 1,08 mln zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy OTO Film wzrosły o 58 proc., a studia Orka o 42 proc. 3,8 mln zł łącznego zysku
Jacek Kulczycki, właściciel OTO Film i studia Orka

Przychody OTO Film od klientów krajowych poszły w górę z 17,51 mln zł w 2018 roku do 25,34 mln zł w ub.r., a od zagranicznych - z 526,2 tys. zł do 3,15 mln zł.

W ub.r. jedynie 86,3 tys. zł wpływów pochodziło od firm powiązanych kapitałowych z OTO Film, rok wcześniej takich przychodów nie było w ogóle.

grafika

W ub.r. OTO Film wyprodukowało spoty dla takich marek jak m.in. Domodi, Żubr, Huawei, Pepsi, Wedel, Tic Tac, McDonald’s, Piccolo, Piątnica, Puma, Black Red White, IKEA i Panasonic. Pracowało też przy realizacji kilku teledysków, m.in. Darii Zawiałow,  Bass Astral x Igo i Perfect Son.

Rentowność w górę, 1,35 mln zł na dywidendę

Koszty operacyjne OTO Film zwiększyły się o 58,3 proc. - z 16,17 do 25,6 mln zł. Zdecydowana większość do wydatki na usługi obce, które poszły w górę z 14,76 do 22,39 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,1 do 2,59 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 260,6 do 457 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała dwie osoby na etacie, a rok wcześniej nie miała żadnych pracowników etatowych.

Mocno wzrosły wyniki rentowności OTO Film. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1,87 do 2,89 mln zł, zysk sprzedażowy - z 1,82 do 2,89 mln zł, a zysk brutto i netto - z 2,21 do 2,75 mln zł.

Szef OTO Film Jacek Kulczyki ma 95 proc. udziałów firmy, pozostałe 5 proc. należy do spółki z o.o. Studio Filmowe OTO. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku 1,35 mln zł trafi na dywidendę, przy czym w ub.r. awansem otrzymali już 1,25 mln zł, więc teraz dostaną 100 tys. zł. Pozostałe 1,4 mln zł z zysku zostanie przeznaczone na kapitał rezerwowy.

grafika

Studio Orka pracowało przy reklamach, „Rambo 5” i „Mowie ptaków”

Przychody studia produkcyjnego Orka od odbiorców krajowych zwiększyły się rok do roku z 9,78 do 14,17 mln zł, a od zagranicznych - z 1,4 do 1,66 mln zł.

Wpływy od podmiotów powiązanych kapitałowo z firmą poszły w górę z 923,9 tys. zł do 3,11 mln zł, a od pozostałych spółek - z 10,25 do 12,72 mln zł.

W ub.r. studio Orka odpowiadało za produkcję i postprodukcję reklam takich firm i marek jak m.in. Orange, Biedronka, Fundacja Polsat i Danone. Ponadto zajęło się postprodukcją obrazu, korekcją koloru i efektami specjalnymi w filmie Xawerego Żuławskiego „Mowa ptaków” oraz wybranymi efektami specjalnymi w „Rambo 5. Ostatnia krew”.

Firma jest też koproducentem polsko-chorwacko-serbskiego filmu „Stan wyjątkowy” Danielem Olbrychskim, który do kin trafił jesienią ub.r.

grafika

Koszty wzrosły o 12 proc., wynik netto 1,9 mln zł w górę

Wydatki operacyjne studia Orka w ub.r. wyniosły 15,94 mln zł, co wobec 14,26 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 11,7 proc. Koszty usług obcych poszły w górę z 6,32 do 8,8 mln zł, a wynagrodzeń - z 4,31 do 4,7 mln zł. W ub.r. w spółce było średnio 8 pracowników etatowych, o 10 mniej niż w 2018 roku.

Z kolei koszty amortyzacji zmalały z 2,61 do 1,32 mln zł. Wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 382,3 do 387,6 tys. zł, na podatki i opłaty - z 13,1 do 65,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 349,1 do 379,1 tys. zł.

W efekcie strata sprzedażowa Orki skurczyła się z 3,08 mln zł do 104,5 tys. zł. Pozostałe przychody operacyjne zmniejszyły się z 2,29 do 1,76 mln zł (z czego wpływy z dotacji spadły z 2,2 do 1,44 mln zł), a pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 44,9 do 206,8 tys. zł.

Zysk pozostawiono w firmie

W konsekwencji pozostałe wskaźniki rentowności firmy wyszły ponad zero. Wynik operacyjny poszedł w górę z 835,2 tys. zł straty do 1,45 mln zł zysku, wynik brutto - z 856,1 tys. zł straty do 1,33 mln zł zysku, a wynik netto - z 856,1 tys. zł straty do 1,08 mln zł zysku.

99 proc. udziałów firmy ma jej prezes Jacek Kulczycki, a 1 proc. - spółka OTO Dom. W drugiej połowie lipca udziałowcy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto 856,1 tys. zł zostanie przeznaczone na pokrycie wcześniejszych strat, a 229,1 tys. zł na kapitał zapasowy.

Na koniec ub.r. spółka miała 396,2 tys. zł środków na rachunkach bankowych i 5,14 mln zł należności z tytułu usług, a z drugiej strony 494 tys. zł zobowiązań pożyczkowo-kredytowych i 2,54 mln zł zobowiązań handlowych wobec dostawców.

grafika

- Na 2020 rok i lata kolejne zarząd planuje dalszy rozwój podstawowej działalności operacyjnej spółki, ze szczególnym nastawieniem na poszerzenie portfela obsługiwanych klientów i wejście w nowe segmenty rynku produkcji filmowych - zapowiedziano w sprawozdaniach OTO Film i Orki.

Do wpływu epidemii koronawirusa na działalność obu firm odniesiono się jedynie ogólnikowo. - Sytuacja to może jednak mieć ewentualny wpływ na wyniki finansowe spółki za 2020 rok, aczkolwiek w tym momencie nie jest możliwe przedstawienie precyzyjnych danych liczbowych dotyczących potencjalnego wpływu obecnej sytuacji na wyniki finansowe spółki za 2020 rok - zaznaczono.

Ile zarobiły Expresso, Mniam i Cafe Ole

Do Jacka Kulczyckiego, OTO Film i Orki należy też kilka mniejszych spółek zajmujących się produkcją wideo. Expresso, specjalizujące się w produkcji wideo i dźwięku, zanotowało spadek przychodów sprzedażowych z 4,57 mln zł w 2018 roku do 4,2 mln zł w ub.r., przy czym te od odbiorców krajowych zmalały z 4,21 do 3,82 mln zł, a te z zagranicy poszły w górę ze 361,4 do 388,8 tys. zł.

Wydatki operacyjne firmy zmniejszyły się z 4,68 do 4,33 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 2,48 do 2,36 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,7 do 1,37 mln zł.

Przełożyło się to na wzrost straty sprzedażowej ze 111,7 do 124,1 tys. zł oraz spadek straty brutto i netto (głównie dzięki wzrostowi pozostałych wpływów operacyjnych z 10 do 174,8 tys. zł) ze 106,2 do 20,1 tys. zł.

Przychody studia produkcyjnego Mniam wzrosły z 5,6 do 5,68 mln zł. Wpływy od odbiorców krajowych zmalały z 5,44 do 2,73 mln zł, a te z zagranicy poszły w górę ze 158,5 tys. zł do 2,95 mln zł.

Koszty operacyjne poszły w górę z 5,92 do 6,52 mln zł (z czego koszty usług obcych z 4,77 do 5,65 mln zł, a koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 600,8 do 349,5 tys. zł).

W konsekwencji strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 320,6 do 844 tys. zł, a strata brutto i netto - z 338,2 do 888 tys. zł.

100 proc. udziałów Mniam miał Jacek Kulczycki. Pod koniec ub.r. zdecydował się sprzedać je Jakubowi Laskusowi, właścicielowi firmy produkcyjnej Bites. Nie podano wartości tej transakcji. W efekcie marka Mniam zniknęła z rynku.

Studio dźwiękowe Cafe Ole zanotowało spadek przychodów sprzedażowych z 4,82 do 4,62 mln zł, przy czym te od firm powiązanych ze spółką poszły w górę z 2,49 do 2,94 mln zł.

Koszty operacyjne zmalały z 3,87 do 3,78 mln zł. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 1,66 do 1,71 mln zł, a na wynagrodzenia spadły z 1,73 do 1,59 mln zł.

Zysk sprzedażowy spółki poszedł z dół z 958,3 do 841,6 tys. zł, zysk operacyjny - z 957,1 do 837,2 tys. zł, a zysk netto - z 791,6 do 691,5 tys. zł.

Natomiast OTO Dom zanotował spadek wpływów z 1,87 mln zł do 911,7 tys. zł. Koszty operacyjne firmy zmniejszyły się z 1,6 mln zł do 861,4 tys. zł, a wynik netto poszedł w dół z 324 tys. zł zysku do 91,6 tys. zł straty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online