WPROST – świetny początek 2012

- wzrost rozpowszechnienia i sprzedaży,

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- dobre wyniki czytelnictwa,

- duża cytowalność

Tygodnik WPROST jest jednym z wiodących tygodników opinii, który w styczniu 2012 r. zanotował wzrost rozpowszechnienia. W badaniach czytelnictwa WPROST wyprzedziło Politykę. W lutym natomiast WPROST był liderem cytowalności wśród tygodników opinii.

Według danych ZKDP, w styczniu 2012 r. rozpowszechnienie płatne WPROST wyniosło 122 518 i było o 1,6 proc. wyższe niż w styczniu 2011 r.   

Tab.1. Zmiana wielkości rozpowszechnienia płatnego razem tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka w okresie styczeń 2012/ styczeń2011 na podst. opublikowanych danych ZKDP.

W porównaniu do grudnia 2011 r., w styczniu “Wprost” jako jedyny w tym zestawieniu odnotował wzrost zarówno sprzedaży (o 2,76 proc.), jak i rozpowszechnienia płatnego razem (o 1,3 proc.). Był to zarazem najwyższy wzrost wśród tygodników opinii w ogóle. Większość tytułów w tym segmencie w styczniu notowała spadki obu wielkości.

Tab.2. Zmiana wielkości rozpowszechnienia płatnego razem tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka w okresie styczeń 2012/ grudzień 2011 na podst. opublikowanych danych ZKDP.

Z kolei według wyników badania PBC General, w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku WPROST był drugim najpopularniejszym tygodnikiem opinii. Wskaźnik czytelnictwa wyniósł 6,71 proc., a WPROST awansował z pozycji 8. na 7. i wyprzedził “Politykę”, której poziom czytelnictwa spadł z 6,97 proc. do 6,41 proc.

Tab.3.Czytelnictwo tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka w okresie sierpień 2011 – styczeń 2012 na podst. opublikowanych danych PBC.

W lutym WPROST znokautował też pozostałe tygodniki pod względem liczby cytowań w innych mediach. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, WPROST uplasował się na 6 miejscu w ogóle, ustępując jedynie trzem ogólnopolskim dziennikom oraz stacji radiowej RMF FM i telewizji informacyjnej TVN24.

.

Tab. 4. Cytowalność tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka na podstawie raportu „Najbardziej opiniotwórcze media lutego 2012”. Instytut Monitorowania Mediów, marzec 2012. 

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. WPROST trafia do kiosków co poniedziałek. E-wydanie tygodnika jest dostępne już w sobotę o północy na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). WPROST jest również dostępne w wydaniu na tablety i smartfony w App Store oraz na Android Market.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"