Wrzeszczące dzieci dobrze wychowane w nowej kampanii Fundacji Dzieci Niczyje (wideo)

Fundacja Dzieci Niczyje rozpoczęła kampanię edukacyjną „GADKI”. Wspierają ją działania reklamowe pod hasłem „Dobre wychowanie” przygotowane przez firmy Grey Worldwide Warszawa, Papaya, Efektura i Platige.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Wrzeszczące dzieci dobrze wychowane w nowej kampanii Fundacji Dzieci Niczyje (wideo)

Przekaz kampanii koncentruje się wokół akronimu GADKI, stanowiącego system wskazówek, które rodzice mogą przekazać dzieciom: Gdy mówisz „nie”, to znaczy „nie”, Alarmuj, gdy potrzebujesz pomocy, Dobrze zrobisz, mówiąc o tajemnicach, które Cię niepokoją, Koniecznie pamiętaj, że Twoje ciało należy do Ciebie, Intymne części ciała są szczególnie chronione.

Fundacja Dzieci Niczyje przygotowała akcję w odpowiedzi na wyniki swoich badań, które wskazują, że rodzice niewystarczająco często poruszają z dziećmi temat zagrożeń związanych z wykorzystywaniem seksualnym. Zdecydowana większość rodziców (56 proc.) uważa, że taka rozmowa z dzieckiem może być trudna.

- Od dobrze wychowanego dziecka oczekuje się, żeby było potulne, cichutko siedzące w kącie i wypełniające rozkazy osób dorosłych. Chcemy przełamać ten stereotyp i powiedzieć rodzicom, że do kanonu dobrego wychowania powinny wejść umiejętności, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo dziecka. Sztuka mówienia „nie”, szacunek do siebie, zwracanie się o pomoc, kiedy dzieje się coś złego - to kompetencje, które mogą ochronić dziecko i będą procentować przez całe życie - komentuje Jolanta Zmarzlik, terapeutka z Fundacji Dzieci Niczyje.

grafika

Dzięki akcji rodzice mają dowiedzieć się, jak w prosty i naturalny sposób, przekazać dziecku informacje o niebezpiecznych sytuacjach i adekwatnych sposobach reagowania.

Wsparciem akcji jest kampania medialna pod hasłem „Dobre wychowanie” przygotowana przez agencję Grey Worldwide Warszawa. Spoty telewizyjne (w reżyserii Pawła Borowskiego), ogłoszenia prasowe i plakaty opierają się na przewrotnym przekazie: widzimy dzieci pozornie zachowujące się niegrzecznie z komentarzem, że „tak zachowuje się dobrze wychowane dziecko”. Po przejściu na stronę internetową gadki.fdn.pl można zobaczyć rozwinięcie poszczególnych sytuacji i ich prawdziwy kontekst: mocne i asertywne zachowanie dzieci, ochroniło jej przed niebezpieczeństwem.

grafika

Agencja Grey przygotowała dla najmłodszych także zestaw rymowanek, które przez zabawę przekazują dzieciom informacje o zasadach bezpieczeństwa. Na stronie można ich posłuchać także w wykonaniu znanych osób: Szymona Majewskiego, Katarzyny Kwiatkowskiej, Tomasza Bednarka, Grzegorza Pawlaka czy Barbary Kałużnej.

Kampania potrwa do końca kwietnia br. Akcja została przygotowana dzięki finansowaniu OAK Foundation i SHOM Warsaw oraz zaangażowaniu: agencji Grey Worldwide Warszawa, reżysera Pawła Borowskiego, fotograf Anny Orłowskiej, domu produkcyjnego Papaya, studia dźwiękowego Efektura oraz studia Platige.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji