Wrzuta.pl: audio i foto w programie partnerskim

Należący do Grupy o2 serwis Wrzuta.pl w najbliższym czasie rozszerzy swój program partnerski o pliki audio i być może fotografie oraz podpisze umowę licencyjną z ZAiKS-em. Do końca br. na stronie odświeżone zostaną layout i funkcjonalności.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Wprowadzenie programu partnerskiego Wrzuta.pl ogłosiła dwa tygodnie temu (przeczytaj o tym więcej). W ramach programu serwis będzie się dzielił z twórcami autorskich materiałów wideo przychodami z wyemitowanych przy nich reklam. Przedstawiciele Wrzuty nie ujawniają, jaka konkretnie część tych wpływów trafi do twórców. - Każdą ofertę traktujemy indywidualnie i jak na nazwę programu przystało, staramy traktować każdego po partnersku. Oznacza to między innymi otwartość negocjacyjną i dopasowanie warunków do potencjału, jakie niosą ze sobą materiały konkretnego twórcy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Sokalski, członek zarządu wydającej Wrzutę spółki Free4Fresh, należącej do Grupy o2. - Jako że wszystkich obowiązuje tajemnica umowy, mogę tylko powiedzieć, że wielu z tych, którzy podpisali z nami umowę, potwierdza że stawki proponowane przez nas są o wiele korzystniejsze niż oferowane przez YouTube’a. Nasz model w przeciwieństwie do konkurencji jest oparty na liczbie odtworzeni - opisuje Sokalski.

Taką współpracę Wrzuta nawiązała już z pierwszymi vlogerami i producentami wideo obecnymi wcześniej w innych serwisach, m.in. Matura To Bzdura czy Playmakers TV. - Nie wymagamy wyłączności, ale za pierwszeństwo publikacji u nas premiujemy - zaznacza Rafał Sokalski. - Tworząc ten program, nie zakładaliśmy żadnych liczb, ale mogę powiedzieć, że rynek nas bardzo pozytywnie zaskoczył. W każdym tygodniu otrzymujemy około kilkunastu zapytań i zgłoszeń - dodaje.

Czy uczestnicy programu partnerskiego Wrzuty otrzymają, podobnie jak na YouTubie, zaawansowane narzędzia do wykrywania i blokowania należących do nich treści nielegalnie udostępnianych przez innych użytkowników? - Takie narzędzia zawsze były dostępne w serwisie dla wszystkich. Obecnie pracujemy nad zaawansowanymi mechanizmami ochrony wrzucanych plików - mówi Sokalski.

Udziałem w programie partnerskim Wrzuty nie są zainreresowane Wirtualna Polska i Agora, które na podobnych zasadach udostępniają swoje wideo na YouTubie. - W naszej opinii program Wrzuty nie oferuje, przynajmniej na razie, konkurencyjnych względem YouTube'a stawek, wymaga też budowy, od nowa, społeczności, którą niełatwo „ad hoc” zmigrować z baz subskrypcji twórców na YouTubie. Na dzień dzisiejszy, nakłady, jakie musielibyśmy ponieść, angażując się w projekt, byłyby niewspółmierne do korzyści, które moglibyśmy odnieść - uzasadnia Stanisław Ulicki, dyrektor programowy WP.pl. - Jesteśmy jednak otwarci na współpracę. Rozważamy obecność w innych serwisach tego typu, np. Dailymotion - zaznacza. Natomiast Iwona Spórna, dyrektor ds. produkcji multimediów w Agorze, podkreśla, że jej firma od dłuższego czasu realizuje własny program partnerski dla twórców zewnętrznych, którego początkiem było budowanie sieci partnerstw na YouTubie. - Można więc u nas oglądać premierowe odcinki takich gwiazd internetu jak Baśka Kwarc, Wardęga, Klejnuty, Kabaret Limo czy Niekryty Krytyk. Nawiązujemy także współprace z blogerami, którzy robią interesujące wideo tematyczne, np. z dziedziny lifestyle czy kulinaria - opisuje Spórna. - Forma współpracy jest różna, począwszy od publikacji wideo na zasadzie licencji po ścisłą współpracę produkcyjną - dodaje. Za to zainteresowanie programem partnerskim Wrzuty deklaruje Telewizja Polska, która też udostępnia część swoich programów na YouTubie. - Jesteśmy otwarci na współpracę z podmiotami zewnętrznymi, więc i w tym przypadku chętnie zaangażujemy się w negocjacje - informuje nas biuro prasowe TVP.

Z kolei przedstawiciele Wrzuty podkreślają, że wideo to tylko pierwszy element programu partnerskiego. W najbliższych miesiącach zostanie on rozciągnięty na pliki audio oraz być może na zdjęcia i grafiki. - Przy czym program traktujemy jako uzupełnienie naszej oferty. Wrzuta jest cały czas przede wszystkim serwisem hostingowym - zaznacza Rafał Sokalski.

Ponadto Wrzuta zakończyła już negocjacje z ZAiKS-em dotyczące dzielenia się z artystami zrzeszonymi w tej organizacji wpływami z reklam wyświetlanych przy piosenkach i teledyskach tych wykonawców. Niebawem serwis podpisze z ZAiKS-em odpowiednią umowę licencyjną. Takie porozumienie ze stowarzyszeniem YouTube zawarł już na początku ub.r (zobacz szczegóły).

Jednocześnie trwa przygotowywanie i wdrażanie różnego rodzaju zmian na Wrzuta.pl. Do końca br. serwis zyska odświeżony wygląd, który zapowiadają wprowadzone już zmiany, nowe funkcjonalności i sekcje (już pojawił się dział GryMMO) oraz kolejną wersję playera.

W czerwcu br. Wrzuta.pl miała 3,52 mln użytkowników i 60 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane). To o 160 tys. real users i 9 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej oraz aż o 1,08 mln real users i 68 mln odsłon mniej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online