Współpraca strategiczna Time i RRM

Współpraca strategiczna Time i RRM spektakularnym wydarzeniem na polskim rynku radiowym?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nawiązanie przez Time(dom sprzedaży czasu antenowego Radia Eska i Gold FM) współpracy strategicznej z RRM (domem sprzedaży czasu antenowego Radia Zet) to wydarzenie spektakularne na polskim rynku radiowym - poinformowało w specjalnym komunikacie Radio Eska.

Jak czytamy w informacji prasowej zawarta z RRM umowa o współpracy w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w sieci Radia Eska jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem na polskim rynku radiowym – dostarcza produkt nowej jakości. Po raz pierwszy w historii polskiej radiofonii broker ogólnopolskiej stacji radiowej(Radia Zet) sprzedaje w takim zakresie – na mocy umowy – czas reklamowy w grupie lokalnych rozgłośni o jednorodnym formacie i jednorodnej grupie docelowej - w sieci Radia Eska. Połączenie dwóch tak silnych brandów, jakimi są Radio Zet i Radio Eska tworzy produkt reklamowy nowej jakości na rynku reklamy radiowej. Radio Eska jest obecnie najdynamiczniej rozwijającą się siecią radiową na polskim rynku mediowym, jedyną ogólnopolską siecią lokalnych rozgłośni o tak wyrazistym charakterze. Pozyskanie przez Time partnera strategicznego, który ma tak silną pozycję, pozwoli uplasować sieć Radia ESKA w należnym jej, z tytułu wzrostu słuchalności i zasięgu nadawania miejscu, także na rynku reklamy.

Współpraca Time i RRM ma również na celu unormowanie sytuacji na rynku reklamowym - pozwoli położyć kres praktykom, które miały miejsce w latach ubiegłych.

Zdaniem Zbigniewa Benbenka, prezesa Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych S.A. koncentracja pakietów reklamowych (czego przykładem jest współpraca Time i RRM) jest ratunkiem i szansą dla polskiego rynku radiowego przed wejściem Polski do Unii Europejskiej. Dodatkowo sprzedaż takiego produktu reklamowego, jakim jest połączenie ogólnopolskiej stacji radiowej i największej sieci lokalnych rozgłośni może w perspektywie czasu zwiększyć udział radia w torcie reklamowym. Według prezesa Benbenka udział ten może wzrosnąć z 8 do 10 proc., a radio może zyskać na rynku reklamowym kosztem innych mediów, np. kosztem telewizji.

Podpisanie przez Zarząd Time umowy o współpracy z RRM nie oznacza likwidacji w Time działu agencyjnego. Wręcz przeciwnie: zawarcie umowy z partnerem strategicznym stawia przed działem agencyjnym jeszcze więcej zadań i obowiązków związanych z promocją sieci Radia Eska w agencjach reklamowych i u klientów strategicznych, produkcją akcji specjalnych i sprzedażą sponsoringów oraz promocji. Time to również największy w Polsce broker działający od kilku lat na rynkach lokalnych, obsługujący na stałe ok. 3800 małych i średnich przedsiębiorstw, korzystających z usług reklamowych w sieci Radia Eska i Gold FM. Udział Time w obrotach tego sektora radiowego rynku reklamowego dochodzi do 40% i systematycznie rośnie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"