Wszystkie „brązowe” reklamy KTR (wideo case study)

W tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR przyznano 53 brązowe nagrody. Aż cztery zdobyła kampania „Godne dzieciństwo” przygotowana dla Polskiego Czerwonego Krzyża przez agencję Saatchi & Saatchi. Zapraszamy do obejrzenia opisów wszystkich nagrodzonych projektów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Godne dzieciństwo

Ciepły posiłek to luksus dla co czwartego dziecka w Polsce. Wspierając akcję PCK, ekskluzywne sklepy wprowadziły do swojej oferty (także online) nowe, luksusowe produkty - ciepłe posiłki. Ludzie mogli spełnić marzenia nie tylko swoje ale również dzieci i podzielić się z nimi obiadem, wysyłając SMS. Akcja była wspierana działaniami PR, online i OOH.

Zgłaszający: Saatchi & SaatchiKlient: Polski Czerwony KrzyżProdukt: Akcja marketingowa obejmująca działania PR, outdoor, instore, online

Dyrektor kreatywny: Max Olech, Blanka LipińskaArt director: Agata KubieńCopywriter: Quentin Carenzo, Paweł CzartoryskiArt buyer: Jakub WiniarskiMock-upy: Van den Blocke, PeptoFotograf: Arek KempkaReżyser i operator: Kuba ŁubniewskiDom produkcyjny: inhouse - Saatchi & Saatchi PolandTwórca case film: Pavle MilicevicAutor zdjęć do case film: Sylwester KaźmierczakProducent, Saatchi & Saatchi Poland: Agnieszka FatekAccount supervisor, Saatchi & Saatchi Poland: Oksana WerbowyAccount manager, Saatchi & Saatchi Poland: Anna DrozdaSenior account executive, Walk PR: Kamila Papis

Nagrody:Kategoria: Active advertising, podkategoria: Direct marketing / direct response advertising / BTLKategoria: Media interaktywne, podkategoria: Reklama online / Reklama społeczna i non-profitKategoria: Active advertising, podkategoria: Działania PRKategoria: Active advertising, podkategoria: Reklama społeczna i non-profit

 

Pixel Heritage

Brak ciekawych i fajnych aplikacji to podstawowa bariera przy zakupie Nokii Lumii z Windows Phone. Pixel Heritage powstał, by przełamać ten stereotyp i by zachęcić ludzi do wyboru Nokii Lumii z oferty Virgin Mobile. Kampania miała też pokazać, że Nokia to pionier fotografii mobilnej.

Zgłaszający: DDB WarszawaKlient: Virgin MobileProdukt: Nokia Lumia

Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak, Maciej WaligóraArt. Director: Magdalena DrozdowskaCopywriter: Mateusz KsiążekDesigner: Magdalena Drozdowska, Krzysztof OlejniczakProgramista: Piotr Bialic, Piotr Hechelski - Clever SoftwareSenior Account Manager: Katarzyna Karaim-Baranowska

Nagrody:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Mobile marketingKategoria: Active Advertising, podkategoria: Promocja sprzedaży

Najgrubiej pod chmurą - Pezet i SkyDrive Microsoftu

W przededniu wydania oczekiwanej od 2 lat płyty, najpopularniejszy w polskim internecie raper - Pezet, ogłosił, że przenosi się na SkyDrive, „chmurę” firmy Microsoft. Od tej chwili tylko tam można było znaleźć najświeższe multimedia artysty, w tym nagraną po wielu miesiącach milczenia premierową piosenkę zatytułowaną „Chmura” wraz z teledyskiem.

Zgłaszający: Saatchi & SaatchiWspółzgłaszający: Saatchi & Saatchi DigitalKlient: MicrosoftProdukt: Microsoft SkyDrive

Dyrektor kreatywny: Piotr ChrobotArt. director: Piotr OsińskiCopywriter: Mchał PawłowskiHead of Strategy: Piotr MorkowskiProject Leader: Kacper KłosDesignerzy: Kamil Bugno, Piotr Jakubowski, Krzysztof RejekAccount Manager: Wioletta BaśkiewiczDom Produkcyjny: Grandessa

Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Branded content / branded entertainment

When the Hair Grows

W przeszłości włosy pełniły funkcje przede wszystkim ochronne, jak futro u zwierząt. Teraz rodzaj uczesania znamionuje przynależność do określonej grupy społecznej i jest formą wyrażania osobistych przekonań. Wystrzyżona fryzura oznacza więc poddanie się normom kultury w przeciwieństwie do włosów nieuczesanych, które wciąż kojarzą się z dzikością i charakterem.

Zgłaszający: Magdalena KmiecikKlient: Guate Photo Festival 2012Produkt: exhibition

Dyrektor kreatywny, copywriter i fotograf: Magdalena Kmiecik

Nagroda:Kategoria: Fotografia, podkategoria: Projekty autorskie

grafika

1 proc. na autyzm

Projekt jest najprostszym możliwym przedstawieniem komunikatu - 1 proc. dla osób z autyzmem. Jednocześnie wpisuje się w claim Fundacji Synapsis - Autyzm wprowadza zmysły w błąd. Komunikat na plakacie sprytnie oszukuje mózg - mówiąc jedno (Autyzm), mówi jednocześnie drugie (1%) - nasz mózg dekoduje oba przekazy ukryte w jednym.

Zgłaszający: PZLKlient: Fundacja SynapsisProdukt: plakat o 1% podatkuDyrektor kreatywny: Kot PrzyboraArt. director: Maciej MilochCopywriter: Weronika Majchrzak

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty Wielkoformatowe)

grafika

AIDS - Cichy kochanek

Sound design podkreślający akcję filmu, oparty na połączeniu ludzkiego szeptu z mocnymi efektami dźwiękowymi.

Zgłaszający: studio dźwiękowe ZtudioKlient: Fundacja Między UszamiProdukt: kampania społeczna

Dyrektor kreatywny: Tomasz KosińskiArt. Director: Michał KuczkowskiCopywriter: nieobecnyDźwięk: studio dźwiękowe Ztudio - realizator: Marek „Maro” Nowak

Nagroda:Kategoria: Warsztat Film/Radio, podkategoria: Ścieżka dźwiękowa

Aktualne retro

Zdjęcia zostały wykonane aparatem Practica LTL2 (obiektyw Pentacon 1.8/50) przy użyciu przeterminowanej kliszy. Dokumentują zawody narciarskie o tzw. „Wielkanocne Jajo”. Zawodnicy startują na starym sprzęcie w autentycznych strojach z minionych lat: amant z polskich Tatr z zawadiackim szalikiem, pionier ratownictwa górskiego w wełnianym swetrze..

Zgłaszający: Snow & GoldKlient: Snow & GoldProdukt: Fotografie

Dyrektor kreatywny i art. directir: Zofia SobolewskaArt. director: Zofia SobolewskaCopywriter i fotograf: Natalia Kicińska

Nagroda:Kategoria: Fotografia, podkategoria: Editorial

grafika

AleBrowar

Seria opakowań stworzonych dla browaru kontraktowego – na etykietach siedem różnych postaci, które budują świat marki i ilustrują style piwa warzone przez AleBrowar w 2012 r. Jedno z piw – Christmas Ale – można było kupić w okolicznościowym kartoniku.

Zgłaszający: Ostecx CréativeKlient: AleBrowarProdukt: Piwo

Dyrektor kreatywny: Sébastien PloszajArt. director: Sébastien PloszajCopywriter: Mariusz ŁowczynowskiIlustrator: Łukasz Belcarski

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne 3D

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

Autonomie

Reklama kredytu hipotecznego skierowana do młodych ludzi, którzy marzą o wolności we własnym mieszkaniu.

Zgłaszający: DDB WarszawaKlient: Getin BankProdukt: kredyt hipoteczny

Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak, Maciej WaligóraArt. Director: Maciej TwardowskiCopywriter: Michał DesowskiIlustrator: Łukasz PośladHead of creative solutions: Kasia SeyfriedStudio packshot: Piotr Niewiński

Nagroda:Kategoria: Reklama drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Usługi finansowe

grafika

Bohaterowie Basenu Narodowego

16 października 2012 roku miał odbyć się mecz Polska-Anglia. Z powodu niezamkniętego dachu stadionu największą uwagę przyciągnęli jednak Bohaterowie Basenu Narodowego. Serwis satyryczny Kwejk.pl postanowił wesprzeć Bohaterów w walce sądowej.

Zgłaszający: Livebrand Digital CommunicationKlient: Kwejk.plProdukt: Kwejk.pl

Dyrektor kreatywny: Barbara SołtysińskaArt. director: Weronika KrzymińskaCopywriter: Mateusz Krogule

Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Guerilla advertising

 

Casa Mariol Wine Ink

Mailing dla marki Casa Mariol wysyłany do potencjalnych biznesowych partnerów, którego częścią jest wieczne pióro wypełnione atramentem na bazie wina. Ponieważ historie biznesowe potrzebują więcej niż tylko atramentu - Odbiorca wypełnia winnym atramentem bloczek zamówienia, aby tworzyć swoje własne, udane relacje. Także z Casa Mariol.

Zgłaszający: Interactive SolutionsKlient: Casa MariolProdukt: wino

Dyrektor kreatywny: Piotr ChrobotArt. Director: Wojtek Kowalik, Piotr ChrobotCopywriter: Marta FrączekDom Produkcyjny: A/H1N1Producent: Barbara KowalskaFotografia: GrandessaAccount Menager: Katarzyna BorkowiczMuzyka: Tomasz Kuczma TJFK.plEditor: Paweł JaskólskiInni autorzy: Michał Pawłowski, Marc Serra, Adam Mazerall, Studio Rytmika, Karol Góreczny

Nagroda:Kategoria: Active Advertisingm podkategoria: Experiental marketing

Cyberpunk 2077 Teaser

„Cyberpunk 2077” jest pierwszą zapowiedzią gry powstającej w oparciu o system Cyberpunk 2020. Estetyka teasera czerpie ze świata tej amerykańskiej gry fabularnej stworzonej przez Mike'a Pondsmitha dwadzieścia lat temu. W pierwszym tygodniu po premierze film zobaczyło ponad 5 milionów osób

Zgłaszający: Platige ImageKlient: CD ProjektProdukt: gra komputerowa

Dyrektor kreatywnym art director i copywriter: Tomek BagińskiIlustrator i animation director: Maciej JackiewiczExecutive Producerzy: Marcin Kobylecki, Jaroslaw Sawko i Piotr Sikora

Nagroda:Kategoria: Warsztat Film/Radio, podkategoria: Efekty specjalne

Opel - spot czujników cofania

Czujniki cofania są tak nieodzowne w samochodzie, jak hamulce w życiu.

Zgłaszający: Scholz & Friends WarszawaKlient: OpelProdukt: czujniki cofania

Dyrektor kreatywny: Józef Dutkiewicz, Jarosław WiewiórskiArt. Director: Tomasz ZiemiańskiCopywriter: Bartosz JeglejewskiProducent agencyjny: Ewelina ZawadzkaReżyseria: Bartosz JeglejewskiDźwięk i efekty specjalne: Dżeksong Onaszkiewicz

Nagroda:Kategoria: Radio, podkategoria: Motoryzacja

 

Samsung Galaxy SIII - Digital love

Interaktywna aplikacja komunikująca młodym ludziom zalety nowego telefonu Samsung Galaxy SIII.

Zgłaszający: Cheil PolandKlient: Samsung PolskaProdukt: Smartfon Galaxy SIII

Dyrektor kreatywny: Artur Sztarbało, Piotr ZawałłoArt. director: Maciej Jarosz, Piotr ZawałłoCopywriter: Emil Wiśniewski, Artur SztarbałoDesigner: Maciej JaroszFlash developer i programista: Tomasz Łuczyński

Nagroda:Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Interactive craft / Best use of Video

Dom Kereta

Animacja promująca powstanie Domu Kereta w Warszawie.

Zgłaszający: Full Metal JacketDyrektorzy kreatywni i copywriterzy: Wojtek Koss, Jurek Gruchot, Janek BerszKlient: Biuro WystawProdukt: Animacja

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Grafika ruchoma

 

Doping TV

Doping TV - wspólny projekt hotelu Hyatt Regency Warsaw i PZPN. Pierwsza w historii telewizja całkowicie poświęcona wsparciu piłkarzy reprezentujących Polskę podczas EURO 2012. Przez 24 godziny na dobę transmitująca do 23 pokojów hotelowych piłkarzy słowa wsparcia od fanów z całego świata

Zgłaszający: Young&RubicamKlient: Hyatt Regency WarsawProdukt: usługi hotelowe

Dyrektor kreatywny: Ryszard SrokaArt. Director: Wojciech MichalakCopywriter: Edyta KotowiczDesigner: Bartek WalczukAccount Manager: Łukasz Król

Nagroda:Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Kreatywność w technologii

Dotknij dźwięku

„Dotknij dźwięku” to unikalny projekt, który z pomocą innowacyjnej technologii druku 3D pozwolił ludziom doświadczyć w zupełnie nowy sposób najważniejszych dźwięków XX wieku. Słów, które zmieniły historię świata i Polski a także osobiste losy każdego z nas. Integralnym elementem akcji był event Polskiego Radia na Pikniku Naukowym, w czasie którego odbywał się druk trójwymiarowych modeli fal dźwiękowych.

Zgłaszający: HypermediaKlient: Polskie RadioProdukt: PolskieRadio.pl

Dyrektor kreatywny: Maciej NowickiArt director: Krzysztof JagiełoCopywriter: Jan Cieślar

Nagroda:Kategoria: Kampania

Dzieci

Kampania pokazująca, że transplantologia jest dla niektórych szansą na drugie życie.

Zgłaszający: Havas Worldwide WarsawKlient: Polska Unia Medycyny TransplantacyjnejProdukt: Transplantologia

Dyrektor kreatywny: Jacek SzuleckiArt. director: Rafał RyśCopywriter: Magda Banasik, Mateusz GacaAssociate director: Patrycja Rzucidło-ZającStarszy konsultant: Patryk SuchardaSenior strategic planner: Anna RomanGroup account director: Agnieszka Wichracka

Nagroda:Kategoria: Reklama Drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Reklama społeczna i non profit

grafika

Festiwal Przemiany 2012

Projekt oprawy festiwalu Przemiany 2012 w Centrum Nauki Kopernik obejmujący identyfikację wizualną, przestrzenną oraz projekt scenografii angażującej uczestników festiwalu do współtworzenia jej wyglądu.

Zgłaszający: Super SuperWspółzgłaszający: Centrum Nauki KopernikKlient: Centrum Nauki Kopernik

Dyrektor kreatywny: Jacek Majewski, Hanna KokczyńskaArt. Director: Jacek MajewskiGraphic designerzy: Bartosz Szymkiewicz, Jan Dudzik, Natalia KotkowskaMotion designer: Bartek DąbkowskiDesignerzy: Michał Piasecki, Zofia BuchnerPR: Karolina Szymańska-Migut, Paulina Butlewska, Katarzyna ModrakWeb developer: Jarosław Nowotka Klikam.pl3d form designer: Bartek Dąbkowski(Lunapark)

Nagrody:Kategoria: Marketing MiejscKategoria: Active Advertising, podkategoria: Event marketing / B2C

 

Find your way in Suedtirol

Szalik - infografika. Szalik, w tradycyjnym stylu i kolorystyce regionu zawierający informacje o nie wszystkim znanych zwyczajach i atrakcjach Południowego Tyrolu.

Zgłaszający: Snow & GoldKlient: Południowy Tyrol / SuedtirolProdukt: Szalik - infografika

Dyrektorzy kreatywni i copywriterzy: Zofia Sobolewska / Krzysztof NienałtowskiIlustrator: Zofia Sobolewska

Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Ambient advertising

grafika

Gadaj*Badaj

Gadaj*Badaj to kampania społeczna stworzona po to, by zwrócić uwagę mężczyzn na konieczność wykonywania profilaktycznych badań w kierunku raka prostaty i przełamać tabu związane z mówieniem o tym temacie.

Zgłaszający: Havas WorldwideKlient: Fundacja Rak’n’RollProdukt: kampania społeczna, profilaktyka zdrowia

Dyrektor kreatywny: Jacek MaciejewskiArt. Director: Michał WareckiCopywriter: Jacek Maciejewski, Magdalena SzymczakAccount Executive: Małgorzata GałaAssociate Director: Patrycja Rzucidło-ZającBroadcast Director: Katarzyna LachowiczDom Produkcyjny: Bomaye

Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Kampanie zintegrowane

 

Gala... której nie było

Widowiskowa premiera samochodu Mercedes CITAN. Ustanowienie nieoficjalnego rekordu świata w szybkości organizacji gali na oczach zgromadzonych gości. 11 Mercedesów CITAN, 11 fikcyjnych firm powołanych do życia na potrzeby wydarzenia, 189 kelnerów, akrobatów, kaskaderów, muzyków, tancerzy i techników. Jeden wielki stoper. Czas: 14 minut i 45 sekund.

Zgłaszający: EskadraKlient: Mercedes-Benz PolskaProdukt: Mercedes CITAN

Dyrektor kreatywny: Mateusz ZmyślonyArt. director: Justyna PaterekCopywriter: Mateusz Zmyślony

Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Event marketing / B2C

 

Hotel Amnesia

Hotel Amnesia w Lizbonie to nieistniejące miejsce wymyślone na potrzeby komunikacji Young Creatives Eurobest 2012. Identyfikację hotelu, jego logo oraz całą szatę graficzną kampanii, w tym wszystkie ilustracje na plakaty i ulotki w formie paragonów, przygotowano, wykorzystując zazwyczaj nieużywaną i omijaną w projektowaniu czcionkę Times New Roman.

Zgłaszający: tenpawlak & companyWspółzgłaszający: UVMWKlient: SKM SARProdukt: Polskie preeliminacje Young Creatives Eurobest Lisbon 2012

Dyrektor kreatywny: Robert MendelArt. director: Robert Mendel, Jacek WalesiakCopywriter: Jacek PawlakIlustrator: Robert Mendel, Jacek WalesiakDom produkcyjny: SKM SARProject coordinator: Daniel KuberJunior project coordinator: Joanna Stępień

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne wydawnictw

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

 

Język polski jest Ą-Ę

21 lutego 2013 wystartowała kampania społeczna w obronie znaków diakrytycznych. Aby zwrócić uwagę na problem nieużywania ich w mailach i SMS-ach, usunięto polskie znaki ze wszystkich mediów.

Zgłaszający: Ogilvy & Mather AdvertisingWspółzgłaszający: OgilvyPRKlient: Rada Języka PolskiegoProdukt: Język polski

Dyrektor kreatywny: Jan MajleArt directorzy: Joanna Biernacka, Agata Dobrowolska, Bartłomiej Walczuk, Wiktor MalinowskiCopywriterzy: Bartek Klimaszewski, Wiktor BielskiDom Produkcyjny: RedWorksClient Service: Ania Tańska, Maciej Kuś

Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Reklama społeczna i non-profit

Kartka świąteczna

Kartka Świąteczna i materiał promocyjny studia postprodukcyjnego Televisor oraz nowego studia motion designu ColorTV. Oprócz utrzymania relacji z klientami i podkreślenia sezonowego charakteru przedsięwzięcia, projekt miał za zadanie przedstawienie możliwości kreatywnych obu studiów. Inspiracją do stworzenia pocztówki było malarstwo P. Bruegel’a.

Zgłaszający: ColorTVWspółzgłaszający: TelevisorKlient: Televisor, ColorTVProdukt: kartka świąteczna

Dyrektor kreatywny: Marcin SławekArt. director i ilustrator: Marcin SławekCopywriter: Marcin Sławek, Ola StolarskaRetuszer: Wojtek SzklarskiInni nie ujęci w zestawieniu twórcy: Paweł Szklarski

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne wydawnictw

 

grafika
grafika
grafika
grafika

Żubr - kawka

"Rano kawka, wieczorem Żubr" - reklama piwa Żubr

Zgłaszający: ParalotnaKlient: Kompania PiwowarskaProdukt: Żubr

Dyrektor kreatywny: Michał Holewiusz / Paweł LisArt. Director: Michał SoroczyńskiCopywriter: Michał SoroczyńskiProducent Agencyjny: Kamila StefaniakDom produkcyjny: Papaya FilmsReżyseria: Sebastian PańczykZdjęcia: Marek SanakMuzyka: Michał Barycki

Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Napoje alkoholowe

Klocki - zestaw dla dorosłych

Designerski gadżet, który pokazuje, że beztroski seks jest świetną zabawą. Zestaw dla dorosłych od 18 do 100 lat w krótkim czasie stał się ulubionym gadżetem promującym prezerwatywy Taboo. Zestaw prowokuje do kreowania i ekperymentowania, inspiruje i bawi.

Zgłaszający: Grey Worldwide WarszawaKlient: Glue InvestProdukt: prezerwatywy Taboo

Dyrektor kreatywny: Katarzyna Sośnierz, Grzegorz WaliczekArt. director: Zofia Nowak, Beata Kotnowska-BujakCopywriter: Monika Świątek-Królmodele 3D: Zuzanna Łąpieś, Michał KubczakProdukcja: Jerzy Smoleński, Jerzy Wasilewski

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne 3D

grafika

Laserowe róże

Wykrywa najmniejsze poruszenie, drgnienie, machnięcie ręki i natychmiast rozpyla zapach róż. Air Wick Freshamtic pilnuje dobrej atmosfery w łazience.

Zgłaszający: Havas WorldwideKlient: Reckitt BenckiserProdukt: Air Wick Freshmatic

Dyrektor kreatywny: Jacek SzuleckiArt. director: Cesar PueblaCopywriter: Antoni KorzeniowskiFotograf: Jacek WołowskiArt. buyer: Katarzyna LachowiczSenior account executive: Katarzyna Wierzbicka

Nagroda:Kategoria: Reklama Drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego

grafika

Laurka - zaproszenie na święto policji

Film zapraszający na święto policji, w tym szczególnym dniu nawet przestępcy, pozostający na co dzień w konflikcie z naszym klientem, pragną uszanować trud i ciężką pracę polskich Policjantów. Jak wyrazić wdzięczność za Ich trud i codzienny znój? Może skromnym, ale płynącym ze szczerego serca bukietem kwiatów, a może laurką z życzeniami...

Zgłaszający: SARKlient: KG PolicjiProdukt: Święto Policji

Dyrektor kreatywny i copywriter: Michał NowosielskiProducent Agencyjny: Bartosz OkólskiReżyseria, scenografia i stylista: Michał NowosielskiAktorzy: Michał Nowosielski, Norbert Szukała

Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Reklama społeczna i non profit

Layout magazynu „Poland Today”

„Poland Today” to anglojęzyczny magazyn, mający też serwis internetowy, prezentujący obcokrajowcom wydarzenia w Polsce.

Zgłaszający: Poland TodayKlient: Poland TodayProdukt: Magazyn Poland Today

Dyrektor kreatywny: Bartosz StefaniakArt. director: Bartosz StefaniakCopywriter: Richard StephensIlustrator: różni

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Editorial (periodyki)

 

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

Media Trendy 2012

Oprawa wizualna gali Media Trendy 2012 opierała się na kontrastowym zestawieniu surowej scenografii z pikselowymi projekcjami wideo. Scenografię stanowił przestrzenny ekran zbudowany z pudeł kartonowych. Modułowy ekran został zamieniony w animowanej grafice w piksel, mozaikę, fragmentaryczny obraz. Architektura scenografii współistniała z oprawą graficzną.

grafika

Nie pomiń swojej szansy

Dział kreacji The Digitals potrzebował kogoś młodego i zdolnego na staż. Takie osoby inspirują się, oglądając znane reklamy na Youtube. By do nich dotrzeć, w niestandardowy sposób wykorzystano pre-roll zachęcając tych, których reklama denerwuje, do jej pominięcia, a tych których interesuje, do rozpoczęcia w niej pracy.

Zgłaszający: The DigitalsKlient: The Digitals Sp. z o.o.Produkt: Rekrutacja

Dyrektor kreatywny: Michał KobierzewskiArt. director: Mateusz FelsmannCopywriter: Kuba SaganSEM manager: Artur Żak

Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Reklama własna

Niedźwiedź - billboard sponsorski Teatru TV

Podobnie jak w zeszłym, także w tym sezonie billboardy sponsorskie Toyoty towarzyszą premierom spektakli Teatru TV. 8-sekundowe billboardy sponsorskie same w sobie są mikro spektaklami, zrywającymi z powszechnym podejściem do sponsoringu programów telewizyjnych.

Zgłaszający: Saatchi & SaatchiKlient: Toyota Motor PolandProdukt: Toyota Avensis

Dyrektor kreatywny: Max OlechArt. Director: Jakub Zielecki / Martin WintherCopywriter: Jakub Zielecki / Martin Winther / Max OlechProducent Agencyjny: Jacek DanielDom produkcyjny: Studio DT Film - Jacek MacierewiczReżyseria: Marcin SerafinZdjęcia: Kamil PłockiScenografia: Mariusz BorowiecDźwięk: Studio FonografStylista: Sara MilczarekMake up: Magda DanilewiczMontaż: Marcin SerafinAccount manager: Piotr SmólskiAccount executive: Marcin KozłowskiProducent, Badi Badi: Adam SosnowskiObsada: Matylda Damięcka, Mariusz Zaniewski, Sławomir Zapała

Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Motoryzacja

Plakaty 8. Kwartesencja

Plakaty do 8. festiwalu Kwartesencja.

Zgłaszający: Stowarzyszenie KwartesencjaWspółzgłaszający: Studio TemperówkaKlient: Stowarszyszenie KwartesencjaWielkoformatowe)Produkt: PlakatDyrektor kreatywny, copywriter i ilustrator: Justyna Kosińska

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

 

Polska za 20 lat

Najlepszy spot powstały w wyniku crowdsourcingowej kampanii społecznej „Polska za 20 lat” organizowanej przez MillionYou.com i Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Jej finał odbył się na Przystanku Woodstock 2012. Celem kampanii było pobudzenie dyskusji o Polsce w oderwaniu od doraźnych, miałkich sporów. Film zdobył rekordową oglądalność w internecie

Zgłaszający: Millionyou.comKlient: Przystanek WoodstockProdukt: kampania Polska za 20 lat

Dyrektor kreatywny: Jan Okulicz-KozarynArt. Director: Michał SlezkinCopywriter: Adrian ŁapczyńskiProducent Agencyjny: Małgorzata KucharskaReżyseria: Adrian ŁapczyńskiZdjęcia, dźwięk, montaż: Creative Studio

Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: Film Internetowy / Reklama społeczna i non profit

 

Projekt plastyczny ekspozycji multimedialnej Giganty Mocy

Projekt plastyczny ekspozycji multimedialnej Giganty Mocy utrzymany jest w konwencji świata bajkowego, po którym oprowadza zwiedzających 5 bohaterów ekspozycji. Konwencja ta połączyła elementy świata przedstawionego w spójną opowieść o powstawaniu węgla, a następnie jego wykorzystaniu do produkcji energii elektrycznej w Elektrowni Bełchatów.

Zgłaszający: NolabelKlient: Urząd Miasta BełchatówProdukt: Ekspozycja multimedialna Giganty Mocy

Dyrektor kreatywny: Krzysztof DykasArt. Director: Mateusz SzulikCopywriter: klientInni nie ujęci w zestawieniu twórcy: Piotr Habdas, Paweł Żugaj, Paweł Rosiak, Sebastian Szypuła, Anna Rezner, Tomasz Popakul, Piotr Szczepanowicz, Wojciech Florczyk

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne 3D

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

Przycisk, który zmienia życie

Agencja Artegence przygotowała dla Alior Sync innowacyjną technologię zastępującą żmudny proces uzyskiwania kredytu, przenosząc go z offline do online za pomocą jednego przycisku. Dzięki kreatywnej technologii opracowanej na pokładzie Artegence i kontomierz.pl, w ciągu kilku miesięcy klienci Alior Sync zaoszczędzili już łącznie ponad 10 lat.

Zgłaszający: ArtegenceKlient: Alior BankProdukt: Produkty kredytowe bankuDyrektor kreatywny: Bartłomiej Wyszyński/Marcin Truszel/kontomierz.plArt. Director: -Copywriter: Rafał GregorowiczDesigner: Michał FedorowiczProgramista: Piotr Włodarek/kontomierz.pl

Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Kreatywność w technologii

Readbook

Zestaw sentencji streszczających fabułę najpopularniejszych dzieł literatury pięknej, które fani prozy mogli zamieszczać na swoich profilach na Facebooku. Ponieważ opisy bardzo odbiegały od codziennych treści zamieszczanych na ich tablicach, wywoływały szok i konsternację.

Zgłaszający: Young&RubicamKlient: EmpikProdukt: CSR

Dyrektor kreatywny: Ryszard SrokaArt. director: Wojciech MichalakCopywriter: Edyta Kotowicz

Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Reklama w mediach spolecznosciowych

Serwis internetowy House

Z okazji premiery wiosennej kolekcji House udostępniono nowy serwis www marki. Głównym zadaniem było połączenie funkcji wizerunkowej strony z działaniami prosprzedażowymi oraz optymalizacją pod kątem mediów społecznościowych - kluczowym kanałem komunikacji marki ze swoimi odbiorcami.

Zgłaszający: Zjednoczenie.comKlient: LPP marka HosueProdukt: Serwis Internetowy www.house.pl

Dyrektor kreatywny: Rajmund DziemaszkiewiczArt. Director: Grzegorz NiepewnyCopywriter: Maciej Czarnecki i Rajmund DziemaszkiewiczDesigner: Marcin NowickiProgramista: Adam JarzębskiPrzedstawiciele klienta: Maciej Czarnecki, Grzegorz Chyła, Igor OszczepalskiProgramista: Wojciech KosakDesigner: Wojciech ObuchowiczProject Manager: Martyna SzutaWeb Developer: Marek Martuszewski

Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Strony www, mikrowitryny, prezentacje online / Moda

SMS-y

Z roku na rok wzrasta ilość kierowców, którzy nagminnie piszą SMS-y za kierownicą. Spot sugeruje, czym może to się skończyć.

Zgłaszający: Havas WorldwideKlient: Peugeot PolskaProdukt: Peugeot

Dyrektor kreatywny: Jacek SzuleckiArt. director: Rafał RyśCopywriter: Mateusz GacaProducent agencyjny: Katarzyna LachowiczDom produkcyjny: Human Ark / Dream StudiosAccount director: Marta KorzeniowskaJunior account executive: Małgorzata NiecieckaGroup account director: Agnieszka Wichracka

Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Motoryzacja

 

Energa - Po prostu włącz

Spot z kanarkiem emitowany w ramach kampanii Energii „Po prostu włącz”

Zgłaszający: BrainKlient: EnergaProdukt: Wizerunek

Dyrektor kreatywny: Asiya MalinowskaArt. Director: Katarzyna MacharzCopywriter: Kamil NazarewiczProducent Agencyjny: Aleksandra AdamczewskaDom produkcyjny: Prime TimeReżyseria: Michał SablińskiZdjęcia: Wit DąbalMuzyka: Wojciech WaglewskiDźwięk: ZtudioDyrektor kreatywny: Jakub KamińskiClient service director: Sylwia Tygielska

Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Usługi detaliczne i publiczne

Syrenki Narodowe

Celem kampanii „Syrenki Narodowe” była promocja miasta Warszawy, jako gospodarza Euro 2012, wśród zagranicznych kibiców z piętnastu krajów - finalistów turnieju, przy wykorzystaniu narzędzi online, offline i mobile

Zgłaszający: John PitcherWspółzgłaszający: XS EventsKlient: Urząd Miasta Stołecznego WarszawyProdukt: Euro 2012

Dyrektor kreatywny i copywriter: Andrzej JakubczykDom Produkcyjny: Tony Stylu

Nagroda: Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Działania pr

Tyskie 5. Stadion

W 2012 r. Polacy byli gospodarzami największego piłkarskiego święta w Europie. Każdy chciał uczestniczyć w tym historycznym wydarzeniu, ale na 4 oficjalnych stadionach mogło zasiąść tylko 3% polskich kibiców. Dlatego Tyskie wspólnie z kibicami stworzyło 5. Stadion - jedyny, który pomieścił wszystkich spragnionych sportowych emocji.

Zgłaszający: Tequila\PolskaWspółzgłaszający: DDB Warszawa, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consutants, Starcom Mediavest GroupKlient: Kompania PiwowarskaProdukt: Tyskie

Dyrektor kreatywny: Przemysław JędrowskiArt. Director: Adam DopieralskiCopywriter: Krzysztof Drzazga

Nagroda:Kategoria: Active advertising, podkategoria: Kampanie zintegrowane

 

Zagubione dziecko

Przemoc werbalna, jakiej dopuszczają się rodzice wobec swoich dzieci, skutkuje tym, że poczucie własnej wartości dzieci spada. Można powiedzieć, że zaczynają one myśleć o sobie tak, jak są nazywane. Ogłoszenie w radiowęźle w Ikea, naśladujące komunikat o zagubionym dziecku, miało za zadanie uświadomić to zjawisko.

Zgłaszający: PublicisKlient: Fundacja Dzieci NiczyjeProdukt: Problem przemocy werbalnej wobec dzieci

Dyrektor kreatywny: p.o. Joanna BednarkiewiczArt. director: Joanna Bednarkiewicz, Alexandre BoucherCopywriter: Marek Preiss, Julia WójcikDom produkcyjny: Efectura sp. z o.o.Account executive: Marika Kierzkowska

Nagroda:Kategoria: Active advertising, podkategoria: Ambient advertising

Zaproszenia do udziału w KTR 2013

Takie fajne obrazki ze śmiesznymi podpisami mówiące o kateerze, o poszczególnych kategoriach i nawołujące do zgłaszania swoich prac, same obrazki na takim fajnym różowym tle, a te podpisy takie raczej żartobliwe w wymowie.

Zgłaszający: BBDO WarszawaWspółzgłaszający: Edgar BąkKlient: KTRProdukt: konkurs KTR 2013

Dyrektor kreatywny: Edgar BąkDyrektor kreatywny i copywriter: Michał NowosielskiIlustrator: Edgar BąkInni nie ujęci w zestawieniu twórcy: Przedstawiciel Klienta - Daniel Kuber

Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty Wielkoformatowe)

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

 

Żarówka

Jak w najlepszy sposób powiedzieć w reklamie prasowej o długiej żywotności żarówek LED? Użyjmy języka, którym w swoich instrukcjach posługuje się IKEA.

Zgłaszający: JWT WarszawaKlient: IKEAProdukt: LED Bulbs

Dyrektor kreatywny: Mariusz PituraArt. director: Bartosz PalasekCopywriter: Joanna SrokaAccount director: Gaweł PodwysockiAccount executive: Klaudyna Saczuk

Nagroda:Kategoria: Reklama drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego

grafika

Zła tradycja

Przemoc rodziców wobec dzieci jest wciąż poważnym problemem społecznym w Polsce. Można powiedzieć, że w wielu rodzinach zachowania takie są przekazywane z pokolenia na pokolenia. Innymi słowy: bici biją. Aby uświadomić ten fakt, stworzyliśmy swoiste drzewo genealogiczne, którego gałęzie ułożone zostały z narzędzi przemocy.

Zgłaszający: PublicisKlient: Fundacja Dzieci NiczyjeProdukt: Problem przemocy wobec dzieci

Dyrektor kreatywny: p.o. Joanna BednarkiewiczArt. Director: Joanna Bednarkiewicz, Alexandre BoucherCopywriter: Julia WójcikFotograf: Szymon RogińskiRetuszer: Piotr HołubowiczDom produkcyjny: PhotobyAccount executive: Marika Kierzkowska

Nagroda:Kategoria: Reklama drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Reklama społeczna i non profit

grafika

Łódź kreuje - spoty

Wyzwanie: Stworzyć 4 TVC (20’) + 1 video (4-8min) promujące Łódź jako centrum przemysłów kreatywnych. Strategia: Opowiedzieć prawdę o Łodzi, nawet jeśli ta prawda nie jest wygodna. Pokazać słabości Łodzi jako źródło jej siły. Insight: Kreatywna siła Łodzi ma swoje źródło właśnie w jej upadku.

Zgłaszający: K2Klient: Urząd Miasta ŁodziProdukt: Miasto Łódź

Dyrektor kreatywny: Arek SzulczyńskiArt. director: Daniel RakusProducent agencyjny: Paweł MiłkowskiProject manager: Bartek Bobrowski

Nagroda:Kategoria: Marketing miejsc

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"