Prowadzona od początku października kampania „Zwolnij! Zwierzę na drodze!” ma na celu przekonanie polskich kierowców do rozważnego poruszania się po drodze i zachęcenie ich do pomocy w zbieraniu danych o wypadkach z udziałem zwierząt. W ramach akcji uruchomiono serwis internetowy zwolnij.wwf.pl, w którym można zaznaczyć na mapie zdarzenie drogowe z udziałem zwierzęcia i wypełnić specjalną ankietę. Ambasadorem kampanii jest aktor Bronisław Cieślak, który użyczył głosu w wykorzystywanym w niej spocie radiowym.
Akcja – zaplanowana na ponad pół roku – oprócz radia (Program I PR) obejmuje internet (m.in. Wirtualna Polska, Onet.pl i Facebook) oraz materiały BTL (m.in. naklejki instruktażowe dla kierowców). Za kreację i realizację kampanii – na zlecenie WWF Polska – odpowiada agencja Clos Brothers. Akcja jest realizowana w ramach projektu „Ochrona gatunkowa rysia, wilka i niedźwiedzia w Polsce” przy dofinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego.












