„Gazetę Wyborczą” czyta 19,61 proc. Polaków, zaś drugi w zestawieniu „Fakt” ma czytelnictwo na poziomie 18,81 proc. Kolejne tytuły od czołówki dzieli przepaść. Trzeci w rankingu „Super Express” jest czytany przez 8,89 proc. respondentów, natomiast czwarte „Metro”( 8,25 proc.) wyprzedza minimalnie „Dziennik” (8,16 proc.) - wynika z najnowszych danych PBC (październik 2006-marzec 2007).
Dziennikiprocent respondentówGazeta Wyborcza19,61%Fakt18,81%Super Express8,89%Metro (dziennik bezpłatny)8,25%Dziennik Polska Europa Świat8,16%Rzeczpospolita5,42%Przegląd Sportowy5,03%Gazeta Prawna2,41%Giełda Samochodowa1,23%Gazeta Podatkowa1,00%Puls Biznesu0,55%Parkiet Gazeta Giełdy0,20%
Najpopularniejszym tygodnikiem jest „Tele Tydzień”, którego czyta 37,49 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: „Życie na Gorąco” (20,59 proc.) i „Pani Domu” (19,09 proc.). Najlepszą pozycję wśród tygodników opinii zajmuje „Newsweek”, który w rankingu ogółem jest na 8. miejscu.

Tygodnikiprocent respondentówTele Tydzień37,49%Życie na Gorąco20,59%Pani Domu19,09%Przyjaciółka17,56%Chwila dla Ciebie17,02%NAJ15,64%Tina14,05%Newsweek10,76%Wprost10,33%Tele-Świat9,70%Gala9,61%Auto Świat9,48%Angora9,14%Polityka7,90%Twoje Imperium7,24%To i Owo6,62%Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,23%Teleprogramy4,73%Super TV4,55%Takie jest Życie4,41%Przekrój4,27%Motor4,08%Gość Niedzielny3,78%Rewia3,67%Imperium TV3,60%Forum1,69%Tele Max1,56%Świat i Ludzie1,56%Bella Relaks1,52%Jarmark1,14%Tygodnik Siedlecki0,75%Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,61%Tygodnik Ostrołęcki0,55%Panorama Leszczyńska0,54%MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) **0,29%Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)*0,19%
Wśród dwutygodników najwięcej czytelników ma „Z Życia Wzięte” (11,18 proc.), które wyprzedza „Vivę!” (10,98 proc.) i „Komputer Świat” (9,45 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentówZ Życia Wzięte11,18%Viva10,98%Komputer Świat9,45%Bravo6,08%Sukcesy i Porażki4,20%Bravo Sport3,72%Świat Seriali3,22%Bravo Girl3,09%Cogito*2,21%Monitor Księgowego0,80%
W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest „Claudia”, którą wybiera 14,51 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje „Twój Styl” (12 proc.), zaś trzecie są „Cztery Kąty” (11,19 proc.).
Miesięcznikiprocent respondentówClaudia14,51%Twój Styl12,00%Cztery Kąty11,19%Olivia9,58%Poradnik Domowy9,16%Focus8,78%Mój Piękny Ogród7,23%Auto Moto7,13%Świat Kobiety7,04%Murator7,01%Mamo To Ja6,16%Moje Mieszkanie5,98%Dobre Rady5,90%Avanti5,57%CKM5,52%National Geographic5,12%Glamour4,71%CD Action4,35%Ładny Dom4,35%Cosmopolitan4,05%Auto Motor i Sport3,84%Dziewczyna3,76%Uroda3,73%Pani3,71%Playboy3,61%PC Format3,57%M jak mieszkanie3,53%Joy3,44%Twoje Dziecko3,26%Zdrowie3,25%Moje Gotowanie3,23%Popcorn3,15%Przegląd Reader's Digest3,13%Dom & Wnętrze3,13%Kuchnia3,12%Samo Zdrowie3,07%Dziecko3,06%Elle3,01%Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,81%Komputer Świat Ekspert2,78%Cienie i Blaski2,76%Kwietnik2,72%Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,66%Rodzice2,38%Film2,33%Świat Motocykli2,30%Burda2,23%Vita2,15%Mój Piękny Dom2,08%Dobre Wnętrze2,08%Click2,05%Twist2,03%Zwierciadło1,94%Logo1,82%Komputer Świat - Gry1,76%Majster1,63%Twój Maluszek1,62%Sekrety Serca1,47%Zbuduj Dom1,29%Men's Health1,24%Na ścieżkach życia1,19%Sól i Pieprz1,04%Elle Decoration1,01%Play0,94%Forbes0,92%Sukces0,88%Shape0,83%Podróże0,82%Architektura-Murator0,66%Voyage0,56%Fun Club0,48%Żagle0,47%Manager Magazin0,45%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem jest „Pani Domu Poleca”, który czyta 5,29 proc. pytanych.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2006 roku do marca 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23593 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.Podobne informacje:











