Narzędzia pozwalające na dokładną identyfikację reklam i kampanii o charakterze politycznym Twitter wprowadził po raz pierwszy jesienią ub.r. przed wyborami do Kongresu w Stanach Zjednoczonych. Teraz poinformował o rozszerzeniu dostępności tego systemu także na obszar Europy.
Decyzja Twittera jest związana z nadchodzącymi wyborami do Europarlamentu zapowiedzianymi na maj br. i obawami o chęć wpływania na wyborców niedozwolonymi metodami, takimi jak np. fake newsy.
Twitter poinformował, że każdy użytkownik w Europie będzie mógł sprawdzić konkretną reklamę w uruchomionym w tym celu centrum informacji. Zostaną tam zamieszczone dane o tym kto opublikował konkretne ogłoszenie lub kampanię, ile i z jakich środków za nią zapłacił, a także jaka jest grupa docelowa zamieszczonego przekazu.
Twitter zapowiedział też, że przed opublikowaniem reklam o charakterze politycznym kandydaci lub partie polityczne będą musieli przejść proces weryfikacji przygotowany przez serwis. System ma zacząć działać od 11 marca br.

Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników Twittera w IV kwartale sięgnęła 321 milionów. To o 3 proc. mniej w skali roku oraz o 2 proc. mniej w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami. 66 milionów użytkowników pochodziło z USA, a pozostałe 255 milionów - z pozostałych krajów na świecie.











