W trzecim kwartale 2023 roku dynamika wzrostu reklamy cyfrowej wyniosła prawie 14 proc. Oznacza to przyspieszenie tempa rozwojowego w porównaniu do półrocza, w którym zaobserwowano indeks na poziomie 12 proc. Na reklamę online wydano łącznie 5,381 mld zł wobec 4,781 mld zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
„Jest to dobry prognostyk dla wyniku rocznego, gdyż często w ostatnim kwartale reklamodawcy przeznaczają na działania reklamowe znaczną część swoich budżetów. Należy się więc spodziewać, że końcowy wynik powinien ucieszyć uczestników cyfrowego ekosystemu” – czytamy w komunikacie IAB Polska/PwC AdEx.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-firmy-wydaja-na-reklama-telewizja-internet-polska ##
Największe wydatki na reklamę online w sektorze handlu
Bez zmian dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która pozyskała w badanym okresie 41 proc., przed komunikacją SEM, stanowiącą prawie jedną trzecią tortu reklamowego online. Prawie wszystkie formaty odnotowały dodatnie wskaźniki wzrostu, poza komunikacją e-mail marketingową, która ponownie zaliczyła kilkuprocentowy spadek.

Także branżowy ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Kolejność na ścisłym podium pozostała taka sama. Niekwestionowanym liderem jest wciąż „handel”, stanowiący 20 proc. rynku. Największe wzrosty odnotowały: „motoryzacja” (7 proc. udziału) oraz „farmaceutyki, leki” (3 proc. udziału w rynku).











