Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły w I kwartale o 8 proc. r/r

Wartość rynku reklamy zewnętrznej wyniosła w I kw. b.r. prawie 1378mln zł, czyli mniej o 8 proc. niż w tym samym okresie ubiegłegoroku. Najczęściej na outdoorze reklamowały się sieci handlowe ioperatorzy komórkowi.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły w I kwartale bieżącegoroku dokładnie 136 867 686 zł, z czego 3,1 proc. stanowiła reklamazewnętrzna. Tym samym wartość branży out of home była mniejsza o 8proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. - Jest tozwiązane przede wszystkim z tym, że reklamodawcy ostrożnie planująwydatki na początku roku, przesuwając często główny ciężar swoichkampanii na późniejsze okresy - wyjaśnia Lech Kaczoń, prezes IzbyGospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Na rynku out of home wwiększości nie zmieniono w porównaniu z ubiegłym rokiem censprzedaży powierzchni ekspozycyjnych i nie uzupełniono straconychlokalizacji dla nośników typu Premium - dodaje.

Najczęściej na outdoorze reklamowane były w minionym kwartalesieci handlowe i hipermarkety (18,8 proc. udziału w rynku) orazsystemy telefonii komórkowej (14,9 proc.), a nieco rzadziejsamochody (7,9 proc.), środki osobistej pielęgnacji ciała (5,3proc.) oraz odzież i obuwie (3 proc.). Wśród sektorów gospodarczychprzeważała sprzedaż (21,6 proc. wydatków w całej branży),wyprzedzając telekomunikację (17,5 proc.), rozrywkę i kulturę (13,6proc), żywność (13 proc.) oraz motoryzację i transport (9,6 proc.).- Wartość outdoorowych kampanii politycznych stanowiła 1,1 proc.wpływów out of home przede wszystkim za sprawą Prawa iSprawiedliwości - dodaje Lech Kaczoń. - W bieżącym kwartale należyspodziewać się znacznie większych wydatków w tym sektorze związku zkampanią przed wyborami do Parlamentu Europejskiego - zaznacza.

Zestawienie wielkości sprzedaży reklamy out of home zostałoopracowane przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej na podstawiedanych od 14 największych firm działających w tej branży.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele